Plantar fasya, ödem, aşil tendonu

Herkese merhaba, bu gruba yeni üye oldum… Yaklaşık 10 ay önce yanlış ayakkabı seçiminden dolayı topuğumdaki fasyada oluşan ödemden muzdaribim. Ne rahatça yürüyebiliyorum ne başa bir şey yapabiliyorum. Kendimi engelli gibi hissetmeye başladım resmen. Bu ödemi ortadan kaldırmak için tavsiyeleriniz var mı acaba? Ayağımda underpronation var, ayağımın kenarlarından güç alıyorum yürürken. Bundan dolayı doktor özel tabanlık aldırdı. Şuan kullanıyorum ama tedaviye çözüm olmadığını da biliyorum. Kalflarda, aşil tendonumda da ağrılar var. Açma germe hareketleri tavsiye ediliyor ama özellikle ayağımın arkasındaki aşil tendonu ağrı yapıyor hemen. Bu konuda özellikle tavsiyesi olan varsa çok iyi olur. Sosyal ve aynı zamanda koşmayı çok seven biri olarak evden dışarı çıkamamak çok moral bozuyor. Tavsiyelerinizi merakla bekliyor olacağım. Herkese iyi günler arkadaslar…

1 Beğeni

Öncelikle geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.
Forumda arama yaparak bu konularda daha önce yazılanlara ulaşabilirsiniz. Ben bir kaç tanesinin linkini bırakıyorum:

1 Beğeni

Bu sakatlığı ben de yaşadım. Tam 6 ay beni kitledi. Koşmayı bırakın yürüyemez haldeydim.
Bir çok doktor ziyaretinden sonra ben Dr. Selim Muğrabi ile çözüme ulaştım. Şu an sakatlıktan tamamen kurtulmuş durumdayım. Bu dönemde neler yaptım? Öncellikle doktorun hazırladığı tabanlığı kullanmaya başladım. Sonra verdiği egzersizleri hiç aksatmadan yaptim. Bunlar germe ve güçlendirme egzersizleri idi. Ekte görebilirsiniz. Ve son olarak da doktor bölgeye PRP uyguladı. PRP çok rahatlattı ve ondan sonra daha hızlı iyileşmeye başladığımı net hissettim. En sonunda tamamen iyileştim. Hala arada egzersizleri yaparım.


3 Beğeni

Tavsiyeleriniz çok teşekkür ediyorum.10 gün önce ben de prp yaptırdım, ayağıma olumlu yönde etkisi olmadı malesef. Bilmiyorum belki etkisini 1 ay sonra gösterebilir. Ayrıca ben de ayağıma uygun tabanlık aldım, faydası oldu. Fakat ağrı az ya da çok hala var… Bir sorum olacaktı; plantar fasit dışında bir de aşil tendonumda ağrı var.(büyük ihtimalle iltihaplanma) Bunun üzerine açma germe hareketleri yaparsam tendon daha kötü hale gelmez mi sizce?

çok teşekkür ediyorum tavsiyeleriniz ve iyi dilekleriniz için. Alıntıladığınız bağlantılara bakacağım.

Doktor değilim buna en iyi cevabı bir doktor verebilir. Ben tecrübelerime istinaden fikrimi söyliyeyim. Esnetme hareketleri bende hep iyileşmeyi hızlandıran ve hatta iyileşmeyi sağlayan hareketler olmuşlardır. Çoğu sakatlığı esnetme hareketleri ile çözdüm. Oradaki gergin yapıyı açarak hem bölgenin ihtiyacı olan kanın bölgeye daha çok gitmesini sağlıyorsunuz hem de iyileşme için alan açıyorsunuz. Bu arada bölgeye önce soğuk, ödem azaldıktan sonra da hem soğuk hem de sıcak yapmanızı öneririm.

Tamamdır. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Şu son 10 ayda o kadar yordu ki bu sakatlık, bütün tuşlara basıyorum resmen eski halime geri dönebilmek için… Ayrıca sıcak soğuk yapma konusunda, şu aralar gün içerisinde hem buz yuvarlamaya hem de sıcak su içerisinde kasları yumuşatmaya çalışıyorum. Başta neden sadece soğuk uygulamamı tavsiye ettiniz? Bu konuyu biraz açar mısınız?

Sıcak genleşmeye sebep olur. Hasarlı bölgedeki inflamasyonu azaltmak için önce buz önerilir.

1 Beğeni

tamamdır, çok teşekkür ediyorum

Teşekkür ederim. Ben de yokuş çıkarken ağrı hissetmeye başladım. Düz zeminde yürürken ağrı hissetmiyorum ama ne zaman açma germe hareketi yapmaya başlasam veya yokuş çıksam ağrı hissediyorum. Sanırım bir süre tendonu gergin tutmamak gerekiyor.

Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Yıllardır süregelen kemik iliği ödem, aşil tendonu ödem toplaması, kalça eklem kireçlenmesi gibi birçok sorunla baş ettim birçok tedavi yöntemi uygulandı. Doktor ile yapılan görüşmelerde son 3 yılın toplamını alırsak sorunun ana kaynağı yanlış basma ile alakalı olduğu sonucuna vardık. Son bir yıldır kişiye özel tabanlık kullanıyorum. Yürüme ve koşma analizi yaptırdığımda çok ciddi anlamda bozuk bir yere bastığım emin’in sonunda aşırı çok zorladığım diz, kalça ve hatta omuriliğe kadar ulaşan olumsuz etkisi tespit edildi. Yapan kişiye özel tabanlıkla zamanla doğru basmayı öğreniyorsun basışın düzeliyor, aksi takdirde tedaviler geçici oluyor ilaç tedavisi, buz tedavisi, PRP bu uygulamaların hepsi geçici oluyor. Size de bu sorun olabilir öncelikle yürüyüş ve koşu analiz merkezine uğrayıp doğru basıp basmadığınızı kontrol ettirin, sonrasında spor hekiminin görmesinde fayda var. Spor hekimi güçsüz bölgelerinizi tespit eder o bölgeleri güçlendirerek egzersizler ile sizi uzun mesafeli koşuların alt zeminini hazırar. Koşuyu hayatınızda önemli yer kaplayacaksa bu gibi kontrolleri yaptırmanız şart diye düşünüyorum.

2 Beğeni