Strava'da yeni dönem

Duymayan kalmamıştır; Strava en çok kullanılan özelliklerini ücretli üyeliğe kaydırdı. Bunların başında Segment liderliği listelerinin detaylı incelenmesi ve rota oluşturma var. Bunlar Strava’nın sürdürmek için en çok emek/para harcadığı ve ücretsiz üyelerin en çok kullandığı özellikler olduğundan seçilmişler. Tabii birkaç gündür tartışmalar sürüyor. Ben hizmetlerinden çok memnun olduğum, bu tip bir yapıyı sürdürmenin ne kadar zor ve pahalı bir iş olduğunu bildiğim (yazılım ve IT alanında çalıştığım için) ve yaklaşımlarını beğendiğim için 3-4 yil boyunca paralı üye olarak kaldım. Sonrasında hem artık bağlılığımı kanıtladığımı düşündüğümden ara vermek istemiştim hem de Relive gibi girişimlerle yaşadıkları gerginliklerden rahatsız olduğum için ücretsiz üyeliğe geçmiştim.

Şu anda aylık ücreti İngiltere’de 4 pound Türkiye’de 32 TL. Aslında özellikle bisiklete binenler ve hatta artık koşanlar da hobileri için bundan çok daha fazla bedelleri çok daha az düşünerek harcıyorlar.

Bu tür sistemlerin bedelsiz ayakta kalması neredeyse imkansız. Eğer “çok kazanıyoruz ama daha da çok kazanmak istiyoruz” düşüncesinde değillerse koşu ve bisiklet dünyası bu mühendislik harikasını yaşatmalı diye düşünüyorum. Para kazanma modeli bulamadığı için batan Dailymile’ı yaşlı olanlar hatırlar :slight_smile: .

Siz ne düşünüyorsunuz? Bu konu forumda tartışılmayacak da nerede tartışılacak?

18 Likes

Selam,

Bu tarz işlerde önemli olan “veri” dir. “Veri” yoksa mühendislik ne kadar mükemmel olsa da yaşaması imkansız bu girişimlerin. Bu girişimlere "veri"yi biz sağlıyoruz. Yıllardır bedavadan sağladık. Strava’da bu veriyi bir sürü platforma sattı, satıyor. Sadece Rota, Segment vs. değil basit Training Log için bile üyelik ve aylık 5 dolar istiyor. Açıkcası ben 1 TL bile vermek taraftarı değilim ve vermeyeceğim. Hem o kadar veri manyağı değilim hem de mevcuttaki “free” platformlar işimi fazlasıyla görüyor. Stravada eksik kalsın. Ben stravanın bu karar yüzünden kaybedeceğini düşünüyorum açıkcası

7 Likes

Garmin İnstinct kullanmaya başladığımdan beri ücretli versiyon kullandığım runtastic programına, koşu sonrası veri gönderiyorum sadece :slight_smile: Bir ihtiyaç kalmadı artık, bu sene para bağlantısını keseceğim. Benim için önemli olan tek şey katedeceğim parkurun teknik detayları ve benim çaylakmaratoncu olarak bu parkurda neler yapabileceğim :slight_smile: Kaybolmayayım yeter :slight_smile:

1 Like

Sanırım önceki sene kısmen de desteklemek amacıyla ücretli üyeliği denemiştim. Ama ücretle elde edilen veriler bana anlamlı gelmemişti. 1 yıl sonrasında ücretli üyeliğime son verdim. Şimdiye dek tüm koşularım kayıtlı ve zaman zaman detayları da incelesem de veri manyağı sayılmam ki belki bu yüzden ban anlamlı gelmemiştir. Belki ücretli/ücretsiz kısımlr arasındaki o hatalı oranı düzeltmek istediler.

Ücretli kullanıcı olmadım.1-2 aylık deneme tam paket kullanımını deneyimledim.Ağır (obez) biri olarak segmentte kilomu içine alan aralıklarındaki en iyi dereceleri görmek güzeldi.Yıllık abonelik 20TLx12ay olsa da az mesafe kat eden biri olarak ücretsizin abonelikteki kısılma bana sorun olmaz.(uydurma rakamlarla…20TL strava, 10TL youtube, 15TL netflix,100TL ev tv interneti, bilmem kaç başka abonelikler vs derken yıllık bazda birkaç yeni ayakkabı fiyatı :blush:)
Saf veri değerlendirmesi gözüyle bakılsa https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing da uygun.
Strava 50 milyon atlet, yıllık 3 milyar aktivite yüklenmesi vb değerler ile büyümekte.Çalışan para bile almasa bu verilerin tutuldugu diskler, ramler,sunucular illaki maliyet.Para kazanması da gerekli, stravanın pazarlama bölümü illaki en fazla ucretli abonelik için çalışıyordur.
https://blog.strava.com/press/strava-milestones-50-million-athletes-and-3-billion-activity-uploads/
Google/Facebook vb şirketlere satılmış olsaydı belki reklam, belki başka analizler,pazarlama vs ile ücretsiz bile olabilirdi ama…
Veri satma/satmama durumu şurada açıklama var: https://www.strava.com/legal/privacy

2 Likes

Ben son duyuru yazılarını neredeyse ‘ofansif’ buldum diyebilirim.

Dailymile gittiyse Strava geldi, strava gidince de başka bir uygulama gelir. Oturup server’ları ne çok para tutuyodur kim bilir diye vicdan yapmanın pek bir alemi yok. Hali hazırda topladığı büyük datayı bir yana koysak, düzgün PR yaparak büyük firmaların reklam giderlerini kendilerine akıtma işini nasıl beceremiyorlar da son kullanıcının aidatı peşinde koşup böyle bir üslup takınabiliyorlar anlamak mümkün değil.

5 Likes

Alternatif arayanlar icin oneri: https://www.fetcheveryone.com/

Bugun ureticisinden eposta geldi, hicbir zaman paywall olmayacak diye.

6 Likes

strava kullanmadığım için koşucu arkadaşlarımdan bayağı eleştiri alıyordum…ilk koşmaya başladığımda sanırım çoğunluk gibi nike’ın uygulamasını kullanıyordum, sonra hızlıca runtastic’e geçmiştim…hatta runtastic pro kullanıyordum…sonrasında saatsiz koşmaya daha fazla direnmeyip garmin 735xt alınca, kullandığım ana platformu da garmin connect’e taşımış oldum…sadece eski alışkanlıktan runtastic ve nike’a data sync ediyor kendiliğinden…strave, garmin connect’te yapmak isteyip de yapamadığım bir şey sunduğunu düşünmemiştim, o sebeple bu kararlarından etkilenmiyorum…

1 Like

Sanırım ben de Strava kullanımı heyecanını bir türlü yakalayamayanlardanım. Uzun süre neden gerektiğini anlamadım. Movescount fazlasıyla yetiyordu, hatta çoğu data ne işe yarıyor ne demek diye bakmaya üşeniyordum. Sonra biraz mahalle baskısı biraz da yeni Suunto uygulaması yüzünden Strava ile senkronize etmeye başladım. İlk izlenimim spor dünyasının Facebook’u gibi bir platform olduğu yönündeydi. Kim, nerde, ne yapmış, hi-five, beğeni, oha adam amma koşmuş gibi…

Zaman zaman segmentler rekabetçi tarafımı tetikliyordu ve hoşuma gidiyordu ama onun da tadı kalmadı. Anormal verileri ayıklamıyor.

Sonra Runalyze ile senkronize etmeye başladım ve açıkçası çok memnunum. Basit kullanıcı olarak tüm ihtiyaçlarımı karşılıyor. Metrikleri, analizleri işime çok yarıyor. Strava’nın bu değişimi haliyle beni çok etkilemeyecek, belki daha az kim-nerde-ne yapmış takibi hariç.

Ücretsiz uygulama tabi ki bir yanılsama. Pragmatist bir dünyada yaşıyoruz kimse karşılığını almayacağı bir şey vermez. Demek ki Strava ekibi sundukları hizmetin ederinin daha fazla olduğun düşünüyor. Belki haklılardır, uygulamanın inceliklerine hakim değilim. Hamleleri ile ilgili şöyle bir varsayım üretebilirim, insanlar ücretsiz almaya alıştıkları bir hizmete kolay kolay para ödemez. Hatta belirli bir grupta duygusal tepkiye neden olur, başka uygulamalara yönelirler. Sadık tüketici tahmin edilenden daha azdır, uzun dönemde onları elde tutmak da çaba ister. Yıllar içerisinde seyrelir. Yeni tüketici kazanmak ise en zor olanı. O alanda rekabet git gide kızışıyor. Halihazırda kolunda Garmin, Suunto gibi spor saat olan kullanıcıların telefonunda en az bir uygulama var, başka bir uygulamayı indirme nedenleri arasında veri analizinin çok öncelikli olduğunu sanmıyorum. Tahminim sanal rekabet hissi. Bu nedenle global ölçekteki göz önündeki kullanıcıların trendin ne yönde evrimleşeceğini belirleyeceğini düşünüyorum.

Runkeeper, Runtastic, Sportstracker, Nike Run Club gibi bir sürü uygulama varken insanların zamanında Strava’ya yönelmesinin asıl sebebinin de genel topluluğun orada olması diye düşünüyorum. Spor yapan herkes az ya da çok rekabetçi karakterde, bu platformlar da yalnız başına koşmak yerine sanal bir topluluğun içinde koşma duygusunu veriyor.

9 Likes

Bisiklet dışındaki platformlara da açıldığını öğrendiğimde dönüştürücü siteler/yazılımlar kullanmadan farklı marka saatlerden gelen datayı tek bir ortamda toplamak ve bu şekilde kendime dair bir içgörü kazanmak için Strava’ya üye olmuştum. Kısa sürede saatlerin kendi yazılımları yerine daha çok Strava’yı kullanmaya başladım (birden fazla yazılım yerine tek yazılım). Bir süre de ücretli üyelik kullandım, sonrasında Strava’nın benim gibi hobi koşucularına ücretli üyelik içerisinde sunduklarının “ihtiyaç duyduğum, para ödemek için bir motivasyon sağlayacak” özellikler olmadığını nedenleriyle Strava’ya ileterek ücretli üyeliğimi sonlandırdım. Bu süreçte:

• Yıl sonunda, o yıl içerisinde yaptığımız antrenman istatistiklerine dair hazırladığı içerik / videolar,
• Parkur bilgilerinin GPX olarak dışarıya aktarılabilmesi,
• Kendime yakın yerlerdeki rotaları keşfedebilmem,
• Yarış sonuçlarını hareketli grafik üzerinde arkadaşlarımın koşusu ile karşılaştırabilmem,
• Yakın arkadaşlarımın aktivitelerine birşeyler yazıp kudo vererek destek olduğumu hissetmek ve bu şekilde destek almak, etkileşimde kalmak (ki arkadaş sayısı artınca bu özelliği kullanmak imkansızlaşıyor, kimse o kadar girdiyi günlük olarak inceleyip kudolayamaz)
• Bir rota üzerinde yaptığım etkinliğin önceki etkinlikler bazında gelişim grafiğinin neresinde olduğunu görmek
• Ve son dönemde bu saydığım özelliklerin neredeyse hiçbirine bakmadan sadece önceki ay ve içinde bulunduğum ayı etkinlik sayısı, süresi ve mesafesi bazında grafik olarak karşılaştıran (bu sayede dışarıya çıkmayı düşünmüyorsam bile geçen ayın gerisinde kalmamak için haydi fırla diyebildiğim) “Stats” bölümünü severek kullanıyordum.

Bunların haricinde gerek gelişim meselesinde potansiyeli sınırlı, gerekse sportif anlamda rekabetçi biri olmamam sebebiyle Strava’nın çok önemsediği rekabete dayalı segment bölümü ve analiz bölümünü en azından Strava içerisinde neredeyse hiç kullanmadım. Segment meselesini kullandığım tek örnek Garmin entegrasyonunun rota içerisindeyken bir segmentin yaklaştığını haber verip, saat ekranından seni o segmentte yarıştırması ile sınırlı. Koşarken böyle birşeyle uğraşmayı bir kenara bırakın, bunun tehlikeli birşey olduğunu bile düşündügümü hatırlıyorum (Nitekim bir bisikletçinin ölümü sebebiyle Strava böyle bir davayla uğraştı diye bir bilgi kalmış kafamda).

