Palantar Fasii ile koşulara devam etmek!

#1

Selam,
Koşanların %10’unda görülen bir sakatlık olduğuna göre, muhtemelen bu konuyu okuyanlardan bazıları da Palantar Fasii hakkında bilgi sahibidir. Ayak tabanında, topuğu parmaklara bağlayan bağ dokusunun zedelenmesi, ödem oluşması sonucu oluşan ağrı kısacası. Koşuya engel mi? Aslında öldürmüyor süründürüyor. Bununla koşuluyor evet ama iyileşme süreci uzuyor doğal olarak. Koşarken çok hissetmiyorsunuz varlığını fakat sabah yataktan kalkıp ilk birkaç adım attığınızda feci ağrıyor. Sonra yine ağrı kayboluyor. Temmuz sonu Tuz Gölü 80 Km. yarışına hazırlanıyorum. Antrenmanlar gayet iyi giderken 1 ay kala yakalandık buna. Koşuyu kesip yarışa kadar dinlensem kesin yarışta patlarım. Yarışa kadar antrenmanlara bu şekilde devam edip, ardından kendimi nadasa bırakmayı düşünüyorum. Bu rahatsızlığı yaşayanların, atlatmış olanların veya benim gibi buna rağmen devam edenlerin değerli fikirlerini öğrenmek isterim.
NOT: Bir doktora görünmem konusunda verilecek tavsiyelere katılıyorum fakat benim burada asıl merak ettiğim palantar fasii’ye yakalanmış koşucuların kendi deneyimleri.

2 Likes

#2

Geçmiş olsun. Ben de bu sorunu yaşadım, ESWT tedavisi oldum ve büyük ölçüde iyileşti. Ama zaman zaman yine kendisini hissettirdiği oluyor.
Bana en iyi gelen buz tedavisi. İçine su doldurup donduracağınız küçük boy plastik su şişesini koşu sonrasında ağrı hissettiğiniz tabanınıza uygulayın. (ayakta, şişeyi tabanınızda döndürerek 10-15 dakika uygulamak ağrı ve sızıyı geçiriyor)

2 Likes

#3

Bende bunu uyguladım işe yarıyor gerçekten. Ayrıca gün aşırı ayakkabı ve zemin değişikliği de yapılabilir.

2 Likes

#4

Merhaba;
Bu rahatsızlığı 1.5 sene ben de çektim. Buz koyma, esnetmeler hatta doktor kontrolünde fizik tedavi hiçbirisi fayda etmedi. En son olarak builetten Dr.Selim Muğrabi sayesinde kurtulabildim. Kendisi ilk etapta tabanlık ve esnetme tavsiye etti. Tabanlık koşarken belli ölçüde rahatlama sağladıysa da sabah ağrısı devam ediyordu. Daha sonra kendisi tarsal tünelde sinirlerde bir sıkışma olabileceği ve bunun da plantar fascia’da ağrıya neden olabileceğini söyledi ve EMG testi önerdi. Sonuç olarak EMG testi ile orta seviye tarsal tünel sendromum olduğu ortaya çıktı ilaç ve iğne tedavisi ile büyük ölçüde iyileştim. Şu an 2-3 saatlik uzun koşuları ağrısız sızısız yapabiliyorum. Sabah ağrıları geçti.

Kalıbı sert olan ve ayağı esnetmeyen ayakkabılar giydiğimde (örneğin asics gel kayano 21) gün içerisinde ayağım yine ağrıyor. Başka bir doktorun tavsiyesiyle katlanabilecek kadar esnek ayakkabılar tercih etmeye çalışıyorum.

Koşu öncesi ve sonrası esnetmeler, kısa koşularda daha kısa uzun koşularda daha uzun olacak şekilde mutlaka yapılmalı. (Doktorların söylediği bu rahatsızlığın en büyük nedeni bunu ihmal etmek).

Ayakta buzlu şişe yuvarlamak, masaj topuyla masaj yapmak, bantla ayağı esnetmek ağrıyı hafifletmekte çok işe yarıyor.

Eğer bu ve benzeri ayak sorunları yaşıyorsanız tabanlık koşularda gerçekten büyük fark yaratıyor. Hem ayağı destekliyor hem de duruşunu düzeltiyor.

Son olarak diyebileceğim bu rahatsızlık uzun süreyle iyileşiyor. Yanlışa devam etmek sadece iyileşme sürecini uzatıyor. Bu nedenle mutlaka bu konularda uzman bir doktora görünmekte fayda var. Uzmanlık konusu önemli yoksa doktorların çoğu elinize krem verip gönderiyor.

Umarım siz de en kısa sürede iyileşirsiniz.

2 Likes