Eymir Yarı Maratonu hakkında

#1

Merhaba arkadaşlar.
Foruma yeni üye oldum. Bu başlığı hem sizlerle tanışmak hem de bir konuda bilgi almak için yazıyorum. Normalde bisikletçiyim ve bisiklete destek olması açısından ara ara koştuğum dönemler oldu. Şimdilerde daha düzenli koşmaya başladım. Önce 4 km, sonra da yaklaşık birer hafta arayla 8,5 km, 15 km ve 8 km koştum. Önemsiz kas ağrıları dışında bir sıkıntım olmadı. 44 yaşındayım, son koşumda 11,3 km/saat (pace: 5:18/saat) ortalama ile koşmuşum. İyi midir kötü müdür, bilmiyorum. 21 Nisan’daki Eymir yarı maratonuna katılmak istiyorum. Hayatımda ilk kez bir maratona katılacağım. Böyle bir koşuda nasıl dereceler yapılıyor merak ediyorum. Yabancılar için 1 saat barajı varmış. Çoğunluğu 22 km’yi 1 saatte koşabilen sporcularla mı yarışacağım? Benim için oldukça hızlı bir tempo. Nasıl bir yarış olacak? Benzer yarışlara katılanlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

0 Likes

#2

1 saat altı yarı maraton elit atlet derecesidir. Siz o kişileri görmeyeceksiniz bile. Temponuza göre yarışa katılanların yarısına yakınının da önünde bitirirsiniz. Hiç dert etmeyin.

2 Likes

#3

Anladım. Çok teşekkür ederim.

0 Likes

#4

Yarımaraton mesafesi hem hız hem de dayanıklılığın el ele gittiği çok keyifli bir mesafedir. Bisiklet branşından geldiğiniz için halihazırda dayanıklılığınız zaten iyidir diye varsayıyorum. Koşu mekaniği bisikletten farklı olduğu için daha fazla kas grubunuz devreye girecek, o yüzden maksimum efor ile giderseniz anaerobik faza erken girmeniz olası. Tavsiyem 10K antrenman temponuzdan 15-20 saniye daha hızlı başlayın ve gidişata göre arttırın veya azaltın. Eğer pacer varsa 5:00 pace sizin için iyi bir başlangıç olabilir. İlk yarımaratonda dereceye odaklanmaktansa kendi vücudunuzu ve sınırlarını tanımanız daha sağlıklı olacaktır. Düz bir parkur olduğunu düşünerek ilk yarımaraton için 1:30 - 1:40 muazzam bir sonuç olur. 1: 15 hevesli amatörler için üst sınır gibi bir şey, onun ötesi artık profesyonel atletlerin başlangıç yeri. Başarılar :v:

2 Likes

#5

Teşekkürler öncelikle. Bisikletle uzun yol ve interval yaptığım için yorulma, nefes nefese kalma gibi bir sorunum neyse ki yok ama hafif kas ağrıları var. Koşuda farklı kaslar çalışıyor; normaldir. Kas ağrılarım bitip biraz da kas gelişimi olursa 1 saat 35 dakikada bitiririm diye düşünüyorum. Yarıştan önce birkaç kere yarı maraton koşup ne yapabildiğimi görmek istiyorum. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım.

1 Like