SPX ile Heyete Doğru

Geçen paylaşılan rezilliğin benzeri az önce başıma geldi. Cumartesi verilen, günlerdir onaylandı yazan ürünü bugün kafalarına göre iptal etmişler. Konuyu açarken bir yandan da heyet formunu dolduruyorum. Neler olacak görelim! Bu arada hatırlatalım Merrell Belgrad Ultra’yı da düzenleyen esnaflar bunlar. Şaşırmadım aslında bu rezilliğin yaşanmasına.

5 Beğeni

Sanırım bu internet alıveşilerinde genel olarak atlanan bir durum durum var.Mesafali satış sözleşmlerinde aksi belirtilmedikçe alıcının cayma hakkı olduğu gibi satıcınında herhangi bir sebep göstermeksizin cayma hakkı var.Tabi bunu size 15 gün içinde haber vermek ve iadenizi yapmak zorundalar. Bence yine başvurun ama olumlu bir sonuç çıkacağını sanmıyorum.

3 Beğeni

Bu arada ben ayakkabıyı aldıktan sonra sanırım 1-2 gün daha satışta kaldı o ürün. Merakımdan bakıyordum sürekli. Bir sorun olduğu belliydi aslında ama onaylandı dediği için içim rahattı. Düşünün belki o ayakkabıyı 100 kişi daha aldı. Belki de 1000 kim bilir. O fiyata gören herkes almıştır. En çok kızdığım nokta 5 gün sonra iptal etmeleri!!!

Ben bu işte art niyet arıyorum. Paradan para kazanıldığını düşünüyorum ve bu insanlardan çok bakanlığın bunlara göz yummasına kızıyorum. Binlerce kişiden alınan paralardan günlerce ne kadar kazanılabileceğini düşünebiliyor musunuz!?

1 Beğeni

Varsayalım ayakkabı 4000TL. Siz 2500TL ve 3000TL’ye buldunuz.Doğal olarak ucuzdan aldınız.Ve geçen 5 gün sonrası ayakkabı en ucuz 4500TL .Her tür zarar.

2 Beğeni

1000 kişiye 1230 TL’lik peşin satış yapıp 15 gün sonra iade ettiğinde, 19.054,95 TL’lik bir faiz geliri elde ediliyor. (Enpara günlük faiz ile hesapladım)

Bir şirket, bu bin kişiyi küstürüp ikinci bir satış yapamayacaksa böyle bir yola başvurması beklenmez. (Kişi başı 19 TL faiz gelirine karşı, o kişiyi kaybetmek istemez) Ama tüketici duyarsız davranıp o şirketle alışverişe devam edecek bir profildeyse, böyle bir yola teknik olarak başvurabilirler.

Şahsi görüşüm bu tür durumlar, genellikle stok hatalarından kaynaklanıyor. Art niyetle haksız kazanç ihtimali düşük te olsa var tabi.

Faiziyle geri alma konusu, gecikmelerin olduğu durumlarda geçerli oluyor. İptal etme ve iade için tanınan sürelerin faizini talep etmek için ilk kurul veya ilk mahkeme kararlarının ötesine taşımak gerekiyor konuyu.

3 Beğeni

Bugün 5. gün ve 3 üründen biri iptal diğer ikisi nerede Allah bilir. Biri onaylandı diye bekliyor halen. Belki onu da iptal edecekler. Diğeri de teslim edildi diyor ama gelmesini istediğim mağazada yok.

SPX müşteri profili aşikar olmasına karşın sanırım tok satıcı olduklarından müşteri memnuniyetini pek umursamıyorlar.

Bu iptal olayı yaşanırken sepetimdeki ürünlere bakıyordum son kez. Şimdi nasıl güvenip alacağım ki!?

2 Beğeni

Kendileri ya da bakanlık açıklamadığı sürece bilmek imkansız ancak deli paralar döndüğü aşikar.

Sitede, Xtreme dedikleri türden indirimde olan çok fazla ürün olmamasına rağmen böyle bir sorun yaşanması ve bunun 5 gün sonra bildirilmesi kabul edilebilir şey değil!

