Başlangıç koşu ortalamaları

Şimdilik rakamlarımın toplu halde bir yerde olması için bunları yazdım ilerleyen süreçlerde müsait oldukça bu sürelerin nasıl değiştiğini, nerede hata yapıp neleri doğru yaptığımı elbette yazacağım.

TARİH ZAMAN MESAFE 1 km’de ORTALAMA / EN İYİ
31.03.2021 30 dakika 4250 metre 7.04/6.39
02.04.2021 35 dakika 5250 metre 6.43/6.18
04.04.2021 35 dakika 5250 metre 6.38/6.12
06.04.2021 30 dakika 5000 metre 6.08-5.40
08.04.2021 35 dakika 5500 metre 6.22/6.12
12.04.2021 38 dakika 6500 metre 5.52/5.35
14.04.2021 30 dakika 5400 metre 5.34/5.09
18.04.2021 39 dakika 5350 metre 7.18/7.09
20.04.2021 45 dakika 7250 metre 6.12/5.54
22.04.2021 40 dakika 6900 metre 5.49/5.10
24.04.2021 30 dakika 5000 metre 6.12/5.55
26.04.2021 24 dakika 4600 metre 6.01/5.16
28.04.2021 50 dakika 7720 metre 6.32/6.25
06.05.2021 62 dakika 10000 metr 6.17/5.46
20.05.2021 13.50 dak 3000 metre 4.37/4.37
29.06.2021 21 dakika 4000 metre 5.15/5.15

7 Beğeni

Merhaba, ortalama nabız aralığınızı da ekleseydiniz keşke :))

Merhabalar hocam. İlk başladığımda yalnızca kronometreli saatle ölçüm yaptığımdan nabız ölçemiyordum o yüzden verilerim bende de yok :slight_smile:
29.06.2021 tarihinde yaptığım antrenmanda ortalama nabzımı 174 ölçtüm. Maksimum nabzım ise 198 idi

Ortalama nabız 174 bana fazla geldi. Koşularınızda mümkün mertebe aerobik aralıkta koşmaya dikkat etmenizi öneririm. Elbette bazı günler sınırları zorlamak iyidir fakat devamlı bu nabız değerinde koşmak ileride sakatlığa vs. sebebiyet verebilir diye düşünüyorum. Aerobik, anaerobik, Vmax nabız aralıklarını araştırmanızı tavsiye ederim. İlk olarak https://ritimblog.com/yeni-baslayan/ burayı ziyaret edebilirsiniz.

1 Beğeni

Hocam elbette araştırdım :slight_smile: Örneğin 3 km performansımı ölçmek için bir koşu yaptım ve nabız aralıklığım paylaştığım gibiydi. 13 dakika 40 saniye gibi bir sürede koştum. Ortalama nabzım 161 maksimum 193 gösteriyordu

Hocam sizi yanlış yönlendirmek de istemem fakat attığınız görsele bakınca 13 dakikalık koşunun 9 dakikası VO2Maks değerinde koştuğunuzu görüyorum. Bu değer vücudun en üst aşaması olarak değerlendiriliyor. Tabi şu da var ki nabız değerleri kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebiliyor. Bu değişkenliği sağlayan birçok etken (kilo,boy, beslenme, genetik özellikler, sigara, alkol tüketimi vs.) var. Koşarken yanınızdaki insanla konuşabilir düzeydeyseniz, nefes nefese kalmıyorsanız bu şekilde devam edebilirsiniz. Aksi takdirde bu nabız değerinde koştuğunuzda sonucunda nefes nefese kalıyor, koşuyu aniden bırakma ihtiyacı duyuyorsanız nabzınızı biraz daha aşağıya çekmenizi tavsiye edebilirim :slight_smile: İyi koşular diliyorum :blush:

Son bir kilometresinde elbette nefes nefese kaldığım doğru ancak hazırlandığım bir sınav için bu 3 km yi denemem gerekiyor ve bir nabız problemim olduğunu ben de tahmin ediyorum. Yan yana koştuğumuz arkadaşım 170 ile koşarken ben 180lerle koşuyorum. Tek gayretim bunu aşağı çekmek hocam.

Anlıyorum, sınav odaklı antrenman yaptığınızı bilmiyordum. Bu konuda bir şey diyemem.

11.07.2021 3 km 4.50 pace ve 162 ortalama nabızla koştuktan sonra 10 dk bir dinlenme sonrası 3 km 5.30 pace ve 120 ortalama nabız ile antrenmanı tamamladım. Yaklaşık iki haftalık ara süremi oldukça aşağı çekmiş.

15.07.2021 3 km toplam 13.34 dakika ve ->4.31 pace. Şimdiye kadarki en iyi derecem