UTMB, CCC ve OCC (2025-2026) kayıt

Ben yanlış anlamış olabilir miyim ? Bağış miktarı 2200 Euro mu? Bu bağışı yaptıktan sonra da kuraya katılmadan direkt katılım hakkı mı veriyor organizasyon?

2 Beğeni

Doğru. 2200€ bağış yapan ilk 285 kişiye kurasız katılım hakkı veriyor.

6 Beğeni

2024’de Eiger 16K - Pleasure Trail yarışından kazandığım tek bir taş bu sene geçerliliğini yitireceği için, zaten çıkmaz diyerek OCC kurasına girdim ve çıktı :slight_smile: Beş senedir aktif olarak koşuyorum sayılır ve ağırlıklı olarak da yol yarışlarına katıldım bu süre zarfında. Trail olarak sadece üç yarışta yer aldım. 2023 Kapadokya 38K, 2024 Eiger 16K ve 2025 Uludağ 30K. Bu tecrübesizlikle OCC gibi zorlu bir yarışı tamamlayabilir miyim diye çok düşündüm ve sonunda kayıt olmaya karar verdim. Çeşitli sebeplerden uzunca bir süredir randımanlı antreman yapamadığım gibi, son iki aydır da hiç koşamadım. Fitness anlamında kendimi çok kötü hissettiğim bu dönemde, kayıt kararını alabilmek daha da zor oldu benim için. Ama dedim ki bu fırsatı belki de bir daha yakalayamam. Her sene ekran başında, saatlerce izlediğim bu yarışta bulunma şansını kaçırmamalıyım. Acısını, zorluğunu bilsem de keyif alarak bitirebileceğim bir yarış hayal ediyorum.

Bir aksilik olmazsa diğer yarışları da takip edebileceğim şekilde, UTMB haftası boyunca ben de Chamonix’de olacağım. Başta paylaştığı kıymetli bilgilerle kayıt sürecimi kolaylaştıran Fatih Tosun hocaya (Fransa bizi kıskanıyor:) ve katılacak herkese şimdiden kolaylıklar diliyorum, orada görüşmek üzere.

12 Beğeni

Bence çok iyi bir tercih yapmışsınız. Bunlar kolay ele geçen fırsatlar değil. Yarış atmosferinde zaman geçirmek bile çok farklı bir anı olacaktır.

Uludağ 30 K ‘da çok zorlanmadıysanız, biraz uygun çalışmalar ekleyerek çok da zor olmadan bitirebilirsiniz. Süre konusunda çok zorlayıcı değiller. Sadece parkurlar, özellikle inişler can yakıcı. Sabredip devam ederseniz sorun olmayacaktır.

Başarılar diliyorum. Kısmet olursa görüşmek ve tebrik etmek isterim.

5 Beğeni

Çok teşekkürler. Uludağ’da zorlandım doğrusunu isterseniz. Aslında orda yaşadığım sorun, teknik zeminde antreman yapma imkanım olmadığı için, özellikle taşlı inişlerde yaşadığım acemilikler ve Zeyniler dikliğinde bir çıkışla ilk kez karşılaşıp sürünmeye geçişim sayılabilir:) Öncelikle hep ihmal ettiğim kuvvet çalışmalarına bu sefer ciddi bir biçimde başlamayı düşünüyorum. Sonrasında @singer26 in OCC sonrası söyleşilerinde bahsettiği, koşu bandında yüksek eğimde, uzun süreli yürüyüş çalışmaları yapabilirim. Batonu da ilk kez Uludağ’da kullandım ve onu da antremanlarıma daha sık dahil edeceğim. Sizinle ve forumdan katılacak diğer arkadaşlarla görüşmeyi ben de çok isterim. Her yarış raporunuzu hayranlıkla okuyan biri olarak, geçen yıl yarım kalan hikayeyi tamamlama kararlılığınıza da şapka çıkarıyorum.

2 Beğeni

Instagram hesabından açıkladığına göre Killian Jornet 2022’deki zaferinin ardından bu sene UTMB’ye geri dönüyor. Daha önce 4 kez kazandığı bu yarışta yedinci kez ter dökecek.

Ağustos ayının başında da Sierra Zinal’de olacakmış. Sanırım Haziran sonunda da Western States var :slight_smile:

8 Beğeni

Karbon ayak izi ile ilgili şu kısa videoyu görünce bu yarışın hassasiyeti geldi.

Hollandada kamu alanlarında reklam kısmında benzinli araç veya yemekte et olan reklamlar yine karbon ayakizi mantığıyla yasaklanıyor.

