Türkiye İş Bankası 46. İstanbul Maratonu, 3 Kasım 2024 Pazar

Soyle bir sey yaptim. Calisiyor mu veya bedava ne kadar sure hizmet verir bilmiyorum. Ama insanlarin isine yararsa ne mutlu.
Genel kisminda genel veriler ve grafikler
Pacing kisminda da gogus numarasina gore yukaridaki gibi grafikler uretiyor (sadece mat kacirmamis kosucular icin)

https://espindl.observablehq.cloud/maraton-istanbul/

20 Beğeni

Çalışıyor elinize sağlık istatistikleri okumak için yatay tutmak şart. Şunu spor istanbul maratonun kendi sayfasında yayınlasa ne güzel olurdu.

2 Beğeni

Çok teşekkür ederim.

1 Beğeni

Buraya sonuclar sayfasi da ekledim. :slight_smile:
Deli miyim? Bilmem… Bir araci ogreniyorum diyelim… :nerd_face:

16 Beğeni

Yarış öncesi rüzgardan konuşurken tam olarak anlatmak istediğim buydu işte…

Mantığım ‘ilk yarı biraz daha yavaş olmalıydın’ diyor.

Duygularım ‘ilk yarı rüzgar arkandayken biraz daha hızlı koşmalıydın, dönüşte bir şekilde hedef tempoyu korurdun’ diyor…

Bir daha koşmadan ve denemeden asla cevabını bulamayacağım sorular :smiling_face:

Tablo paylaşımı için çok çok teşekkürler. Detaylı tempo stratejisi belirlerken faydalı olacaktır. :folded_hands:

4 Beğeni

Rüzgar koşu bisiklet benzeri sportif aktivitelerde en bilinmez faktör. Başlıkta daha önce bu konudaki tecrübemden dolayı rüzgar konusunu ben açmıştım. Çünkü rüzgarı yelken gibi alıyorum ve benim performansımı çok etkiliyor.
Yarış başında nasıl bir strateji ile gitsem çok düşündüm. Rüzgar arkamdayken normalden hızlı mı koşsam yoksa gücümü korusam mı diye bayağı arada kaldım. Galata Köprüsüne kadar hedef pace’imde gittim. Köprüyü geçip rüzgarı arkama aldığımda gayet rahat koşmaya başladım. Hedef pace’im 5.20 idi ama rüzgar gayet sağlam destek veriyordu. Yavaş koşmaya izin vermiyordu diyebilirim. 26. km dönüşe kadar 5 pace ortalama ile gittim. Tabii döndükten sonra dünya değişti. Önüme draft için birini alayım dedim o bile yaramadı. 30km’yi ortalama 5.10 pace ile geçtim. 36’dan sonra rüzgar iyice direncimi kırdı ve çok yavaşladım. Yarışı da 5.33 pace ile bitirdim. Yarış sonrası rüzgarın hızına baktığımda daha önce de söylediğim gibi dönüşte hızı, 5 ila 10km daha artmıştı. Yani arkadan iten rüzgara göre daha da şiddetliydi.
Sözün özü bu rüzgar gerçekten en sevmediğim değişken, ne buna göre antrenman yapma şansın var ne de yarış sırasında ön görebilme şansın.

5 Beğeni

Bu sene 15. kere İstanbul Maratonu’na katıldım, 4. kere 42K’yı koştum. Yarış sonrası gönderilen memnuniyet anketini her sene dolduruyorum bir şey değişmiyor ama birde buradan yazalım istek ve önerilerimizi.

  • Şu geri dönüşümlü ayakkabı çipleri ve buna bağlantılı olan ilkel sonuç tablosu artık kaldırılmalı. (Spor İstanbul’un tüm koşu yarışları için geçerli) Diğer tüm yarışlarda kullanılan göğüs numarasına yapışık olarak gelen çip sistemine geçilmeli. Ayakkabı çiplerinin hem sonuç tablosu kötü hem de yarış sonrası ayakkabıdan çıkarmak v.s eziyet oluyor.

  • Dağıtılan tişört kalitesi son yıllarda düştü. Eski katılımcılar bilirler, Adidas ve Nike’ın yarışa sponsor olduğu 2016-2021 yılları arası dağıtılan tişörtler profesyonel koşu tişörtüydü, şimdikilerin hem tasarımı iyi değil hem de kalitesi düşük

  • Yarışın start noktası iyi değil. O alan dar ve tam bir karmaşa, Toplanma noktası Yenikapı’daki gibi daha geniş bir alanda olmalı, gerekirse 2020’de olduğu gibi parkur değişikliğine gidilmeli.