Zaman içerisinde Strava tamamen aynı gerekçeyle (para kazanamıyoruz) defalarca üyelik sistemlerini değiştirdi, böldü, topladı, yukarıda saydığım bazı özellikler de dahil olmak üzere ücretli üyeliğe aktardı, geri aldı, kısıtladı. Daha da önemlisi birçok üçüncü parti yazılıma data aktarımını (biz sporcular tarafından kendisine sağlanan) bu yeni dönemde de sürdürdüğü gibi agresif bir şekilde kapattı (evet bu geçmişte de ne yazıkki defaten yaşandı). Özünde şunu yapıyorlar, kullanıcıların onların “para ettiğini” düşündükleri özelliklerle ilgilenmediklerinin (en azından Strava’yı hayal ettiği kazanca ulaştıracak) farkındalar. Bu sebeple günlük kullanıcıların pratik olarak kullandıkları özellikleri tespit edip belirli dönemlerle bunları ücretli üyeliğe aktarıyorlar.

Ben kendi adıma bu tip bir yazılıma aylık belirli bir rakamın ödenmesini doğru ve adil buluyorum, Kullanıcı yazılımın kendisine getirilerini götürüleri ile birlikte karşılaştırarak bunun kararını verebilir. Yazılım üreticisi ise yazılımında gerçekleştirdiği geliştirmelerle kullanıcılarının taktir ve sadakatini sürdürülebilir şekilde kazanabilir. Bunun sayısız örneği mevcut.

Oysa Strava başından beri bunun tam tersini yapıyor, ücretsiz olarak duyurduğu bir yazılımın özelliklerini ve entegrasyonlarını sürekli kısıyor, ancak benden datamı kendisine yüklememi segmentleri gerektiği gibi kullanmamamı ama bunları oluşturabilmemi bekliyor. Özünde diyorki koşu grubu açabilirsin, koşu grubu içinde etkinlikte oluşturabilirsin ama bunun içinde bir challenge kurgulayamazsın, rota belirleyemezsin, bunun için benimle ayrı bir anlaşma yapmalısın. Ama ben bu tip anlaşmalar yaparken senin datanı ve aidiyetini “kullanıcım” olarak öne sürüyorum haberin olsun. Gidişatını kendime tehdit gördüğüm yazılımlarla sağladığım entegrasyonu sen kullanıyor olsan da kafama göre kapatabilirim. Yarış içinde arkadaşlarının ve kendinin durumunu harita üzerinde eşzamanlı görüp eğleniyormusun? Artık eğlenemezsin, bunun için para ödemelisin.

Sonuç olarak (yine parantez içinde bu tip bir yazılımın aylık bir bedel istemesini haklı ve adil bulduğumu belirtme ihtiyacı duyarak) hem “ücretsiz” havucunun arkasına sığınıp kullanıcı ve data maksimizasyonu sağlayacaksın, öbür tarafta ise kullanıcılarına ücretsiz üyeliklerini başlatırken sunduklarını “kusura bakmayın artık paralı” dersen bu bir sorundur. Buna yapma biçimleri, kullandıkları dil ve kitle’nin sahibi olduklarına “tam olarak ikna olmuş” olmalarını ise klasik bir insan kusuru olan Ego meselesine bağlıyor ve tabi asla şaşırmıyorum. Şirketleri de insanlar yönetir.

Strava’nın varlığı veya yokluğu benim gibi kullanıcılar için keyfe keder, kullandığımız saatlerin yazılımları da en az Strava kadar becerikli ( belki kullanıcı deneyimi ve tasarım konusunda gerideler kabul). Strava bu bedava yazılımlarla rekabet etmek durumunda. Kaldıki bu yazılımların ve donanımların bazı özellikleri ile karşılaştırılabilecek durumda da değil. 2019 yılında yine böyle bir API faciası yaşanmış, ben de koşu grubumuzu Garmin’e taşımıştım. Arkadaşlarıma gönderdiğim notta da “Strava’nın ne olacağı belirsiz, yarın hangi özelliği ücretli yapacağını bilmiyoruz, bu sebeple buradan yönetelim” yazıyordu.

Korkarım öncekilerde olduğu gibi özellikle segment bölümünde çok hızlı geri adım atacaklar. Çok basitçe “Tüm kullanıcıların sıralamaya dahil olduğu” bir sistemde kendilerini göremeyeceklerse “ilk on kişiye bakmak için” mi kullanacaklar Segment sistemini? Bana bu çok komik geliyor doğrusu.