1 Beğeni

Benim de başıma gelmişti benzer iptal.Müşteri hizmetleri aradı ve tedarik edemeyeceklerini bildirdiler.Bu mağduriyetten dolayı tarafıma hediye çeki tanımladılar.Bence bir arayın müş.hiz. ve yarattıkları mağduriyetten dolayı şikayet edin…
Asıl sorun sistemsel oluyormuş.Tedarik sürecinde tüm türkeydeki spx mağazalarından ürünler bir havuzda toplanıyormuş.Siz internet sitesinden sipariş verdiğinizde hangi mağazada varsa oradan talep ediliyor ve tarafınıza gönderiliyor.Eğer mağaza ürünün bittiğini sisteme girmezse stokta görünüyormuş ürün…

2 Beğeni

Müşteri hizmetlerini aradım ancak böyle bir teklifleri olmadı. Benim gördüğüm, ürünler hangi mağazada ise direkt oradan kargolanıyor. Örn. sweatshirt hemen ertesi gün Erzurum mağazasından kargolanmış ve pazartesi istediğim mağazaya gelmiş. Gerçi orası da ayrı bir sıkıntı çünkü kurye tarafından pazartesi öğle teslim edilen ürün için salı akşam mağazaya gittiğimde kargo bildirim hatası olduğunu ürünün mağazada olmadığını söylediler. Bugün kargo şubesine gidip sorduğumda bir hata olmadığını öğrendikten sonra mağazaya gittim ve ürünü aldım.

Meğer ürünler kargolar tarafından direkt mağazalara değil avmlerin mal kabul bölümlerine bırakılıyormuş. Yani ben sorduğumda oradaydı belki de. Bahsettiğim mağaza İstanbul Ataşehir Watergarden AVM

2 Beğeni

spx firmasının tüketici memnun etme gibi bir politikası yok. beni de mağdur etmişlerdi. asla alışveriş yapmıyorum. çok geçmiş olsun.

2 Beğeni

Teşekkürler. Valla kabullenemiyorum ya bu saçmalığı. Cidden aklım almıyor yani. Milletin yığınla parasını alıp günlerce kullanıp sonra bi özür bile dilemeden geri yollamaları nasıl suç sayılıp işlem yapılmıyor ki bunlar bu kadar rahatlar!?

Sonuçtan bağımsız elimden gelen her şeyi yapacağım bu konuda. Cimer, mahkemeler ne varsa giderim.

1 Beğeni

Aslında Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği sözleşmenin kurulmasının ardından satıcının stok olmaması durumunu bahane ederek cayma hakkına sahip olmadığını açıkça düzenlenmiş. Her şeye ve bütün tahrifata rağmen hukukumuz hala tüketiciyi bir nebze de olsa koruyor. Yönetmelik’in 16/4. maddesi aynen şu şekilde;

“Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının ve satıcı veya sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde aracı hizmet sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

Dolayısıyla stokta olmasa bile satıcının o ürünü göndermesi gerekir. Ha, gerçekten olmayan ürünü zorla mı satacak veya örneğin artık üretilmeyen bir ürünü nasıl gönderecek diye düşünebiliriz. Bu durumda satıcının iadesi gereken ürünün bedelini tüketiciye iade etmesi gerekir.

Tüketici hakem heyeti kararları mahkeme kararı hükmündedir, dolayısıyla ürünün teslimine ilişkin bir hakem heyeti kararı ilamlı icra takibine konu edildiğinde, satıcının ürün bedeline ek olarak birçok masrafı ödemesi gerekir. Bu nedenle başvurunun kabul edilmesi halinde hiç pürüz çıkarmadan doğrudan ürünü gönderdiklerine veya bedeli ikiletmeden iade ettiklerine birçok kez şahit oldum.

2 Beğeni

Spx ile heyetlik olanlara +1 de benden. 15 gündür cevap bile vermiyorlar. Ne ürünü yolladılar, ne para iadesi yaptılar, ne de cevap veriyorlar. Çok kurumsal bir firma.

2 Beğeni

Üstüste indirim işini beceremediler, bizde de ciddi sıkıntı oldu. Ürünlerin yarısı zor geldi.

1 Beğeni

Çok ilginç. Herkesin deneyimi farklı oluyor.

Ben %50 indirim kampanyasından 2 tane ayakkabı aldım. 2 günde geldi. Sıfır sorun.

