Koşu için saat ve bazı ekipmanlar için tavsiye alabilir miyim?

Merhaba arkadaşlar öncelikle böyle bir siteye emek veren ve destek olan herkese çok teşekkür ederim. Birçok forum ve platformda incelemede bulundum burası oldukça aktif ve güzel özellikle koşuya yönelik.

Benim birkaç sorum olacak hem koşu ile alakalı hemde kullanılması gereken cihazlar ile alakalı.

Öncelikle koşu ile alakalı genel kanılar var. Tam anlamıyla anlayamadığım. Şuan kiloda var uzun süredir ciddi spor yapmıyordum beslenmeyi düzenliyorum, ekmek tüketmiyorum. Bisikletforum sitesinde bir makale yayınlamışlar sporda üst seviyelere çıkıldıkça artık enerjinin yağa yönelik gıdalardan alınması ile alakalı ki bunu birçok yerde okudum. Bunları konu içerisinde paylaşacağım. Zira sormak istediğim soruları kısaca yazayım öncelikle.

1- Akşamları yaklaşık 11 km yürüyüş + koşu yapıyorum. Çiğerlerim oldukça açıldı belli bir performansta koşuyorum. Hatta koşu süreleri daha uzun olmaya başladı. Bazı sporcular ve spora yönelik doktorlar. kilo vermek için yürüyüş daha uzun tutulmalı diyor. Tabi bu oksijen yetişmesi ile alakalı imiş anladığım kadarıyla. Kilo verdikten sonra beslenme nasıl olmalı ?
2- Ayrıca Koşunun yanında vücutta çalışıyorum ha öyle aşırı zorlayıcı vücut çalışmayacağım ama spor salonuna gideceğim ve Polar, Garmin, Suunto gibi cihazları inceledim ve basit birşey almak istemiyorum. Polar V800 lere baktım ama beğenmeyende çok. Sizce Koşu bandı saat veya göğüz bandı kombinasyonlarından hangisi kullanılmalı.
3- Bu cihazlar ile ayhı anda koşan kişilerden bazıları aynı verileri alamıyoruz diyorlar. Mesela sadece telefon ile koşsanız diyelimki Runtastic yanında telefonun üzerinde olan veya başka bir program kullandığınızda kalori tüketimi farklı çıkıyor zira hız artışını vs birçok faktörü değerlendiremeyebiliyor. Bazı cihazlarda ise GPS yanında glonass diye bir özellik daha var. Bu sanırım rusların kurduğu bir sistem ama aynı anda cihazda olmasının faydasımı var. Ayrıca iyi bir cihaz almayı düşünüyorum tabi şuı daha uygun derseniz değerlendiririm.
4- Android uygulamalardan hangileri kullanımda veri noktasında ve kullanım noktasında daha iyidir. Şuan Runtastic aldım onu kullanıyorum ama dene dediklerinize göz atarım.

Merhaba,

Karşılaştığım genel düşünce, egzersizin 30. dakikası itibariyle yağ yakımının arttığı ama 60. dakikasından sonra bu durumun tersine döndüğü ve vücudun korumaya geçtiği yönünde. Yani antreman süresinin bir saati geçmeyecek şekilde olması daha sağlıklı görünüyor.

Paleo ve Keto tarzı düşük karbonhidrat diyetleri ile vücudun yağ yakımının arttırılabildiği iddia ediliyor. Bu hususta tecrübesi olanları ben de dinlemek isterim. Lakin başlangıçta vücudun fena hırpalandığı genel kabul gören bir söylem. Buna niyetlenenlerin dikkatli olmasını öneririm.

Dengeli beslenme bence sağlıklı beslenmedir. Hayatın her alanında ve her zaman buna dikkat etmek daha yerinde olur.

Bunun yanında seviyeniz her ne olursa olsun hızınızı, mesafenizi ve antreman sürenizi çok çok çok yavaş arttırmanız gerekiyor. Hızlı artış büyük çöküş getirebilir, aklınızda olsun.

Kullanılan cihazlar konusu biraz sıkıntılı, bir kaç cihaz denedim ve her seferinde daha iyisinde gözüm kaldı… Forumda cihaz üzerine açılmış bir çok konu var. Bu konuları ziyaret etmenizi tavsiye edebilirim.

http:https://kosuforum.com/t/yeni-saat-ariyorum-tavsiye/3458

Sağlıklı günler dilerim.

Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim. Hocam sizin bilginiz daha çoktur. Ben ilk başlarda biraz fazla yüklenir gibi oldum vazgeçtim ve çoğu yürüyüş olan antremanlar ile başladım. Şuan ise akşamları yaklaşık 11 km katediyorum. Şuan yürüyüş ile ısındıktan sonra 1 km rahat koşabiliyorum. Sonrasında birkaç tur belli bir tempoda yürüyüp yine koşuyorum. Tabi bu hale yavaş yavaş geldim. Kilo 100 ile başladım. Bu arada boy 1.82 m. şuan 95 kiloyum ve 1 haftadan fazla oldu. Ekmek yiyeceksem sadece sabah tüketiyorum oda bir ekmeğin 4 te biri kadar. diğer öğünlerde 3 çeşit varsa salata ile beraber 4 çeşit, o zaman çorba ile salata alıyorum. Beyaz şeker kesinlikle yok. Çay kahvedede kullanmıyorum 2 senedir. bu ara özellikle sadece meyve ile şeker alıyorum. Her hamur işini yemiyorum. Yani elimden geldiğince dikkat ediyorum. Vitamin vs hap kullanmıyorum. İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem tabi.

Üniversiteye kadar Profesyonel Basketbol oynadığım için çok zorlanmadım. sadece ciğerleri biraz açmak gerekiyor birazda kilo vermek gerek. Hocam koşu bir bölümü antremanın ancak yürüyüş ile beraber 1 saati geçiyor.

Merhabalar. Ben daha önce uzunca bir süre yüzdüm. Yine uzunca bir dönem ağırlık çalıştım. Aralıkla olarak koşardım. Fakat bir senedir aksatmadan ciddi bir biçimde koşuyorum. Fakat şu son haftalar içinde neredeyse her şeye sıfırdan başlamak durumunda kaldım.

İzah ettiğimde size yardımı olacağını düşünüyorum.

Daha önce herhangi bir hrm cihazı olmadan, yani kalp atışlarını kontrol etmeden, sadece telefondaki sağlık uygulamalarını takip ederek koşuyordum. Bir senelik bir süreç sonunda 10 km’yi 5.50 gibi bir pace ile 1 saat gibi bir süre zarfında koşuyordum ve bu bana hem yavaş geliyor hem de daha fazlasını aynı hızda çıkarmamın mümkün olmadığını hissediyordum.

İlk olarak özellikle nabız ölçümünde iyi sonuçlar veren bir saat edindim. Diğerleri kadar çok fonksiyonlu olmasa da, bu ölçümü hassas ve nispeten doğru bir şekilde yaptığı kanaatine vardığım Polar’ın m430 modelini aldım.

Bu şekilde koşulara başlayınca gördüm ki benim kalbim fazla hızlı atıyor. 6 km’lik 5.45 pace ile koştuğum bir koşuda 174 bpm gibi bir ortalama alıyorum. Bunun pek tavsiye edilmediğini okuyunca nasıl düşürürüm diye araştırdım.

O esnada araya bir sakatlıkta girdi ve hem 2 ay kadar koşamadım hem de epey kilo aldım.

Şimdi de baştan başlıyorum dediğim noktadayım.

Daha sağlam ve daha sağlıklı devam edebilmek için Maffetone diyeti ve programını uygulamaya karar verdim.

Kısaca şöyle izah edeyim; Vücudun aerobik seviyesini güçlendiren, böylece aktivite esnasında kasların enerjiyi karbonhidrat ve şekerden değil yağlardan edinmesini sağlayan bir disiplin. Sonunda ise bunun kazanımlarının koşarken daha düşük bir nabız ve daha az yorulan bir beden olacağı vaad edilmekte.

Diyet kısmı protein ve sebze ağırlıklı bir diyet. Kuruyemişe, meyveye ve peynire de izin var fakat süt ve şeker kesinlikle yok.

Çalışma kısmı ise kalp atım hızı üzerine kurgulanmış. Öncelikle 180-yaş formülüne göre çalışma esnasında ulaşabileceğiniz maksimum kalp atım hızını elde ediyorsunuz. Mesela benim için bu 144 bpm. Sonrasında koşu esnasında kalp atış hızınızın bu seviyeyi kesinlikle geçmemesine dikkat ediyorsunuz. Ayrıca en düşük kalp atımı ise bu seviyenin 10 kademe altı oluyor.

Bu kalp atış hızını takip ederek yaptığınız antremanlar vücudunuzun aerobik zone’unu güçlendiriyor ve sağlam bir temel oluşturuyor kısaca.

Esasen bu programdan en çok şikayet edilen kısım, verilen formülle çıkan nabız seviyelerinde sürekli koşmanın birçok insan için çok da mümkün olmaması. Çok yavaş koşuyorsunuz hatta yürü/koş yapıyorsunuz. Fakat uzun vadeli uygulanan bir program ve bir kaç ayın sonunda ciddi farklılıklar gören kişilerin memnuniyet içeren pek çok yorumunu okudum.

