Yeni Başlayanlar İçin

Herkese merhabalar , aranıza yeni katıldım ismim Yunus Emre. Bir kaç konu hakkında size bir şeyler sormak için bu yazıyı yazmak istedim. Öncelikle yaşım 28 boyum 1.78 kilom 73 , daha öncesinde 2011 yılında 6-7 aylık bir atletizm maceram oldum il ve ilçelerde 100 metre 200 metre birinciliklerim oldu ve bunları yaptığımda sadece 6-7 aylık antrenmanla yaptım. Şimdi ise uzun mesafe koşmak istiyorum bu konu ile ilgili bir kaç sorum olacaktı sizlere.
1- Yaşım koşu için çok geçti mi ?
2- Ne tür antrenmanlar yapmam lazım günlük ne kadar koşmam lazım.
3- Ayaklarım dışa basıyor yani yürürken ayaklarım dışa dönük yürüyorum bunun düzelme şansı yok mu ?
4- Koşarken çok çabuk kesiliyorum mesela koşmaya gittiğim zaman 6-7 dakika hafif tempoda koşarken hemen yoruluyorum neler yapmam lazım ?
Şimdiden çok değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

2 Beğeni

Merhaba

Yaş ile ilgili endişeniz anlamsız. Yaş Sorun değil Hastalığınız Yok ise.
Yazdıklarınızdan Anladığım kadarıyla sizin öncelikle Nabız takibi ile Aerobik seviyenizi düzeltmeniz gerekiyor. Haftada 4 gün mesafe size kalmış ne aşağı ne yukarı 145 nabız ile koşular yaparak aerobik seviyenizi yükseltmeye çalışın.
Yani Örnek veriyorum ilk başta 145 nabızla 5K yı 7 pace ile 35 dakika da Koşabiliyorsunuz. Zamanla Bu süre aynı nabız ile 30 dakika ve altına düşecek işte bu Aerobik seviyenizin düzeldiğine bir işaret. İşte bundan sonra Antrenman programı yapıp performans arttırımı yapabilirsiniz.

3 Beğeni