Bir kaç hafta sonra mont aldım. Gene 2 günde geldi eve. Medium almıştım. Giydim büyük geldi. Small beden yoktu. Aynı markanın başka bir modelininin small versiyonunu sipariş ettim. İlk geleni de iade kodu oluşturarak yurtiçi kargoya teslim ettim. İkinci siparişim geldi. Mail atıp geri gönderdiğim ürünün parasını ne zaman iade edeceksiniz diye sordum -yaklaşık 10 gün sonra-. Ertesi gün mail geldi şu gün iade olacaktır diye. Kredi kartı ekstreme baktım iade edilmiş. Sıfır sorun.

En son 3 ürüne %70 indirim kampanyasından kendime ve 2 arkadaşıma 3 tane şort aldım. Bedenleri farklı olan ürünler 2 parti halinde 1 hafta içinde eve teslim edildi. Gene sıfır sorun.

Bu kadar tutarsızlık olmaması beklenir. Ben mantıklı bir kampanya görürsem gene spx’den alışveriş yaparım. Şu ana kadar hiç sorun yaşamadım. Sizin sorunlarınız da inşallah bir an önce çözülür.

3 Beğeni

6 kasımda verilen sipariş bu.
Kafalarına göre, sormadan bilgi vermeden 1. ürünü iptal ettiler.

  1. ürünün para iadesini yaptılar.
  2. ürünü yolladılar tebrikler.
  3. ürünü ne yolladılar, ne para iadesi ettiler, ne de cevap veriyorlar.

3-5 tane email atmıştım, artık uğraşacak halim yok, yani ürün yollayın diye dakka da bir email mi atacağız. Zaten emailerin çoğuna cevap vermediler.

Verdikleri tek cevap :
Değerli Misafirimiz,

2756530927921629 numaralı siparişinizde bulunan ve gönderilmeyen SENSE SHORT M ürünümüzün en kısa sürede kargoya verilmesi için ilgili lokasyonumuza iş emri verilmiştir.

Saygılarımızla,


Gönderen: SPX <noreply @ notify.spx.com.tr>
Gönderildi: 12 Kasım 2024 Salı 17:17


12 kasımda lütfedip iş emri vermişler.

Sonuç olarak ben 3 üründen 1 ini aldım.
Siz şanslısınız 3 ün 3ünü aldınız.
Başkaları da 3 ürünün 1ini almasın diye tüketici hakem heyetine gittik.

3 Beğeni

Geçmiş olsun. Mağduriyetiniz bir an önce düzeltilir inşallah.

Firmanın stok yönetimini beceremediği aşikar. Ürün sayısı/ürünün bulunduğu mağaza sayısı azaldıkça sıkıntı yaşıyorlar gibi duruyor.

3 Beğeni

Bu sadece stok yönetimi değil. Ürün stokta yoksa, parayı iade et. Yani hem ürün yollama, hem parayı iade etme. Bunun adı kısaca hırsızlıktır.

3 Beğeni

Valla bu kabul edilecek bir şey değil. Ben ürün aldım, iade ettim, 12-13 gün içinde kredi kartıma kesilen bedeli geri gönderdiler. İade şartlarında 15 iş günü sürebilir para iadesi diyordu.

Sizin yaşadığınız bambaşka bir durum. Bunun benzeri benim başıma AliExpress ile geldi. Aylar sürdü paramın iade edilmesi. Hadi orada bir nevi baştan kabul etme var sıkıntı olabilir diye. Spx gibi bir kurumdan beklenmeyecek işler. İnşallah çözülür bir an önce

1 Beğeni

Gerçekten ar damarı çatlamış bu şirketin başındakilerin. Bu yüzsüzlüğün, pişkinliğin, insanlarla alenen dalga geçiyor olmanın başka açıklaması yok. Daha günler, haftalar önce paramızı aldıkları ürünleri kargoya bile vermemişken yarın yeni kampanya geliyor diye reklama başlamışlar!

Sorun yaşayan herkes lütfen üşenmeyin ve durumu yetkililere bildirin. Sessizliğiniz bunların daha da azmasından başka işe yaramaz.

Yeminle o kadar öfkeliyim ki şirketi basmamak için zor tutuyorum kendimi. Dua etsinler geri bırakılmış bir cezam var.

Zannettiğiniz kadar sahipsiz değil bu ülke

3 Beğeni