Garmin Fenix 3 - Yardım

Merhaba arkadaşlar. Ben fenix3 saatimle hic bir problem yaşamdan. Arka arkaya gelen guncellemerden sonra 20 gun civari giden sarj. Simdi 2 gun gidiyor. Bluetooth baglantisi kurmuyor. Ayni problem sizde de oldumu cozebilmek icin yardima ihtiyacim var.

Benimkinde olmadı, saate hard reset atmanızı ve yeniden denemenizi tavsiye ederim. Kopan bluetooth bağlantısı için bir yenileme bölümü de mevcut. https://forums.garmin.com/showthread.php?227684-Hard-reset-Service-menu-Data-Backup

Bende de bir sorun yok. Pil ömrü dediğiniz kadar değiştiye bir ayarınız arkada devamlı pil yiyor demektir. Benim pil ömrüm uzadı diyebilirim.

Ekranı otomatik aç özellği çok pil yiyor ben menüele getirdim.

Koşarkenki ekranın otomatik rotate’i iptal ettim, bir ekranda 4 özellik ile iki ekran ve harita yeterli oluyor. Bir de Garmin geçmiş verileri silmiyor, ara ara geçmiş verileri silin, zaten onlar connect’te tüm detayıyla kayıt altında…

Bu arada size tavsiyem ev veya işyerinde wifi tanımlamanız. Tüm verileri ortama girdiğiniz 1-2 dakika içinde otomatik olarak atıyor. Aynı zamanda tüm indirmeleri de oradan yapıyor. Cebinize notification haricinde bağlanmanıza gerek bile kalmıyor, connect’te tüm bilgileriniz güncel oluyor…

Ben uzun zamandır bilgisayara bile bağlamadım…

Arkadaslar cok teşekür ederim. Ama problemi çözmek bulmaca gibi. Sanki saate hayalet girdi. Yukseklik bile yanlis suan ben 880 metredeyim 1560 gosteriyor. Hic bir program açmiyirum bekleme süresi 2 gün sadece. Yardıma cok ihtiyacim var.

Bu durumda Baytekin’e yazın, hemen dönüyorlar, saati oraya bırakmanız gerekebilir…

Garmin forumlarında wi-fi üzerinden auto upload’ın kapatılmasının pilin hızlı tükenmesinin önüne geçtiği konuşulmuş. Başka bir konuda ise bluetooth bağlantısının kapatılması ile hızlı tükenmenin önüne geçilmiş. Saatin sürekli olarak (auto upload komutu sebebi ile) wifi / bluetooth bağlantısını kurmaya çalıştığı ancak başaramadığı, bu sebeple pili bitirdiği gibi bir ihtimal aklıma geliyor. Bluetooth için telefon ve saatin bağlantısının koparılması ve yeniden kurulması önerilmiş. Bunu Garmin Connect yazılımı üzerinden yapmalısınız, ben normalde telefonla bağlantıyı bluetooth bölümünden yapamamıştım (ios), forumda buna özellikle dikkat çekmişler, yani bağlantı garmin connect üzerinden yapılmalı denmiş. Sanıyorum android ile ilgili birşey. Yine hard reset atmanızı öneriyorum. Ben kendi saatimde beta firmware’leri kullanıyorum, buna rağmen bu tip bir hata ile karşılaşmadım. Belki bluetooth kulaklık bağlı iken saatin datayı telefona aktaramamasını bir sorun olarak yazabilirim.

http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=9505
Son olarak 6.09 firmware’e geçmeyi düşünebilirsiniz. Firmware’i siteden indirdikten sonra bilgisayarınıza saati bağlayarak garmin diski içerisindeki garmin klasörünün içine indirdiğiniz firmware update datasını kopyalamanız, saatin bilgisayarla bağlantısını keserek ekranda çıkacak yükleme sorusuna onay vermeniz yeterli olacaktır.

Bu firmware saatin altimetre kalibrasyonunu aktivite içinde ve dışında geliştirdiği iddiasında. Umarım probleminiz çözülür.