  • Bu sene Sultanahmet Finish’te madalyamıza derece yazdıramadık, kaldırmışlar. Sadece 15K’lar Yenikapı’da derecesini yazdırabildi. Ayrıca Sultanahmet Finish’te koşucuları karşılama işi v.s çok cansız. Bir Maraton’un Finish’i öyle cansız olmamalı.

4 Beğeni
  1. İstanbul Maratonunda elde ettiğim 03:52:43’lük derecem için bir teşekkürde @oberyuz 'e gelsin.
    Boston Maratonu hazırlık programı için çok teşekkür ederim.
2 Beğeni

Katılmıyorum sonuç tablosu dediğinin çiple alakası yok yazılımsal bir şey aynı database ile daha iyi sonuç tablosu yapılabilir. O çipin kullanılışını başından yanlış öğrettiler çipin üreticisi plastik kelepçeyle ayakkabıya tutturun diyor spor istanbul ilk kullanılmaya başladığında plastik kelepçe kullanmayın bağcıklarını kullanın dedi sonra bundan vazgeçip kitin içine plastik kelepçe eklese de yanlış kullanım kemikleşti devam ediyor plastik kelepçe ile kullanınca finishte yankeski ile pıt diye ayakkabıdan ayrılıyor.

1 Beğeni

O zaman iyi bir sonuç tablosu kullansınlar. Etap Timing, Plus Timer, Argeus Timing… bunların sonuç tablosu gibi her yarışan kişinin tıklandığı zaman ayrı sonuç sayfası olmalı. Bu kadar zor mu doğru dürüst bir sonuç sistemine geçmek? İkincisi; ayakkabı çipleri evet plastik kelepçe ile de kullanılabiliyor da finishte yan keskiyi nerden bulucaz çıkarmak için, hadi diyelim ki finish’e yan keski koydular 25 bin kişi yan keskiyle plastik kelepçeyi kesmeyle mi uğraşacak Finish’te.

2 Beğeni

Plastik kelepçeyle kullanıyorum finishte görevli arkadaşlarda yankeski oluyor bir saniye de kesip topluyorlar binlerce kişi zamanla geliyor yığılma olmaz herkes plastik kelepçe kullansa dahi görevliler yetişir. İlk başta kullanımı yanlış öğrettiler.

4 Beğeni

Renay Bey de kendisi defalarca İstanbul Maratonu’nu koşmuş birisi. Koşanın halinden anlaması gerek değil mi?

2 Beğeni

Spor Istanbul’un en buyuk sorunu herseyin super oldugunu dusunmesi sanirim. Ne ilkel chip sistemi, ne parkur, ne canli ve gunun sonundaki sonuc sistemi degismiyor. Isın garibi kotuye gidiyor ama kabul de etmiyorlar. Elbet buyuk bi organizasyon ama Atina gibi organizasyonlara bakinca cok da buyuk olmadigi da asikar. Bakalim nerede radikal bir degisiklik gormeye baslayacagiz…

3 Beğeni

İşinize yaradığına çok sevindim. Nazik mesajınız için ben teşekkür ederim. Daha iyi sonuçlara!

2 Beğeni

Zaten ortada bir basari olmadigini surdan da anlayabiliriz. Valencia 1 hafta olmadan kayitlari doldurdu. Atina maratonu Mayis ayi olmadan kayitlari 30bin katilimci ile tamamladi. Istanbul Ekim ayinda hala kayit aliyordu…

3 Beğeni

@spinodal hocam biraz geç gördüm ama 3465 için de bakabilir misiniz? Koştuğum ilk maratonumdu, heyecanlıydım ve çok da iyi hazırlanamadım, yıl içinde 4 tane yarı maraton koştum sadece, bir de 8-10k antrenmanlarım oldu, bu grafiği görmek isterim zahmet vermeyeceksem :slight_smile:

1 Beğeni

Buradan kendiniz bakabiliyorsunuz. Herkese acik bir site yapmistim.
https://espindl.observablehq.cloud/maraton-istanbul/pacing

2 Beğeni

@spinodal Böyle bir tablo hocam, 30K’dan sonra patlamışım diye yorumladım :slight_smile:

1 Beğeni

Hatta yari yoldan sonra baslamis galiba… Ya hazir degilmissiniz ya da biraz daha yavas bir ilk yari olmaliymis…

3 Beğeni

2025 için açılmış başlık göremedim, buraya yazayım dedim. Ankara’dan hızlı trenle gelmeyi düşünüyorum. İstanbul’u pek bilmiyorum. Konaklama için hangi bölgeler avantajlı olur?

1 Beğeni