Plantar Faciitis

Arkadaşlar selam,

Koşmayı çok seviyorum ve yakın zamana kadar güzel bir derece ile yarı maraton bil koşmaya başlamıştım.

Çok sevdiğim güzel koşu ayakkabılarım vardı, ayaklarım hafiften ağrıyordu ancak ben koşudan olduğunu düşünerek antremanlarımı ağırlaştırdım. Bir pazar 10K koştuktan sonra eve geldiğimde tabanlarım zonkluyordu, sanki altına çivi çaktılar. Takip eden 3 gün acıdan yürüyemedim. Doktor işin ehliydi ve yaptığı muayene sonucu benimde o an tanıştığım Plantar Faciitis teşhisi koydu.

Bu teşhiş yaklaşık olarak 6 ay önce kondu. Nerdeyse her akşam buz şisesini ayaklarımın altında yuvarlıyorum, thermoflex ve dolorex kullanıyorum ama ağrılarım geçmiş değil. Eskiye görede koştuğum mesafeler çok çok kısalmış durumda.

Bu sakatlanma ile daha önce karşılaşan oldu mu acaba ? Olduysa nasıl tedavi ettiniz ?

Yazarsanız çok sevinirim.

Selam,

Çok geçmiş olsun. Sanırım bu rahatsızlık halk dilinde topuk dikeni olarak geçen problem. Bununla ilgili, http://www.topukdikeni.gen.tr/erman-toroglu-topuk-dikeni.html linkindeki tedavinin bir çok kişiyi iyileştirdiğini duydum. Eğer rahatsızlık bu ise, bir denemenizi öneririm.

Son günlerdeki deneyimlerime göre geleneksel metodlar bu iş için yeterli değil gibi. Aynı sorun bende de var.

1 Beğeni

Öncelikle geçmiş olsun.
Damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış deyip yazmaya karar verdim: Aynı sıkıntıları 9 aydır ben de yaşıyorum; doktora gittim, özel tabanlık yapıldı, verilen egzersizleri 3 aya yakın süre yaptım. Evet rahatladım ama topuklarım hala tam olarak iyileşmiş değil. Koşamıyorum ve mutsuzum. Yürüyüş ve pilates yapıyorum ama aynı şey değil…
Sormak istediğim şu; siz bu mesajı yazalı neredeyse 1 yıl olmuş, durumunuz düzeldi mi?

Merak etmeyin sonunda geçiyor moral bozmayin… 1-1,5 sene surdu bende de ama hep kostum bu arada kosmamanizin acikcasi iyileşme surecine cok pozitif bir etkisi olmaz diye düşünüyorum.

2018 ramazan ayı sonunda başladı, ayakkabı mı değiştirip asfaltı azalttıktan sonra geçmeye başlamıştı. Ama uzun trail antrenmanları ertesi ben burdayım diyordu, biraz buz ve bol masaj ile çözdüm şuan bir problemim yok. Geçmiş olsun.

Cevabınız yüreğime su serpti fakat o dönem doktora gittikten sonra egzersiz ve buz tedavisiyle topuklarımın ağrısı geçer gibi olduğunda 1k kadar koştuğumda tam anlamıyla duvara toslamıştım. Sonrasında bir daha cesaret edip koşamadım. Doktorum da bir süre kesinlikle koşma dedi. Şimdi sizin yazdıklarınız acaba koşmamakla hata mı ediyorum diye düşündürdü beni açıkçası…
Bu arada cevap verdiğiniz için çok ama çok teşekkür ederim.

Masaj ne tür bir masaj, açabilir misiniz, siz mi yaptınız, fizyoterapist mi?

Masajları kendim uyguladım, profesyonel değil.

Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.