@Orienter Geçtiğimiz Cumartesi günü başka bir Fenix’te benzer bir sorunla karşılaştık. System bölümünden saatin bluetooth versiyonuna baktığımızda ise versiyon numarasının 0 olarak göründüğünü farkettik. Saatin firmware’ini yenileyerek (Garmin beta 6.09 yükledik) bu sorun düzeldi. Saatin bluetooth bağlantısının sorunsuz olduğunu gördük. (Garmin Connect Mobile / IOS yeni sürüme geçti, bu sürümde saatin sync olmadığını söyleyen bir sorun mevcut, buna rağmen aktarım ve notification bağlantıları düzgün çalışıyor). Sizin saatinizde de muhtemelen benzer bir sorun mevcut. Beta firmwarelerden son çıkanı (6.11) veya stabil sürüm olan 4.9’u indirerek saatinizi disk olarak gördürdükten sonra içinde bulunan Garmin klasörüne bu datayı kopyalayın (gupdate.rgn), saatin bağlantısını söktükten sonra size install etmek isteyip istemediğinizi soracak. Ok’leyip gerçekleşecek olan update sonrasında sorun büyük ihtimalle ortadan kalkacak. Saatin pili çabuk bitirmesi sanıyorum bluetooth bağlantısını sürekli sağlamaya çalışıp başaramaması ile alakalı.

Bu arada bende son dakikada keşfettiğim bir şeyi paylaşmak istedim.

Daha önce Aladağlar Sky Trail yarışı öncesinde Aladağlar rotasını (Garmin’de Course oluyor) KML’den GPX’e çevirmiş ve yüklemiştim. Dosya yaklaşık 2.9 Mb tutmuştu. Ancak hem saati ağırlaştırmıştı, hem de 20 K’da donar gibi olmuştu. (Ben donduğunu düşünmüşüm, arkada çalışmaya devam etmiş). Arkadaşlar ile iştiare sonucunda sorunun kaynak kullanımı olduğunu, yarış öncesinde ram’ini kullanan fazlalıkları silmemiz gerektiğini konuşmuştuk. Fenix3 Garmin Connect’e aktiviteyi yüklesede saatten silmiyor. Onları silmemiz gerektiğini düşünmüştük.

Bu sefer Cappadocia Ultra Trail için rota yüklemek istedim.Eşim Ambit3R ben de Fenix3 kullandığımdan önce eşimin saatine Movecount üzerinden otomatik çevirerek Kapadokya 62K’yı yükledim. Bunu yaparken forumlarda 1000 waypoint’i geçmesin yazıldığı için simplfy et butonu ile 2bin küsür WP’den 600 WP’ye düşürdüm. Ne olur ne olmaz diye de dosyayı kaydettim.

Ardından Fenix3 için 100k KML’sini GPX dosyasına çevirdim. Kayıt yerim aynı olduğu için dikkatimi hemen şu çekti. Benim 110k GPX dosyası 2.5 Mb iken 62k GPX dosyası (Movescount üzerinden yapılandırılmışi) sadece 27 Kb idi. Hemen Movescount’u açtım, 110k KML dosyasını yükleyip simplfy ettim ve kaydettim. 29 Kb’lik küçücük bir dosya oldu. Bunu Fenix3’e attım ve vola’ , tüm parkur boyunca sıfır hata ve kasma ile bırakmak durumunda kaldığım 78 Km’ye kadar çalıştı. Pili bıraktığımda 48% gösteriyordu. Ürgüp’de yoldaki okların yerini değiştirmelerine rağmen rotayı doğru gösterdi ama sokakların içinden (Çıkmaz sokak, evin bahçesi gibi :slight_smile: ) rotaya ulaşmak mümkün olamadğı için biraz vakit kaybettim. Yarışta en az 3 ayrı grubu takrar rotaya sokmamı sağladı.

Benim Fenix3 şu anda 6.09 Beta, bluetooth kapalı, kayıt smart, Wifi Auto upload kapalı. Course’dan sonra trail running seçili idi…

1 Beğeni

Merhabalar.
1-Garmin fenix 3 aldım. Şu an için blueetoth ile bağlantıyı sağlayamıyorum. Aslında ilk kurcaladığım zaman (2 gün önce) bağlantıyı kurmuştum. şimdi olmuyor maalesef. yorumunuz olabilir mi?
2- Şarj süresini nasıl uzatırım. mesela işte çalışırken hangi özelliklerini kapamalıyım?

Şimdiden teşekkürler…

Merhaba,

  1. Bluetooth ile bağlantıyı garmin connect yazılımının içinden sağlamalısınız. Eşleştirmeyi telefonunun ayarlar kısmındaki bluetooth bağlantı bölümünden yaparsanız çalışmayacaktır. Tavsiyem, garmin connect içerisinden eşleşmeyi kaldırıp (Cihazlar > Saat > sağ üstteki 3 nokta ile ifade edilen menü > Cihazı Kaldır) yeniden eşlemenizdir. Garmin Express üzerinden saatin yazılım güncellemelerini yapmanız da önemli. Garmin Bluetooth yazılımı ile ilgili birkaç kritik güncelleme yayınlamıştı, saatiniz yeni olduğuna göre belki bu yazılım güncellemelerini almamış olabilir. (Şu an güncel Bluetooth/Ant versiyonu 3.60, Firmware versiyonu ise 7.60). Android telefonlarla bağlantıda bazı sorunlar yaşanabildiğine dair birşeyler gözüme çarpmış, bende bir LG telefon ile sorunlar yaşamıştım, telefon yazılımını tekrar yüklemeyi de deneyebilirsiniz. Ios üzerinde genelde yavaş ama eskisi gibi tekrar tekrar denemeyi gerektirecek şekilde çalışmıyor, düzgün denebilir.

