Durum başkasının da başına gelebilir diye yazıyorum.
2 gün önce indirimden Asics trabuco max 3 siparişi verdim. Son kalan üründü. Ürün kargoya verilmediği için hatırlatma maili yazdım. Mailde üründe deformasyon olduğunu ve üretici firmaya imha edilmek üzere gönderildiğini belirttiler. Ücret iadesi veya ürün değişimi yapabiliriz dediler. Ben anlamıyorum bu durumu. Satınaldığım ürünün kullanılabilir olup olmadığına benim karar vermem gerekmez mi ? En azından bununla alakalı bana geri dönüş yapılamaz mıydı ? Belki ürünün sadece ucu kalkmış ve ben yapıştırıp giyeceğim.
Diğer taraftan, ürünün gerçekten deforme olup olmadığına nasıl emin olacağım ?
Bu durumda tüketici haklarına mı gitmeli miyim karar veremedim. Satınalma sırasında işaretlediğimiz şeyler bizi bu konularda kısıtlıyor mu emin değilim işim yoğun olduğundan vakit ayıramadım ama müşteri hizmetleri bu konuda yasal hakkınızı kullanabilirsiniz derken o kadar pişkindi ki hem kendimi tüketici olarak gerçekten seçeneksiz, çaresiz hissettim ve çok kızdım hem de sanırım bu konularda kime gidersen git haksız çıkıyorsun izlenimi edindim.
Bu tarz konularda tüketici haklarından yararlanabilen var mı ?
Ürün satılırken defolu diye satsalar ve bu bahsettiğin şekilde satmaktan vazgeçseler dediğine katılırım.Eğer defolu ise alıcının hem ne yapacağını bilmezler, hem 3 ay giyip sorunlu ürün nedeniyle değiştirmek zorunda kalırlar.
Tüm bunlar dedikleri gibiyse; bazen müşteri çekip o kalmadı bunu al yöntemi, iade süresince paranın onlarda kalması vs durumları olabilir. Koca amazon gelmeyen coros saati satıyor ve getirmeyip iptal ediyordu.
Amazon’ da da bu yaşanıyorsa valla diyecek hiçbir şey yok hakikaten. Aslında derdim tek kalan indirimli ürünü almaktı. Deforme ise keşke o ürünün o numarasını kaldırsalardı öyle daha mantıklı olabilirdi. Neyse sağlık olsun.
Bu gibi çoğu insanın belli nedenlerden kulllanmadığı hakları herkese faydası dokunur diyerekten seve seve kullanıyorum. Son deneyimimi burada paylaştım
Size tavsiyem, hatta ricam vaktiniz varsa heyete gidin lütfen. Yalnız, çaresiz ve seçeneksiz olmadığınızı göreceksiniz. O sizin değil onların sorunu. Heyete gidin ve ödemesini yaptığınız tutardan ayakkabıyı istediğinizi söyleyin.
Hocam, tüketici olarak haklarınızı ayrıntılı bir şekilde buradan inceleyebilirsiniz. Size ürünün iletilemeyeceğine dair yazılı bilgi verilmediyse ve 3 iş günü geçtiyse, eliniz çok güçleniyor.
Apaçık belli ki ürün stokta yok (veya daha pahalıya başka bir mecradan sattılar), ancak stokta olmaması geçerli neden sayılmadığı için her müşteriye “defolu ürünü imhaya gönderdik” taktiği uygulanıyor.
Stok yönetim sorunu başka mecralarda satıyorlardı satıştan hemen düşemediler amazonda stok var gözüküp aldınız yada gerçekten sona kalan ötelen üründü son ürün olunca başkasının iade ettiği sorunlu ürün mü gelecek acaba diye bir gerilirim. Bakkal mantığı ile yönetilince insanlar böyle mağdur oluyor. Doğru dürüst bir sistemleri olsa stokta olmayan ürün satılmaz yada sorunlu ürün stokta tutulmazdı.
Ve ancak heyete giden insan sayısı arttıkça bu ‘‘bakkal’’ gibi yönetim zihinleri değişeceğinden lütfen bunun herkes için faydalı bir şey olduğunu hatırlayın ve vaktiniz varsa gidin lütfen
Çok teşekkür ederim. İş olarak o kadar yoğun bir zamanda projelerle boğuşuyorum ki o yüzden uğraşamadım para iadesi istedim. Zaten bir daha oradan alışveriş yapmam elimden geldiğince de teşhir etmeye çalışacağım. Zaten bence insanların bu iş yoğunluğundan vs falan faydalanıyorlardır. Ama bu gibi platformlarda insanların destek görmesi çok güzel. Fakat 3. Dünya ülkesi tarzı işler de ayrı sinir bozucu oluyor. Hepinize çok teşekkürler.
e devlet üzerinden kolayca başvuru oluşturup tüketici hakem heyetine şikayetinizi gönderebilirsiniz. Ayrıca görebildiğim kadarıyla tüm süreç portal üzerinden kolayca takip edilebiliyor.
Tüketici hakem heyeti “genellikle” sizin mağduriyet kısmı ile ilgileniyor. Paranın tamamı iade edildiyse mağduriyet yok diyor.
Emsal olması açısından “hizmetin yeniden görülmesi” talebi ile yaptığım başvuru kabul gördü.
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere
satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.