Antrenman sonrası devam eden bacak ağrıları

Merhaba

Yaklaşık 1-2 aydır koşulardan sonra ve devam eden günlerde bacaklarımda dinmeyen ağrılar hissediyorum. Bu ağrılar yarı maraton koştuğum günlerde etkisini daha fazla hissettiriyor. Ve antreman günlerimde bu sebepten performans düşüklüğü yaşıyorum. Tecrübeli arkadaşların bu konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum. Antrenmanları mı gün aşırı 10-12 km hafta sonları yarı maraton 21 km olarak yapıyorum.

Selam,
Eğer ağrıları eklemlerde hissediyorsanız bir doktora görünmenizi öneririm. Eğer kaslarda ise aşağıdakileri yaptığınızdan emin olun.

-Koşu öncesi yeterli ısınma
-Koşu sonrası yeterli esneme
-Yeterli mineral ve tuz alımı (muz, patates, soda, süt ürünleri, meyve ve sebze hatta magnezyum tableti)
-Yeterli miktarda su alımı

Tüm bunlara rağmen ağrılar geçmiyorsa bir de antrenman miktarını %70 kadar azaltmayı deneyebilirsiniz.Hala geçmiyor ve azalmıyorsa mutlaka bir doktora görünün.

Selamlar, sağlıklı koşular…

Önerileriniz için çok teşekkür ederim. :blush: Tuz alımı konusunu biraz açıklarmısınız forumda bununla ilgili detaylı bir yazı göremedim. Ne zaman almamız gerekiyor bir ölçüsü varmı hangi sıklıkla kullanmamız gerekiyor şimdiden çok teşekkür ederim :blush::blush:

Tuz alımı da diğer mineraller gibi vücudumuz için oldukça önemli ve azlığında hyponatraemia denen kas kasılmaları ve kramplarına sebep olan bir hastalığa sebep olabiliyor. Sizde muhtemelen bu hastalık yoktur ama eksikliği böyle kas sorunlarına yol açabiliyor.
Sizin almanız gereken tuzu söylemek ise oldukça zor. İnsan vücudu günlük 2,5 gr’a yakın tuza ihtiyaç duyar ama terleyince işler değişiyor. Günlük normal bir terleme 0,05 gr tuz kaybettirirken, çok sıcak havada bir koşu size dakikada 1,5 gr tuz kaybettirebilir. Bu kaybın yerine konması çok önemli olduğu gibi fazlasını almak da tansiyon vs. sorunlara yol açabilir.
Bence en doğrusu insanın vücudunu dinlemesi, tuzlu ürünlere açlık hissediyorsa abartmadan ve doğal tuzlu ürünlerle (zeytin, peynir, vb) yerine koymaya çalışmalı. Sebze ve meyve yönünden zengin beslenme diğer mineralleri olduğu gibi tuzu da yerine koyacaktır.

1 Beğeni
1 Beğeni