  2. Pilin ömrünü uzatmanın yolu Garmin Connect > Ayarlar bölümünde yer alan Etkinlik İzlemeyi, saat üzerinden bluetooth bağlantısını ve saatle bağlantılı olan tüm sensor’lerin bağlantısını kesmenizdir. (Elbette telefon ile bağlantınız bluetooth’unda kapanması ile kesilmiş olacak). Widget’ların kapatılması da (Altimetre, Barometre, Termometre v.b.) size ekstra süre sağlayacaktır. Saat arayüzünü (Watch Face) Garmin’in stock arayüzlerine döndürmeniz bile faydalı olacaktır. (Fazlaca veri akışı sağlayan saat arayüzleri de pil ömrünü etkiliyor)

Ancak Fenix 3’ün pil süresi beklemede 6 hafta, Ultra Track modunda 50 saat ve GPS (1 sn) yaklaşık 16 saat (Fellnr test etmiş ve saatin kapanması 22 saat sürmüştü "In my testing, the longest battery life that’s available with good GPS is 24 hours with the Polar V800, then 22 hours with the Garmin Fenix 3, 19 with the Garmin 920XT, and 17 with the Garmin Epix.) gittiği için bence sizi sıkıntıya sokacak bir sürede su koyvermeyecektir. Elbette 6 hafta saatin yukarıda sayılan tüm bağlantı fonksiyonlarının kapalı olduğu bir durumu ifade ediyor. Açıkken (içinde antrenmanların da olduğu) birkaç gün kendini götürebiliyor. Diğer tüm saatler gibi USB marifeti ile şarj olduğundan kablosu yanınızdaysa her yerde saati şarj edebileceğiniz bir kaynak bulabilirsiniz diye düşünüyorum. Saat aktivite esnasında da şarj olabiliyor.

Saatin bağlantı özelliklerini (oyuncak sever biri olduğumdan) ben severek kullanıyorum ve kapatma ihtiyacı duymuyorum.

Saatinizi güle güle keyifli koşularda kullanın.

1 Beğeni

Erol bey,
Verdiğiniz aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim öncelikle…
Aktif bisiklet sürüyorum. Bunun yanına ayrıca koşu/yüzme olaylarını eklemek için fenix3 aldım açıkçası. Almamdaki etken de, garmin edge 510’u seve seve kullanmamdan ötürüydü.

Öncelikle ios kullandığımı söyleyim…

Saatim 2 gün önce geldi. Tabii ki direkt telefon ile eşleştirme moduna girdim. Hiç uğraştırmadan eşleştirmeyi yapabildim. Hatta telefonuma gelen bildirimleri saatimden de okudum. Gece güzel başlamıştı yani:)
Fakat nasıl olduysa bağlantı koptu. Ben bilerek mi yaptım, kendisi mi koptu bilmiyorum. Uygulamayı sildim. Tekrar kurdum. Cihazı tekrar eşleştirmek istedim. Ama olmadı.
Garmin express’i indirdim. Bekleyen yazılım vardı. Onu da yaptım. Yine olmadı.
Sanırım sorun sizin söylediğiniz bluetooth yazılımı ile alakalı. Fakat o yazılımı manuel nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz müsait olduğunuzda?
Tekraren teşekkür ederim:)

edit: settings->bluetooth->pair mobile advice
en son pair mobile dediğimde initializing deyip 30 sn döndükten sonra try again diyor.

Anlıyorum, şöyle yapmanızı tavsiye ederim. Telefonun Bluetooth bölümünden “eğer varsa” Fenix 3 eşlemesini kaldırın. Aynı şekilde Garmin Connect içinden de eşlemeyi kaldırın (Garmin Connect > Garmin Cihazları > Fenix 3 > Sağ üstteki 3 noktalı Menü > Cihazı Kaldır). Sonra Garmin Connect içinden Cihazlar sekmesinin alt bölümünde bulunan “Cihaz Ekle” komutu ile saati tekrar eşleyin. Sorun büyük ihtimalle çözülmüş olacak. (Sorunun saatin bluetooth eşlemesinin telefonun bluetooth bölümünden yapılmış olmasından kaynaklandığını düşünüyorum)

Çözülmediyse saati fabrika ayarlarına geri döndürüp tekrar bağlantı kurmak bir fikir olabilir.

