Koşarken canınızı sıkan şeyler

Futbolu tapınırcasına seven bir medeniyette koşunun yeri nedir ?

4 Beğeni

Futbolun spor olmaktan çıkarıldığını düşünüyorum. Takım oyuncuları değil, izleyenler - takım tutanlar tarafından başka şekillere evrilmiş. Ben de futbol maçlarını izlemeyi severim. Basketbol kıyas kabul etmeyecek kadar bambaşka güzellikte. Koşunun tamamen bireysel olması ayrı güzel. Aslında en güzel spor dallarından birisi koşu. Özel bir alana, özel ekipmanlara, özel bir eğitime, kurallara ihtiyaç yok. (Temelde elbette)

“Bir vücudunuz varsa atletsiniz.” sözü kime aitti hatırlamıyorum ama çok güzel ifade ediyor hepsini.

Bazı insanlar, koşanlara deli gözüyle bakıyor. Bence koşmamak delilik ve size katılıyorum:

5 Beğeni

Futbol zaten spor değil.

Alttaki linkte Enemy filminden bir replik görebilirsiniz. Bu replikte ülkemize ait çok şey bulacaksınız. Ülkemizdeki futbolun ne olduğunun ve ne amaçla kullanıldığının yanıtını da bu replikte bulacaksınız.

4 Beğeni

Güzel bir tespit. Aklıma hemen Yugosyavya’nın parçalanma olayı geldi. Yugoslavya parçalanırken halktan insanlar, “Biz evde dizi izliyorduk ne olduğunu anlayamadık bile” demişti.

2 Beğeni

Ormanın içine yürüyüşe gidiyorum .
Buraya insanoğlu uğramaz dediğim noktalara kadar çöp atılmış. Bazı yarım akıllı vicdanlılar çöplerini poşete koyup ağaç dallarına asmış.

https://m.youtube.com/shorts/bI6zJuFiCsk

3 Beğeni

Benim de terden gözlerim çok yanıyordu koşu şapkalarından takınca o sorun tamamen kesildi öyle bir şey kullanmanı tavsiye ederim yazın koşu şapkası kışın koşu beresi sorunu çözüyor Bir sorununa çözüm olayım :grin:

4 Beğeni

Şapkaya alternatif olarak ben de ilk etapta basketbol ve teniste kullanılan saç bantlarını denemiştim. Ancak bu bantların teri emme ve kuruma performansı benim için yeterli olmadı; çabuk ıslanıyorlar ve uzun koşularda rahatsız edici hale geliyorlar.

Sonrasında benim için en iyi ve en etkili çözümün koşu buffları olduğunu fark ettim. Terin gözlerime akması benim için ciddi bir sorun ve eğer buna yönelik bir önlem almazsam koşu sırasında gerçekten çok zorlanıyorum. Bufflar bu konuda oldukça başarılı oldu.

Şapka konusuna gelince; özellikle trail koşularında, hava ister soğuk ister sıcak olsun, güneşten bağımsız olarak mutlaka kullanıyorum. Yağışlı havalarda damlalara karşı siperlik görevi görmesi, ayrıca ağaç dalları gibi dış etkenlere karşı gözleri ve kafayı koruması benim için büyük avantaj. Bu yüzden trail koşularında şapka benim için vazgeçilmez ekipmanlardan biri.

5 Beğeni

Bu sene (2025) İstanbul Maratonu’nda bir koşucu gördüm. Şimdiye kadar gördüğüm en kesin çözümü üretmiş. Tişörtün tam göğüs uçlarına denk gelen kısımlarını kesip atmış :smile: Havadar havadar gidiyordu. Söyledim hatta kendisine hiç aklıma gelmemişti çok iyi yapmışsın diye. Bazen benim de kesip atacak kadar rahatsız eder. Biraz uçta da olsa bu da bir çözüm sanırım :slight_smile:

4 Beğeni

Tahriş önleyici kremler var, ya da vaselin. Tshirtü boşuna heba etmeyin :wink:

5 Beğeni

+olarak şöyle bantlar da var. Ben çok memnunum

6 Beğeni