Koşu Eşdeğeri Egzersizler

Merhaba ;
Benim bir sorum olacak.
Bacaklarımda üst baldır dediğimiz kısımlarda şiddetli sızlama var merdiven inip çıkarken ,yürürken ,koşarken.
Bu sebeple sakatlığım geçene kadar koşuya ara vermem gerekiyor ama bu süre zarfı içinde iyice kondisyondan düşmemek için neler yapabilirim ?
Spor salonuna gidiyorum. Eliptik bisiklet tercih etsem olur mu ?

Spor salonu egzersizlerinin arasında squad hareketi var mı?Genellikle bahsettiğin üst adele sakatlıklarının sebeplerinden biri de bu hareketi fazla kiloyla yapmak gelir.Eğer body building yapacağım derseniz eyvallah ama iş koşmaya gelince squad hareketi (fazla kilo ve zorlama ile) acısını çıkarır.Tecrübeyle sabittir :slight_smile:

Salonda o hareketlere başlamadım henüz. Koşamadığım süre içinde yapmayı düşünüyorum daha doğrusu bacaklarımı kuvvetlendirmem gerektiği yönünde tavsiyeler aldım ve bunu salonda yapabileceğimi düşünüyorum :smile:

Kesinlikle yap ama düşük kilo ile.Hatta bara hiç ağırlık takmadan yap.Zaten bar 12-15 kg arası bir ağırlıkta oluyor.Başlangıç için ideal olur.Aslında imkanın varsa en iyisi yüzmek.Hem bacakların darbesiz şekilde çalışacak, hemde su bacaklarına masaj yapacak.Geçmiş olsun.

1 Beğeni

Lunge, Jumpe Lunge, Squad faydalı olacaktır. Bence bacaklar için özellikle pylometric çalışmalar yapmalısınız. Bol şans…

pilyometrik çalışmalar başlangıç hareketi değildir. sakatlık riski çok olur.

squat yapacaksanız barsız,vücut ağırlığı ile formu öğrenene kadar yapın. ağırlıkları zaman ile arttırırsınız.
tabi sadece bacak çalışıp bitti demeyin,tüm vücut kuvvetlendirin.

örnek bir antrenman programı olarak

3 er set barfiks-squat-dips-squat-şınav yapabilirsiniz. bunların yanında denge çalışmaları da yapılabilir.

2 Beğeni

@swift çok teşekkür ederim. Çok faydalı oldu benim için.

1 Beğeni

Bu arada pilyometrik hareketler tam olarak nelerdir ?

Genel olarak sıçramayı,yerden yukselmeyi hedefler pilyometrik hareketler.

Seviyeye gore temas sayısı değişir. Yükseklik değişir. Bazen ağırlık ile dahi yapılabilir.

Sıçrama ile yapılan squat buna bir ornek mesela.

Siz normal squat ile.başlayın,kafanızı karıştırmayın. : )

Unutmadan cepten giriyorum, pilyo demişim. Pliometrik olacak doğrusu.

Anladım. Yok ben sıçrayacak olursam altndan kalkamayabilirim evet. Şimdilik normal hakeretlerle başlayayım en iyisi bu. @swift

1 Beğeni