Firmware update’lerini saati, usb marifetiyle bilgisayarınıza bağlayarak ve “Garmin Express” yazılımını bilgisayarınıza kurarak yapabilirsiniz. Bilgisayarla bağlantıda olduğu müddetçe update’i yapmayacak, ancak bilgisayardan çıkarttıktan sonra saat ekranında “install update” yazısına sizin ok vermeniz ile kurmaya başlayacaktır. Garmin express saatin tüm bölümleri için son yazılımı çekerek saatinize yükleyecektir.

2 Beğeni

Garmin Fenix3 ve akıllı telefonum arasındaki Bluetooth bağlantı sorununu zaman zaman ben de yaşıyordum. Telefondan uzaklaştığımda kopan bluetooth bağlantısı tekrar telefonun yakınına geldiğimde kurulamıyordu ve cihaz kaldır - tekrar ekle vs. gibi sinir bozucu durumlarla uğraşmak durumunda kalıyordum. Ancak birkaç sefer sonunda akıllı telefonun GPS/Konum hizmetleri açık olduğu sürece bağlantı kopması ardından tekrar bağlanma sorunu yaşanmadığını farkettim. Artık telefonum ve saatim bluetooth ile bağlı iken GPS/Konum hizmetlerini de açık tutuyorum. Sorun yaşamıyorum.

1 Beğeni

Merhabalar,
Saatimin bluetooth sorunuyla birlikte şarj sorunu vardı. baytekin’e yolladım. şu an için hal olmuş gibi duruyor. Fakat dün adım sayımı garmin connect’te görmek için eşitleme yaptırdım. Fakat adım sayımı göstermedi. Bunun sizce bir sebebi var mıdır?
Bunun yanısıra altimetre -51 de gösteriyor. Bunu nasıl düzeltirim?
Şimdiden tesekkur ederim.

Başka bir Garmin ürünü kullandınız mı, adım sayacı olarak Fenix 3 seçili değil mi? Bazen sitede sıkıntılar olabiliyor, tekrar güncellemeyi deneyin. Tekrar eşleştirmek (pair) de denenebilir.
Altimetre hatalı gösteriyorsa kalibrasyon yapılması gerekli. Altimetre sayfasında start/stop tuşuna basıp Calibrate menüsüne girin. Orada bulunduğunuz yüksekliği biliyorsanız Enter Current Elevation seçeneğine Yes deyip yüksekliğinizi girip kaydedin. Yüksekliği bilmiyorsanız da Use GPS seçeneği ile yükseklik bilgisini yaklaşık olarak GPS sisteminden alarak kalibrasyon yapabilirsiniz. Yalnı hava şartlarına göre ve sizin yükseklik değişiminize göre altimetre kaymaya devam edecek, bu yüzden arada kalibrasyon gerekiyor. Çok önemli değilse sadece aktivitelerden önce kalibrasyon yapmak yeterli aslında.

1 Beğeni

Uygulamaya güncelleme gelmiş. Güncellemeyi yaptıktan sonra düzeldi gibi:) altimetreyi otomatik olarak kalibre etsin dedim fakat yine aynı değeri gösteriyor. Sanırım denize yaklaşık sıfır olan Bi yerde kalibre etmek doğru olacak gibi…

Otomatik kalibrasyon farklı bir şey. Aktivite esnasında GPS yüksekliğindeki değişime göre barometric altimetreyi kalibre ederek hava koşullarından ve hava basıncından daha az etkilenmeyi sağlamaya çalışan bir sistem. Hatalı altimetre verisini düzeltecek bir şey değil. Calibrate seçeneğinden ya GPS ile ya da kendiniz elle yükseklik girerek kalibre edebilirsiniz. Yüksekliğinizi bilmiyorsanız Google Earth programından vs. bulunduğunuz yerin yüksekliğine bakabilirsiniz.

Merhaba. Sorunlar çıkınca soru olarak geliyorum buraya :slight_smile: aktivitelerimde Walk yok. Bu yazılımsal eksiklik mi sizce? Manuel olarak eklenilebilir mi?

Settings > Apps > Add New > Walking yolundan yürüme aktivitesi oluşturabilirsin. Devamında gelecek seçenekleri takip et ve isteğine göre uygula.

1 Beğeni

Merhaba. Şarj süresini (ömür olarak) uzatmak adına tavsiyeleriniz olur mu? Mesela %20ye düşmeden şarja takmak gerekir gibi vs. Ya da bu önlemler geçmişteydi, takılma bunlara, bak keyfine mi dersiniz :slight_smile: