Nefes Darlığı Problemi

Merhabalar.
Üniversite yıllarında fitnessle başladığım salon sporlarına birebir cadillac pilatesle devam ediyorum.Sedantal bir birey değilim yani.4 ay evvel sigarayla olan 20 yıllık beraberliğimi sonlandırdım, hep imrendiğim koşuya ufak yürüyüşlerle başladım.46 yaşındayım.
Ancak antrenmanlarda yaşadığım oksijen açlığı yüzünden ilerleme kaydedemiyorum; Hani derin nefes alır ama tam doyacağınız anda daha ileri gidemezsiniz.İşin ilginci bu şikayet koşu sonrası günlerde işte, evde otururken de devam ediyor.Ara verince gündelik hayatta da normale dönüyor.Doktor kontrolünde klasik içiciliğinin belirtileri dışında bir problem yok. Maraton koşma gibi yüksek hayallerim yok ve tamamen açılması zaman alacak bunu biliyorum ama bu kadarı da garip geliyor.4 ay sonunda yürü-koşla bir saatte 7,5-8km yapabiliyorum.Pace yerlerde yani :frowning:
Aranızda benzer şeyleri yaşamış veya bilgisi olanların yorumları çok kıymete geçer.

2 Likes

15 yıl sigara içtim, 36 yaşındayım, koşuya 4 yıl önce başladım, aktif koşuya ise 2 yıl önce. 2 yılın sonunda Ultra koşulara başlasam bile nefesimin yetmediği yerler oluyor, 15 yılın cezası bu. Zaman oluyor 5km koşuda nefes nefesede kalabiliyorum, tempoyu ayarlayamazsam. Ama 500 metrede nefes nefese kalan ben yokuşlarda durmaksızın koşar hale geldim, Bu biraz da antremanınızla alakalı oluyor tabi. 4 ay kısa bir süre, kilonuzda varsa bence durumunuz normal.

Moralinizi bozmayın, size yapamazsın, koşupta ne oluyor sanki, yıllarca sigara içmişsin koşamazsın diyenlere ve iç sesinize! gülüp geçin, doktor kontrolünde ciddi bir şey çıkmadıysa biraz sabredin, her şey güzel olacak :slight_smile:

Seneye yarışa katıldığınızda veya kendi dirayetinizle bitireceğiniz 42km sonundaki o hissiyat çektiğiniz bütün dertlere değecek.

Öte yandan nefes kalp kadar önemli bir şey: diz, diz, diz, diz! Aksatmayın ne olur:)

Sevgiler

5 Likes

Öncelikle sigarayı bıraktığınız için tebrik ederim… Karşılaştığım bazı araştırmalara göre sigaranın etkisinden kurtulmak için en az 12 ay gerekiyormuş. Nefes alma zorlukları 3-6 ay içinde ortadan kalkmaya ve 6 aydan sonra da akciğerler kapasitesini arttırmaya başlıyormuş. Bu durumda sizin bir süre daha sabırlı olmanız gerekecek gibi görünüyor. Bu süre içinde çok çok çok az oranlarda antremanlarınızın süresini, hızını ve yoğunluğunu arttırmanızı ve vücudun adapte olması için kendinize biraz zaman tanımanızı önerebilirim. İstenmeyecek sonuçlarla karşılaşmanızın önüne geçmiş ağır ama sağlam adımlarla ilerlemiş olursunuz.

Ayrıca bu konuya da bir göz atın:

http://forum.kosugazetesi.com/t/kosarken-burun-solunumu-ve-primal-endurance/?source_topic_id=3499
2 Likes

Öncelikle çok teşekkürler, moral verdiniz :pray:
Sormayın ne pis bir alışkanlık!Kilom yok ama demir eksikliği ve sindirim problemleri de nefes problemini körüklüyormuş.Onların çaresine bakıp sabredip devam edeceğim, yapacak bir şey yok.
Ve umarım bir gün dizlerimi problem edecek kadar koşabilirim :grinning:
Tekrar teşekkürler.

Çok teşekkürler.Kesinlikle söylediğiniz gibi abartmamak ve sabırlı olmak lazım.C25K’da 6 haftanın sonuna kadar geldim ama son denememde hissettiğim yoğun daralma sonraki günlerde çıkmamı zorlaştırdı, istemedim.
Link de çok faydalı, yöntemleri deneyeceğim.Özellikle adımın yerle buluştuğu sıradaki basıncın nefes üzerindeki etkisi yoğun gerçekten.Ayak ucu-ortası basilinin bunu hafiflettiğini deneyimledim.Komik hissediyorum gerçi :slight_smile: ama okuduklarımdan en ideal basışın bu olduğu sonucuna vardım, aynen devam :+1:
Tekrar teşekkürler :pray:

1 Like

Öncellikle sigara ile vedalaştığınız için tebrikler. Siz soruyu başlığı açan arkadaşa sormuşsunuz ama ben sizi cesaretlendirmek adına bir kaç şey söyleyeyim. Uzun süre spor yapmamış kimi 500mt koştursanız nefes nefese kalır. Ben lisanslı basketbolcu idim, hayatta sigara içmedim. Ancak bazı sebeplerden spora ara vermek zorunda kaldım. Koşmaya karar verdiğimde o 500mt’yi ben de koşamadım. Koşuda nefes ve dayanıklılık teker teker tuğlaların üst üste koyularak örüldüğü bir duvar. Doğru antrenmanlarla siz de kendinizde olan değişimi zaman içinde hissedeceksiniz.

Benim size tavsiyem, haftada 3 ya da 4 gün, çok düşük tempo, konuşacak nefesiniz kalacak kadar, 2 - 3km mesafe kat etmeniz. Eğer nefesiniz yetmezse yürüyün ama durmayın, nefesiniz düzelince yeniden çok hafif tempo devam edin. Mesafeyi telefonunuza yüklediğiniz uygulamalar ile takip edebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda bir koşu saati de edinirseniz, kalp hızınıza göre kendi temponuzu ayarlayarak, daha verimli antrenmanlar yapabilirsiniz.

Ben de sizinle hemen hemen benzer durumdayım. 20 yaşımdan beri sigara içiyorum. 30 yaşında aktif bisiklete binmeye başlayınca, dağları tırmanırken nefes nefese kalıyordum ve sigarayı bıraktım. O dönem 6 ay içinde nefes alıp vermemde ciddi rahatlama oldu. Bundan iki sene sonra, " kilo aldım böyle" deyip tekrar sigaraya başladım. Yine aynı kısırdöngü. Şimdi 40 yaşındayım ve son 4 aydır çok düzenli koşuyorum. Hayatım boyunca hiç koşmadım. Sigarayı 1 sene önce bıraktım ve ilk bıraktığım dönemle kıyasladığımda ,hala nefes alıp vermemde tam anlamıyla bir rahatlama hissetmiyorum. Hızımı biraz arttırsam nefes nefese kalabiliyorum. Eh bu da sigaranın akciğerlerimde yarattığı tahribatın sonucu! İçilen süre uzadıkça, onarım da zorlaşıyor sanırım.
Hızlanma derdine çok düşmeden, belli bir tempo yakalayarak , düzenli antrenman yaparak, beslenmenize dikkat ederek, fazla kilolardan kurtularak belirlediğiniz hedefe ulaşabilirsiniz diye düşünüyorum. Nefes darlığı da, koah başlangıcı gibi ciddi bir sağlık sorunu belirtisi değilse zamanla açılacaktır.

1 Like