Strava güzel bir yazılımdı (çıktığı yıl için), ama bugün bu kadar sürede ulaşması gereken noktada kesinlikle değil. Aynı (ve çoğu kullanıcı için keyfe keder) özellikleri cilalamaya ve sürekli şikayet etmeye, yeni birşey üretmemeye devam ediyorlar. Zaman ikinci bir daily mile vakası olup olmadıklarını gösterecek, ben kendi adıma yönetim şekilleri ve üsluplarını doğru bulmadığım için Strava’ya ücretli üye olmayı düşünmüyorum, isterlerse aktivitenin Strava’ya aktarılmasını sadece ücretli üyelere özel hale getirsinler bu değişmeyecek.

15 Likes

Acikcasi ben bu konulari hic bu kadar detayli dusunmedigimi fark ettim. DailyMile zamanindan animsadigim, herkesin bir yerde oldugu, yorumlarla kudolarla birbirini destekledigi, takip ettigi, feyz aldigi, gaza geldigi bir ortam olmasi yeterliydi. Bir de buna otomatik aktarim eklenince yetip artiyordu. Ucretsiz kullanirken kullanimima acik olan seyler yetti, ucretli kullaniciyken de gelen yeni kabiliyetlerden bazilari hosuma gitti bazilarini hic kullanmadim bile.

Ucretsiz uyelerin kullanimina acik olan seylerin surekli degismesi, uyelik sistemini bir turlu oturtamamalari, APIleri konusunda bazen gereksiz agresif davranmalari benim de garipsedigim anlardi ama iste bir sirketten bashediyoruz sonucta.

Saat ureticilerinin uygulamalari/siteleri baslangicta o kadar korkunctu ki ben hala Garmin Connect’e giris yapmaya cekiniyorum. Uzun araliklarla baktigimda yenilikler goruyorum ama iste Suunto kullanan arkadaslarim/takip etmek istedigim insanlar, ya da baska marka saatler kullananlar ne olacak? Yani ortaklasa bir yerde olamayacaksak hicbir yerde olmayalim. Zaten baska neden kullanalim ki boyle uygulamalari? Bir suru parali ya da parasiz kendi makinenizde kullanabileceginiz program var.

Bilemedim. Zaten bircok sey degisecek belki de bu donemlerden sonra. Hep birlikte gorecegiz.

9 Likes

@erol profil fotoğrafını değiştirmiş, yakışmış :+1:Strava’nın Garmin, Polar,Suunto,Huawei gibi saatlerin kendine has programlarından artısı koşu dışı sosyal medyaya yakınlığı.
@spinodal Garmin Connect’le koşullarını yüklese yazın sıcağında neden onca antreman yapıyor göremiyecektim.Huawei stravaya aktarım yapamadığı için forumlarda çok şikayet ediliyordu. Strava yürüse de yürümese de birçok çeşidin olduğu koşu saatlerini birleştiren bir platform olacaktır.

1 Like

Strava malesef son dönemde ürettiklerinden çok yıktıkları ile konuşulan ve bir çok örneğini geçmişte gördüğümüz “şımaran” bir platform oldu çıktı. 2012’den beri kullanıyorum ve son dönemdeki gidişatına hem üzülüyorum hem sinirleniyorum. Bisikletçiler için çok değerli bir “strava kullanma motivasyonu” olan Segments ile yaptıkları bence tam bir “kötü yönetim” örneğidir. En çok bunu kullanıyorsunuz madem hadi bunu ücretli yapalım… 50 Milyon insanın büyük bir kısmını, hatta bugünlere gelmesini sağlayan ilk kullanıcılarını, tamamen bu özellik ile çekmiş olmasından rahatsızlık duymamaları da garip.
8 sene içerisinde 2 defa ücretli üyelik denedim ve kısa sürelerde de ücretsize döndüm. Çünkü stravayı strava yapan en önemli özellikleri hep ücretsiz oldu ve düz bir mantıkla bile gelir elde edebileceği bir çok fırsat olduğuna inanıyordum ki zaten böyle de yapıyordu ( challengelar, big data ve yerel yönetimlerle işbirlikleri gibi)
Metrikler konusunda bir çok ücretsiz alternatif zaten hep vardı ve strava onların üzerinde birşeyi sunmadı, sunamadı (bence odaklanmadı da buna zaten)
Strava = segmentler ve sosyal etkidir. Bunlardan birini bile çıkartırsanız denklemden o artık farklı birşey olacaktır ve takip ettiğim tüm tartışmalarda çok küçük bir, “hak hukuk adalet bakmadan ne istiyorsa verin ya 5 dolar da para mı?” kitlesi haricinde de herkes bunun farkında ve tepkili.
Şahsen garminsever oluşum dolayısı ile ana üssüm daima Garmin Connect olduğu için strava yarın kapansa çok birşey değişmeyecektir spor yaşantımda, ama böyle bir platformunda bu kadar saçmasapan davranışlarla anılmasına üzülmemek elde değil (hatırladıklarımdan bir kaçı: Relieve’i gömmesi, Ironman kavgası ve sonrasındaki tavrı, bluetooth desteğini kaldırması…)

Strava geri adım atmazsa piyasa bu boşluğu mutlaka dolduracaktır ve Strava, işletme kitaplarının iştahla içeriklerine katmak isteyecekleri bir “case study” olarak tarihte yerini alacaktır.

9 Likes

Yıllar içinde saat markalarımı değiştirirken datamı kaybetmekten ve her seferinde sıfırdan başlamaktan yorulup, Strava’yı ana app olarak kullananlardan biri de benim. Ayakkabı km datam sadece Strava’da mesela.

Strava’yı neden kullanıyorum? Sosyal bir ortam. Bazen 2 laf gevezelik de orada yapıyorum. Pek bir yarışçı ya da rekabetçi değilim, belki de ondan o kadar keskin Strava’nin yeni ücretli feature dönemi ile ilgili bir hayal kırıklığım yok, ama eskiden de arada bir neyin rekorunu kırmışım diye bakıp hoşuma gittiğini de itiraf etmeliyim.
Şimdi o tadı vermeyecek…

Strava’nın bu yaklaşımını bir pazarlamacı gözüyle talihsiz buluyorum. Elinde muazzam bir data var, 50 milyondan fazla koşucu var. Sağlam bir elit kadrosu var. Markalar ve atletlerle ortak neler neler yapabilir, bazı projeler (hatırladığım Salomon ve Decathlon challange’lar) yapmaya çalıştı ama çok zayıf kaldı ve devamı da gelmedi… Bir dizi dudak uçurtacak yeni feature lansmanı yapıp, bazı ücretsizleri de oraya aktarsaydı, kimsenin ücret ödemeye red edemeyeceği bir paket yapsaydı, Strava arzu ettiği karlılığa daha kolay koşucuları ikna edip, ulaşacaktı… bir çuval incir nasıl berbat edilir? Bence de bir case olacak.
İzleyelim, görelim.

Mutlu, sağlıklı bayramlar herkese. :candy:

6 Likes

Strava’nın ne yapacağı belli olmaz. o nedenle herkese rutin olarak verilerini yedekleyip indirmesini öneriyorum. Telefon uygulamaları olmasa da “runanalyze” ve “elevate for Strava” yı tavsiye ederim.

1 Like

Strava login olurken de para alabilirdi, bişey kalmamış ücretsiz!!!En temel, aylık yaptığım aktiviteleri görmek istediğimde, segmentte bugün kim ne derece yapmış vs de göremeyince saçmalığı yeni anladım.

2 Likes

Strava mobil aplikasyonunda ay içerisinde yaptığımız antrenmanların süre ve mesafe olarak grafik hale getirildiği ve önceki ayın grafiği ile üst üste gösterilerek ay içerisindeki durumumuzu izleyebildiğimiz bölüm de sessiz sedasız “haftalık” formatta ücretli üyeliğe aktarılmış durumda. Mobil aplikasyon bende beta versiyonda, dolayısı ile erken güncellenmiş olabilir. Diğer servislerle bağlantı bölümünde de yapmış olduğum entegrasyonları göremiyorum, artık kaldırdılar mı geçici bir durum mu oda kısa sürede belli olur.

2 Likes

Zamanında adım sayımı ve hafif spor takibi için Samsung telefonumu kullanıyordum. Ancak bir sıkıntıdan dolayı sağlık uygulaması cihazı kastırmaya başladı ve Çinli telefonlar da ucuza iyi performans vermeye başlayınca bu verileri farklı bir yerde tutmak lazım ki telefon değiştirince kaybetmeyeyim mantığı ile platformları inceleyerek ilk Garmin bileklik edindim. S Health verilerinin bir kısmını hemen aktardım. Endomondo ile de eşitleme sağladım ki Connect verisini yedeklemiş olayım. Fenix 3 kullanmaya başladığımda da platform olarak bir sıkıntım yoktu hani.