Siz koşu için cihaz/beslenme ve antremanla ilgili sorunca bu şekilde üstünkörü anlatmak istedim. Yine de ilginizi çekerse bahsettiğim metodu araştırın derim. Ben daha da uzamasın diye pek de ayrıntısına girmedim.

Bu forumda çok tecrübeli sporcular ve usta antrenörler var, lakin ben sadece bu işe sadece gönül vermiş birisiyim. Profesyonel bir geçmişim yok. Haddimi aşmış olmak istemem, bu bağlamda yazdıklarımın tecrübelerimin ve araştırmalarımın sonucunda edindiğim bilgiler olduğunu belirtmeliyim. Yani doğrulukları tartışmaya açıktır.

Yürü-koş şeklinde bir antremanla ilerlemenizi zamana yaymak ve beslenmenize dikkat etmek yapılabilecek en güzel şey. Kısa yürüyüşler zamanla uzun koşulara dönüşür. Kendinizi daha iyi hissettiğinizde başlangıç antreman programlarını uygulamaya başlarsınız. Sonra da yavaş yavaş seviyeniz artar.

@Sezer hocam çok çok teşekkür ederim zira bu şekilde hiç bakmamıştım. Zira yemesem bile sadece bir lokma ile bile koşuya çıksam bazen inanılmaz rahatsızlık veriyor. Aç karına koştum genelde. Bunun yanında profesyonel bir cihaz almak istememin sebebide burada okuduklarım. Aslında şöyle bir sorunum var. Nabzım çok düşük imiş Şöyle ki, askerde veya günlük hayatta doktora gittiğimde namazına bakıp çok düşük başın dönmüyormu dediler. İşim garip yanı saatlerce ayakta dursam dokunmaz. Yani sadece düzenli uyku beslenme olmadığı zamanlar hafif hissederim. Ama aç kalsam hiç başım dönmüyor. Bu noktada bu bahsettiğiniz değerleri yakalamak için iyi analiz yapmak niyetindeyim.

Diyet noktasında ise 5 e 2 diyeti diye bir diyet vardı onu uyguluyordum hep. Pazartesi ve perşembe aç kalıyorsunuz genelde. O günler belli bir kalori değeri geçikmeyecek sadece biraz zeytinyağlı salata veya yine zeytin yağında balık. Şeker, tereyağı, ekmek, vs yok. Vücudu temizlemeye yönelik bir diyet olduğu ifade ediliyor. Tabi sağlamlaşınca daha ileri düzeyleri var. Ama sizin dediğiniz gibi hiç planlamamıştım.

Cihaza gelirsek. 2500-3000 TL ayırmamın sebebi ise işi baştan sıkı tutmak. Zira vücudun bütününü çalıştırmak niyetindeyim.

Tekrardan çok teşekkür ederim. :slight_smile:

Sedat bey çok teşekkür ederim. Zira bakış açım değişiyor. Buradaki tavsiyeleri okuyarak koşu yürüyüş düzenledim sonra üye oldum daha iyi hale gelmek için. Ayrıca yazarlar çok saygılı güzel ifade ediyor.

Rica ederim. Yeter ki bir katkımız olsun… Müthiş bir tecrübe ve bilgi birikimi var bu forumda. Fırsat buldukça eski gönderilere de gözatıyorum ve her başlığın altından yepyeni bir şey çıkıyor. Vaktiniz olursa siz de eskilere bir göz atın derim. Sağlıcakla kalın.

Saat konusunda 2-3bin vermek istemez ama polar dan iyi olsun derseniz amazfit önerebilirim (bisiklet forumda her iki model incelemesi de var ). Kasımdan beri kullanıyorum (genelde bisiklet için) . Bilekten nabız ölçümü yapıyor şarjı sportif kullanımınıza bağlı olarak 2-6gün arası değişiyor . Özellikleri için https://www.hepsiburada.com/xiaomi-amazfit-pace-bluetooth-nabiz-gps-akilli-saat-global-versiyon-siyah-p-HBV0000063UD2?magaza=Hepsiburada
Ama gearbest üzerinden daha ucuza alabilirsiniz 89-109 dolar bandında değişiyor ,bir kere 79 oldu ama bir daha o fiyata gelmedi . Gümrüğe takılsa bile ki benimki takıldı -45 tl ödedim -
2. versiyonuda çıktı 50m suya dayanıklı
https://tr.gearbest.com/smart-watches/pp_1426629.html

Dediğiniz rus uydu sistemini destekleme özelliği var ama bu saatlerde ilk bakacağınız özellik bu değil sanırım.

2 Beğeni