Uykunun koşu ve spor üzerindeki etkisi üzerine

#1

Merhaba koşu tutkunları,
Merak ettiğim bir konu var. Koşu yada sportif faaliyetlerinizde uykunun etkisini ve nasıl bir düzene sahip olduğunuz hakkında bilgi danışmak istiyorum. Daha doğrusu uykumuz sportif etkinliklerimize etkisi nedir? Kimi insan 4-5 saatlik uykuyla yoğun bir iş temposunu sürdürürken kimisinde 7-8 saat bile yetmiyor(spor yapmayanlar) Kaldı ki biz yorucu ve dayanıklılık gerektiren bir spor icra ediyoruz. Sizlerin değerli bilgi ve görüşlerini almak isterim. Gündelik uyku düzeniniz ve koşu zamanları uyku düzeniniz farklı mıdır? Az uykuyla nasıl bir antrenman çıkarabiliyorsunuz? Bu konudaki paylaşımlarınız herkese ışık tutacaktır. Teşekkürler, Painkiller.

0 Likes

#2

Hayatım boyunca uyku alışkanlığımın sürekli değiştiğini ama bu değişimin hayat tarzımın değişimine ve dış etkenlere bağlı olduğunu söyleyebilirim. Şahsi düşüncem şu ki; olağan dışı yorgunluklar farklı etkiler yaratabiliyor ama düzenli olarak edinilen yorgunluklara edapte olunuyor ve uykuya olumlu veya olumsuz etkisi olmuyor.

Uyku, antremandan önce geliyor. Herhangi bir sebeple iyi uyuyamadıysam, rahat veya istediğim gibi bir antreman çıkaramıyorum. Bu durumda sabah uyuyorum ve antremana akşam çıkıyorum. Tabi bu durumda yarış öncesi iyi uyuyamamak beni ekstra yoran bir şey oluyor.

2 Likes

#3

Vücut geliştirmeye başladığımdan beri alışkanlığımdır, antrenman öncesi günlerimde ve antrenman günlerimde uykuma çok dikkat eder, 9:30’da yatağa geçerim. VG’yi bıraktım, kısa bir süre önce koşuya başladım fakat durum hala aynı. Bunun sebebi antrenmanlarda çok net, hissedilebilir bir fark olması.

Ben koşunun daha çok mental bir spor olduğunu düşünenlerdenim. Tabii koşu konusunda çok tecrübem olmadığı için daha genel “fiziksel aktivite” hakkında yorum yapacağım. Koşuyu tecrübeli abilerimize bırakıyorum. Uykusunu almamış bir insan fiziksel olarak yorgun olmasının yanı sıra zihinsel olarak da yorgundur. Kaslarınızı zorlarsanız antrenmanı tamamlayabilirsiniz çünkü kas yeri geldiğinde kreatini, kreatin fosfatı yakar hiç olmadı oksijenli solunuma başlar ve gerekli enerjiyi bir şekilde bulur. Zihin böyle değildir. Zihni kendin sıkmalı ve yönetmelisin. Uykusuz bir insan mental olarak zayıf kaldığından kafasındaki düşüncelerle savaşamayacak ve ya zorlayıcı bir antrenmanı yarıda bırakacak ya da tempo düşürecektir. Uykumu aldığım zamanlardaki antrenmanlarımın çok daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Bilimsel bir dayanağı var mıdır bilemem ama bence düzenli uyku sakatlanmaları da azaltır çünkü enerjik bir beden duruşunun da düzgün olmasında dikkat edebilir.

4 Likes

#4

Ozellikle onemli gunlerin oncesinde uyku problemi yasayan biriyim. Iyi uyuyamamak hatta hic uyumamak bilimsel olarak sonraki gunku performansi mutlaka etkiliyordur fakat ben bu sekilde maraton ve triatlion kostum problem yasamadim.Ancak aksama dogru vucut cok yorgun hissediyor o gercek :slight_smile:

3 Likes