Merhaba, geçmiş olsun. Mayıs ayından beri plantar fasciitis sorunum var. Teşhisi ortopedist röntgen ile koydu. Ağrı kesici ve kas gevşetici yazdı ama sıkıntı geçmedi. Doktor koşmayı bırak demedi, yüklenme dedi. Ara vermek işe yaramıyor. Deneyerek gördüm. Doktor bir ayakkabı markası tavsiye etmişti. Gerçekten de ayakkabıyı değiştirince ağrılar azaldı, koşu sonrası ağrıları bitti. Fakat tamamen geçmedi. Koşarken topuk civarında az da olsa ağrı devam etti. Ben haftalardır buz uygulamıyorum ama bir kötüye gidiş yok. Ayakkabı haricinde en çok faydayı masajdan gördüm. Ayak parmaklarımı geriye çekip ayak altına parmaklarımla masaj yapıyorum. Alt baldırdan başlayıp ayak parmaklarıma kadar masaj yapıyorum.
Benim tecrübem: yürürken ağrı hissediyorsanız koşmayın. Koşuya uzun süre ara vermeyin. Koşu hızını ve mesafesini ağrı ile ters orantılı ayarlayın. Ayağınız koşarken sancılanıyorsa kesinlikle sürat çalışması yapmayın. Her gün koşmayın. Öncelikle doktor tavsiyelerine uyun ama kendi durumunuza uyarlayın.

Youtube plantar fasciitis play list

3 Beğeni

Merhaba,
Verdiğiniz linkteki yedinci videoda (Dr. Eric Berg’in videosu) tam ters yönde esnetme öneriliyor. Bunu da deneyeyim deyip uyguladım. İnanılmaz bir rahatlama yaşadım. İlk uygulamada ağrı neredeyse tamamen kesildi ama bir süre sonra geri geldi. Fakat uygulamaya devam edince bir hafta içerisinde yavaş yavaş kayboldu. Tam bir kaybolma değil ama kesinlikle eskisi gibi rahatsız etmiyor. Şu an tabanlık kullanmıyorum hatta bu hafta iki defa 1k kadar koştum. Fakat vücut Mart’tan bu yana koşmadığı için bayağı unutmuş koşuyu, ben de zorlamadan yavaş yavaş arttırmaya karar verdim. Aksi taktirde ayaklar başıma iş açacak belli.
Öneri ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
Sağlıklı koşular…

1 Beğeni

Benim merak ettiğim, Plantar Fasciitis sıkıntısı olan ya da Supination/Underpronation basış şekline sahip olanlarınız içerisinde patika ayakkabısı olarak kullanıp marka model bazında tavsiye verebilecek var mı ? (Tabanlık tavsiyesi istemiyorum, çünkü kullanmayı sevmiyorum)

daha önce iki kez spora ara vermek durumunda kalmıştım. Fakat son iki seferdir semptomlarını hissederken önden müdahale ile ağrılardan kurtuluyorum. Paylaşmak istedim. Tabii, bunun bende işe yarayan bir yöntem olduğunu ve sağlıkçı olmadığımı belirtmek isterim.

  1. Masaj topuyla nazik bir ayak altı masajı(ileri geri, sağ sol)
  2. El parmaklarını ayak parmaklarının arasına geçirip aşağı yukarı, sağa sola ayak parmaklarını esnetme(el parmakları ne kadar içeri girerse hareket o kadar etkili, tabi çok da zorlamamak lazım)
  3. Masaj topuyla biraz daha sert bir masaj
  4. Uzun bir koridorda parmak ucuyla adımlama.(yere iniş esnasında ayağın orta kısmı yere inecek ve tekrar parmak ucuna yükselecek şekilde)
  5. Masaj topuyla masaj
  6. El parmakları ayak parmakları arasında
  7. Parmak ucu üst oturuş:
    image
    (biraz daha geriye yaslanılabilir. Burada acı çekerek değil de nefesimize odaklanıyoruz)
  8. Masaj topuyla masaj
  9. El parmakları ayak parmaklarının arasında.

Bir haftalık rutini devam ettirip koşuyu da düz zeminde yapmaya özen gösteriyorum. Şimdilik sorun hep büyümeden çözüldü :slight_smile:

1 Beğeni

merhaba;

Bende işe yarayan 2 tane öneri;

  • Mutlaka silikon tabanlık kullanın, düz silikon da olabilir
  • İçten destekli ayakkabı kullanın; başka bir konu altında içten destekli modeller sıralanmıştı
2 Beğeni