Sol tarafımda uykudan uyandıran batma hissi

Herkese merhaba

Yaklaşık 5 ay önce c25k ile yürü koş a başladım. 1 - 1,5 ay boyunca haftada 3 gün devam ettim. Havaların soğumasıyla dışarıdaki yürü-koşlar yerine salonda haftada 2’ye indirdiğim koşu bantına döndüm.

Yaklaşık 1 saat ağırlık antrenmanı yaptıktan sonra pazartesi ve cuma günleri c25k’yı bir kaç hafta geriye alarak uygulamaya devam ettim.

Son 15-20 gündür bazı geceler fotoğrafta gösterdiğim yer batıyormuş gibi uykudan uyandırıyor. Bazen uyandıktan sonra etkisi bir saat kadar yürürken de devam ediyor.

Fizik tedavi doktoruna gittim. Röntgen çekti. Bir sorun gözükmediğini söyledi. Kilo vermeye bağlı olarak kemikler deri arası incelmiş. Bir ihtimal fazla yük binmiş olabilir, bir süre koşuya ara ver dedi :cry:

Bi-profenid ve soliden krem verdi ama sanki hiç bir fayda göremiyorum. Koşudan uzaklaşmak da çok korkutuyor. Bu yaşıma kadar sporla pek alakam olmadı. Tekrar dönememekten korkuyorum.

Bu şekilde bir sıkıntıyla karşılaşan var mı?

resim

IT Band sendromu olabilir. Koşucularda sık görülür. IT band esnetme hareketlerinizi ihmal etmeyin. Tedavisi RICE diye geçer. Forumda aratabilirsiniz…

1 Like

Öncelikle cevabınız ve yardımınız için minnettarım.

Batma tam da gönderdiğiniz resimde kırmızı ile işaretli bölümün üst başlangıç noktası. Ama sadece orası.

Söylediğiniz gibi forumda araştırdım. Bir çok insan genelde dış dizde ağrılar ve koşu anında ya da sonrasında oluşuyor. Ben zaten uzun mesafeler koşmuyorum. 4 ya da 5 km. Ama 3 aydır sadece koşu bandı.

Şimdiye kadar genelde hep gece uykudan batma hissiyle uyandırarak rahatsız etti. Uyandıktan sonra da üzerine çok yatamadım bir süre. Bugün ilk kez gün içinde de hafif bir sızı var. Bahçede çapa yaptım, belki ondan.

Koşuyu bırakmak istemiyorum :cry:

Uyurken ağrıyı hissettiğiniz yöne göre diger tarafta uyumak denenebilir.Yatarken iki diz arasına yastık konulabilir.Doktor bana başka bölge için soliden degil de sulidin plus jel vermişti.İsim benzerligi belki. Etrafı sarıya boyasada doktorun verdiği ilaçlar kremlere devam.Decathlonda masaj topu vb şeyler alınıp denenebilir.Geçmeyen sakatlık genel olarak yoktur, sağlık olsun.Bence masaj topu duvarda yada yerde daha kolay yapılır

1 Like

Okan bey sizin önerinizi uygulamaya alıyorum.

Rest-Dinlen
Ice-Buz
Compression-Sargı/Baskı uygula
Elevation-Yukarı kaldır

Ama birkaç soruma yardımcı olmanızı rica edeceğim eğer bilginiz dahilindeyse.

Koşuya bir süre ara verip dinleneceğim. Ama bu arada haftada bir gün Squat, leg extension, leg press, lunge per leg ve calf antremanlarım var. Bunları da kesmeli miyim ?

Buz uygulamasını gün içine dağılmış şekilde 2-3 kez 10’ar dakika yapacağım. Doğru mudur ?

Elevation uygulaması nasıl olacak ?

Bu konularda da bana yardımcı olabilir misiniz ?

Buz uygulaması doğrudur.

Elevation un anlamı, yaralı bölgeyi kalp hizasından yukarıda tutmak ve böylelikle ödemin azalmasını sağlamak anlamına geliyor ama kalça bölgesi için nasıl uygulanır bilemedim.

Ağrınızı arttırmadan egzersizlere ve koşmaya devam edin bence. Abartmadan üzerine gitmek de bir tedavi yöntemi. O da RICE gibi kısaltma olarak MEAT diye geçer…

1 Like

Yardım ve desteğiniz için çok teşekkür edeceğim. Uygulayacağım. İnşallah iyi haberleri de yine burada yazacağım.

Bugün Bursa Şehir Hastanesinde Spor Hekimi Salim Murat Kadağan’a gittim. Üstteki resimde gösterdiğim ağrılarım çevresine elektriklenme / karıncalanma olarak yayılmaya başlamıştı.

Öncelikle hekim bey oldukça ilgili bir insan. Bursa’daki arkadaşların ismini bir kenara not almasını tavsiye ederim.

Anlattıklarımı dinledikten sonra sedye üzerinde muayene etti. Aynen Okan beyin tespiti gibi IT Band sendromu olduğunu söyledi.

İlaçla tedavisi olmadığını, gerdirme egzersizleri yapmam gerektiğini söyledi. Koşuya devam edebileceğim. Ama uzun bir süre IT band sendromuyla yaşamaya alışmam gerekiyormuş.

İnsan hastayken sevinir mi , ben sevindim :smile: Doktor bu sadece sporcularda görülen bir rahatsızlık dedi. Artık kendimi sporcu sayabilirim demek ki :slightly_smiling_face:

Bu bilgileri de paylaştım ki aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için kaynak olsun.

Başta @okanakcay olmak üzere bilgi paylaşan ve destek olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

3 Likes

Ben stretchingleri hep aksattığım için o kadar çok tendinit yaşadım ki artık üzülmüyorum. Farklı yerlerde hep olacak. Kimisi çok kimisi az sıkıntılı. Hepsi geçiyor merak etmeyin. Abartmadan, zorlamadan koşmaya devam :slight_smile:

1 Like