Sorunlu Garmin 735XT Garanti Hakkında

Merhaba,
Cihazımda aşağıdaki yazışmalarda yazdığım gibi bir problem mevcut, bunun üzerinde start/stop tuşu da takılmaya başladı. 75$ + KDV ücret talep ediliyor. Henüz geri dönüş yapılmadı. Sizce nasıl bir yol izlenmeli?




Merhaba, saatinizi yurtdışından mı almıştınız?

Evet amazon.com üzerinden alındı 7 Ekimde dolacak uluslararası garantisi.
Garmin sitesi üzerinde seri numarası ile garantisini görebiliyorum.

maalesef benzer bir durumu suunto ile bende yaşadım. yurt dışından aldığım ve garantisi devam eden saatimi tamire göndermek için 25 euro kargo bedeli istediler saati bizden almış olsanız ücretsiz gönderirdik dediler. Türkiye distrübütörleri nin genel davranış biçimi bu uluslar arası garanti kavramı Türk distrübütörleri için geçerli diil.
Bir tanesine aynen şunu demiştim bir yarış fuarında: ben yurt dışında yaşıyorum Türkiyeye gelip gidemem şimdi senden bu saati alsam yurt dışında bozulsa noolur dedim. Bu saatler uluslar arası marka garantisi devam ettikçe dünyanın her yerinde cebinizden 1 kuruş çıkmadan ücretsiz olarak yapılır dendi. Uluslar arası firma olmanın gereği bu falan diye de cila çekti üstüne. İyi ozaman benim şu yurt dışından aldığım saati gönderelim dediğimde bizim gümrük sıkıntı 25 euro ücret alıyorlar dedi yüzü kızararak. Ama saati bunlardan almış olsam almıyorlar.
İşte bizim ticaret ahlakımız böyledir kısaca

4 Likes

25€ iyiymiş, tamamdır doğrudur shipping karşılayayım ki bu zaten garmin sitesinde de yazılı. Fakat 75$+KDV nedir?

Aldığınız ülkenin ilgili servis / satış kanallarını bilgilendirmeniz daha etkili olabilir. Genelde onların yaklaşımları daha problem çözmeye yönelik oluyor. Size verilen cevap ne yazık ki bizi tam yansıtan tipik bir esnaf cevabı olmuş. Evet kusurluyuz ama saati biz karşılayalım masrafları siz demişler resmen.

Garmin US’e veya aldığınız ülkenin ilgili kanallarına yazarsanız çözüm üreteceklerini düşünüyorum.

1 Like

Okan Bey merhabalar,
Ne durumda bu konu acaba? Merak ediyorum size yardımcı olup olmayacaklarını bir garmin kullanıcısı olarak.
Teşekkürler,

1 Like

Garmin Customer Support’a yazdım, nedense Garmin UK dönüş yaptı, fatura ve detaylı foto video istedi, gönderdim.

3 gün geçti cevap gelmedi, sonrasında önce Garmin UK ve sonra Garmin US ile yazıştım, ikisi de bedava yaptıracaksam aldığım yer olan Amazon ile görüşüp onlara göndermemi söyledi, Türkiye’de yaptırırsan Baytekin ne para isterse vermeye mecbursun, o konuda yardımcı olamayız demeye getirdi.

Garmin Global Warranty fıs yani anlayacağınız. Tamire/Değişime giden saate 75$+KDV istemek nedir.

Baytekin’e kargoladım bakalım yarın saat ellerine geçer, ne diyecekler ne isteyecekler göreceğiz.
Merakla bekliyorum o parayı talep ettiklerinde ellerindeki 735XT lerden gönderecekler mi yoksa yenisinin garantiye gidip gelmesini mi bekleyeceğim?

O zaman alırken keşke Coros Pace ya da Suunto Spartan alsaydım demeye başladım.

1 Like

Haklısınız. Garmin gibi bir firma kendi hatasını telafi edebilmek anlamında çok kötü bir yaklaşım sergiliyor. Umarım bu talihsizliği giderirler ve problemi olması gerektiği gibi masrafsız çözerler. Kendi adıma bir sonraki alışverişimde dikkate alacağım bir durum sizinki. Teşekkürler bilgilendirme için.

1 Like

(Triathlon) Saatime su girmiş, 465TL değişim masrafını ödedim yolladım bugün, ellerindeki yeni bir 735XT’yi yollayacaklar. Tamiri mümkün olmadığından yeni saat veriliyor, ama ödediğim ücret yurtdışı kargo + gümrük ücreti + KDV. Diyecek, yapacak bir şey yok. Büyük ihtimalle o parayla yurtdışından yeni 735XT bile çekmezler. Fenix 6 çeker satarlar.

Suunto da benzer bir problemi ben de yaşadım.

Suunto Ambit 3 Peak modeli bir saatim var, basınç ve sıcaklık sensörleri durduğu yerde bozuldu. Saati tamire gönderdim, 130 euro masraf çıktı, saatin sıfır fiyatı zaten 190-200 euro civarında olduğu için tamir edilmesini istemedim (GPS’inde hiçbir sıkıntı olmadığı için saati Ambit 2 Sport gibi kullanmaya devam edebiliyorum).

Suunto saatler tamir için Finlandiya’ya gidiyorlar, git gel yaklaşık 2 ay sürüyor, hiçbir şey yapılmayan saate 30 euro kargo + gümrük masrafını ben ödedim.

Ben saati Bursa’daki yetkili bir satıcıdan almıştım, aldığım yer yardımını esirgemedi fakat ben aldıktan sonra distrübütör değiştiği için sıkıntı yaşadık. Saatleri alırken buna da dikkat etmekte fayda var.