Beslenme,koşu antrenmani sonrasi bcaa kullanimi?

Koşu antrenmanlarından sonra gün içinde BCAA kullanımı uygun olur mu,yada düzenli koşu antrenman ı yapan birisi BCAA kullanmalımıdır?

Kasları koruyarak yağ yakımını destekler.

Bcaa antrenman sonrasından ziyade antrenmandan 20dk once yada yuksek yogunluklu ise antrenman sırasında icince daha faydali olur.

1 Like

bcaa’nın yağ yakımında etkili olduğunu ilk defa duydum…valin, lösin ve izolösin amino asitlerinden oluşur bcaa ve benim bildiğim kas büyümesine destek olur ve gecikmiş kas ağrılarını (delayed onset muscle soreness) azaltır…eğer yanlış bilmiyorsam (tıbbi bir bilgi çünkü), bcaa’lar kaslarda metabolize ediliyor olmalı…

@erinc Cümlenin tamamı önemli.

Kasları koruyarak yag yakımını destekler yazdım. Yağ yakar demedim.

Bilhassa kilo verirken, kasları korumaya yardımcı olduğu ve kas kütlesi ne kadar çok ise yağ yakımı o kadar arttığı için yağ yakımını tartışmasız destekler.

teyit edebilir misin doğru anladığımdan emin olmak istiyorum; kilo verirken düşük kalori alımı yapıldığından, bcaa takviyesi alınırsa vücudun enerji kaynağı olarak protein dolayısıyla kas kullanımı sonucu oluşacak kas kaybını engellediği için vücudun yağ yakımını sürdürdürmesini sağlıyor diyorsun, doğru muyum ?

Hem bu. Hem de kas kütleni koruman desteklediği için, kas kutlen Bcaa kullanmadığın durumlara gore daha yoğun olur ve ne kadar yoğun kas kütlesi o kadar cok yağ yakımı olur.

Bcaa kullanmıyorum ama gerçekten merak eden forumdaşlar için güzel bir sayfa tavsiyem var…

Bcaa yazınca farklı açılardan yazılmış konular da gelmekte.supementi içeriğini gıdadan almak isteyenler için http://www.turkomp.gov.tr/main sayfası güzel, gıdanın adını yazıp ne var yok görülmekte.

3 Likes