Yüksek nabız

Merhaba. Yaklaşık 1.5 aydır koşu yapıyorum ama nabzım çok yüksek nefes kontrolü sağlayamıyorum. 7 buçuk pace ile koşularımda bile nabzım 160-180 arası :pensive: nasıl bir yol izlemeliyim sizce ?

https://youtu.be/2n9wxuv0B50

Başlangıç olarak aerobik altyapı oluşturmak için, bu anlatım videosunu izleyebilirsiniz.
Kısaca önce hıza değil kalp ritmine göre hareket edersiniz, altyapı oluştukça doğal olarak aynı nabızla daha hızlı koşmaya başlarsınız.

MAF metodu olarak geçer. Altyapı oluştuktan sonra hızlanmak için interval antremanları önerilir ona daha vakit var sanırım.

2 Beğeni

Nabzı ölçtüğünüz cihazı da sorgulamanızı öneririm.

3 Beğeni

Alanında uzman doktora görünmelisiniz, yüksek nabız kişiden kişiye değişebilir ancak kesinlikle doktora görünmeniz sağlığınıza olacaktır.

Nabız değerlerinin kişiden kişiye göre değişmesinin birçok etken sebebi var. Vücut kitle endeksiniz, kondisyonunuz, koştuğunuz alan, beslenme kültürünüz vs. O yüzden şahsi fikrim 7.5 paceden ziyade daha düşük, 8-8.5 pace ile devam edilebilir. Koşarken konuşamayacak duruma geldiğiniz an temponuzu düşürmenizi tavsiye ederim. Ya da aralara 1-2dk dinlenme süreleri ekleyebilirsiniz, nefesiniz ve nabız değeriniz oturduğunda koşmaya devam edersiniz. Ben sizde bir sıkıntı görmedim. Ben de 6.5 pace koşarken ort. nabzım 170-175 atıyor. Yine de içiniz rahat etmiyorsa bu alandaki daha uzman kimselerle görüşebilir, forum/web yazılarını takip edebilirsiniz. Koşarken nabız değerleri zorluk derecesine göre Zone 1, Zone 2… diyerek gidiyor. Son olarak, yukarıdaki arkadaşımın da dediği üzere, ölçüm cihazınızı da sorgulayın. Akıllı saatler dinlenik ya da hafif sporlarda doğru ölçüm yapsalar da yoğun sporlarda nabız ölçümlerinde hata payları yükseliyor.

3 Beğeni

eğer hiç bir spor geçmişiniz yoksa, varsa ve uzun süre ara verdiyseniz bu değerler çok normal…yine de bir doktora gidip kalp için kontrolden geçmekte fayda var…

akabinde de hafta 2-3 koşu yapıp, pace’e takılmadan koş/yürü ile 4-5km, tek seferde düşük nabızla (150’nin altı) 5-6km koşmanız ve sabırlı olup bunu en az 2-3 ay yapmanız temel oluşturmak için faydalı olacaktır…

3 Beğeni