Nereden bulaştıysam Strava’yı da Garmin verilerini yedeklemek için kullanmaya başladım. Tabi 26" MTB ile 140 KM gidip bayırlarda annemi üzdükten sonra yol bisikletine geçip segmentleri ağlatmaya başlayıp KOM kovalayanları üzmeye başlayınca Strava’nın da yeri değişti benim için. Almışım rüzgarı arkama, 37 ortalama ile tırmanmışım bayırı, ben bile şaşkınım ama kimse sürekli flag atıyor aktiviteye. En sonunda yazdım Strava’ya, artık flag atamıyor kimse aktiviteye. :smiley: Her aktiviteden sonra segmentler incelenir, değerlendirmeler karşılaştırmalar yapılır hale geldi. Fenix 5X segment bildirimlerini destekliyordu. Ücretsiz Strava denemesinde bunu farketmiştim ve bir ay da ücretsizi iptal etmeyi unutunca ücretli kullanmıştım Strava’yı. Hemen Strava segmentlerinin aynılarını Garmin Connect’te oluşturdum ve segmentleri saate gönderdim. Artık Strava’ya muhtaç olmadan segment başlangıç bildirimlerini alıyordum. Bisiklette de genellikle herkes Garmin kullandığı için aktiviteler gizli değilse segment sıralamaları da Strava ile aynı olurdu. :smiley:

Rota çizim işini de Garmin Connect üstünden yaptım genelde. Bazen de Gpsies sitesinden faydalandım, oradan indirip saate atıyordum ya da Connect’e yükleyip saate transfer ediyordum. Güzelim GPSies de Alltrails’e satıldı ve saçma bir halde orası da, Strava’dan çok ona üzüldüm.
Tabi zamanla iş yoğunluğu ve kalabalık grup içinde sürerken olan kazalardan tırsıp bisikletle aram biraz açıldı. Artık segment kovalama ya da yarış merakı azaldı hani, zevkine sürüyorum yine. Böyle olunca da aktiviteye saatte ya da Connect’te bakıp Strava’yı sallamaz bir hal aldım.

Strava’nın benim için esas önemi çevredeki bisikletçileri tanıyabilmek tarafında oldu. Malum herkeste Garmin bisiklet bilgisayarı yok. Strava üstünden birçok kişiyi tanıdım, kulübe katıldım ve zevkli sürüşler yaptık, yarışa katıldık vs. Strava’nın bu yanı diğerlerinde olmayan esas kısım. İkinci el telefon kullananı da, 8 bin liralık saat kullananı da aynı platformda birleştiriyor ve tanıyabilmeni takip edebilmeni sağlıyor. Ücretli tarafındaki analizleri vs. hiçbir zaman detaylı incelemedim. Power metre kullananlar işe yaradığını söyleyip kendini geliştirdi de ama ne kadarı başka platformlarla yapılamaz? Dediğim gibi, fikrimce Strava’nın önemi olayın sosyal tarafında.

Koşu tarafında da bir şeyler sunuyor ama koşuya yatarak geçen bir çocukluk ve ergen gençlikten sonra başlayınca, biraz da vücut yapımın uyumsuzluğundan çok sevsem de keyif koşuculuğunu geçemeyecek gibiyim. Bu açıdan da Strava’nın pek önemi olmadı bana. Gençlere motivasyon olabilecek segmentler vs. açmak dışında koşuya hiç önem vermedim. Ama bisiklet tarafında baya ilgimi çekti bir dönem.

Temel sosyal fonksiyonlar için bir ücret alınmıyor ve bu özellik de başka bir uygulamada bu düzeyde değil. Şimdilik benim için bir sıkıntı yok. Strava’nın son yıllara kadar kâr etmeden çalıştığı söyleniyordu ama artık kullanıcı kitlelerini oluşturduklarına göre ciddi kâra geçmeyi düşünüyorlar sanırım. Ücretli kullanmak isteyenler mutlaka olacaktır ama segment kovalamayanların da ücretlisini kullanması için bir gerek görmüyorum açıkçası.

3 Likes

Hemen bir heves kayıt oldum. Site o kadar kullanışsız ki, alternatifin alternatifi olması bile zor benim için.