4 Beğeni

OCC parkurunun son bölümü değişmiş, La Flegere yarıştan çıkarılmış. Yeni rotada Col de Balme sonrası yarışın yeni zirve noktası olacak Tete de Balm’a tırmanılacak, buradan Cotagne ve La Grand-Jeur üzerinden tekrar İsviçre tarafına inilecekmiş. Vallorcine ormanlarından Fransa tarafına bir kez daha geçilip, Col des Posettes’e tırmanılacakmış. Son cp Argentiere’den sonra da, vadinin kuzey balkon patikaları üzerinden Chamonix’ye varılacakmış. Yeni rotada mesafe 61 km’ye çıkmış, yükseklik kazanımı yine aynı gibi, 3500m. Diğer parkurlarda bir değişiklik yok sanırım.

8 Beğeni

Dylan Bowman ve Tim Tollefson 'Freetrail’in son videosunda bu konuya değinmişler. https://youtu.be/1B7fqiRwaAA?t=3879

5 Beğeni

Tırmanış güzel ama sonu çok düz olmuş sanki..

3 Beğeni

Geçen sene hava şartlarından ötürü değişen rotaya çok benziyor. Le Tour sonrası aynı galiba. Sadece Col de Balme’ın ardından, biri kısa biri daha uzun iki tırmanış daha içeriyor. Son bölümü daha koşulabilir hale getirmek artık organizasyon anlamında mı bir kolaylık oldu UTMB için, yoksa geçen yılki Walmsley-Minoggio kapışması tarzı aksiyonlar daha mı çok rating yapıyor bilemiyorum. Ben La Flegere de olsa Col des Posettes de olsa sonlara doğru her türlü sürüneceğimi bildiğim için, i don’t care diyorum:)

4 Beğeni

CCC’de yarışın sonunda La Flegere’ye çıkış ve iniş benim için hem fiziksel hem de mental açıdan oldukça zorlayıcı olmuştu.

Yarış organizatörlerinin kendince mantıklı gerekçeleri vardır elbet ama yıllardır kullanılan parkurlarda küçük de olsa değişiklik yapılmasını doğru bulmuyorum. Toplam mesafe ve irtifa kazanımı büyük ölçüde aynı kalsa bile, parkurun zemin yapısı ve teknik zorluk seviyesi değişebiliyor. Bu değişikliklerin parkuru kolaylaştırdığı ya da zorlaştırdığı konusu ise göreceli kalıyor.

Bana kalırsa her yıl farklı sporcuların katıldığı bu gibi organizasyonlarda parkurun temel karakterinin korunması daha iyi. Ayrıca bu değişikliklerin, UTMB ve ITRA puanlamalarına çoğu zaman doğru ve hakkaniyetli şekilde yansıtılmadığını düşünüyorum, ki mevcut puanlama sistemlerinin kendi içinde önemli tutarsızlıkları da var bence oraya hiç girmeyeyim.

8 Beğeni

Bence de değişmemesi daha iyi olurdu. Ya da en azından gerekçesiyle birlikte, daha erken bir zamanda açıklanabilirdi. Benim gibi ilk ultra yarışını koşacak, rekreasyonel bir koşucu için önemli değil belki ama elitler için fark yaratabilir bu durum. Freetrail yayınında da, Antonio Perez ve Andreu Blanes’in yarışa üç ay kala yapılan bu değişikliğe tepkileri gösterilmiş.

5 Beğeni

Marathon du Monc Blanc parkuru bu. :slight_smile:

8 Beğeni

Marathon du Mont-Blanc’dan dem vurmuşken yine Freetrail’de, bir sonraki haberde bahsi geçiyordu onun da. Benim adını ilk kez duyduğum, ‘Chamonix’nin küçük prensi’ lakaplı Fransız koşucu Xavier Thevenard da uzun bir aradan sonra yarışın 90 km parkurunda yerini alınacakmış. OCC, CCC, UTMB ve TDS’nin dördünü birden kazanan tek kişiymiş, UTMB’yi üç kez kazanmış. 30’lu yaşlarının başında yakalandığı Lyme hastalığı sebebiyle koşuya dört senelik bir ara vermek zorunda kalmış. Yarışı izlemek için yine çok güzel bir sebebim olmuş oldu.

5 Beğeni

Adını ilk kez mi duydunuz? :smiling_face_with_tear: 2019’dan Utmb ödül töreni öncesi, beraber çektiğim foto…

6 Beğeni

Bende o yıllar yok valla, daha çok futbolla ilgili olduğum zamanlar. Programda da ‘shame on you’ falan dediler zaten tanımayanlara:)

3 Beğeni

Hardrock dsq mevzusu geldi hemen aklima…

3 Beğeni