Likya Ultra parkur işaretlemesi ITRA standartlarına uygun mu?

Gece başlayan Likya 174 K parkurda sadece çogu gece belirgin olmayan kırmızı beyaz taş işaretlemeleri ve GPS vardı. GPS ise 80 metre ayarda etkiliydi. Özellikle ITRA puanı veren organizasyonun parkur işaretlemeleri konusunda yapması gerekenler belirli mi? İşaretleme tamamen organizasyonların insiyatifine mi bırakılmış? Katılacağınız özellikle gece yarışlarında parkur işaretleme detayının olmasına dikkat edin. Örnek 50 metrede dönüşlerde reflöktör işaretlemesi, uçurum önünde ikazları gibi… Likya 174 K ilk 58K’da koşarak gitmeye çalışırken 5 kez yolu şaşırıp 2 kez de uçurumdan düşme tehlikesi geçirdim. Koşulacak yerlerde bile gece parlayan reflektör işaretlemeleri olmadığından yürümek zorunda kaldım. Sonunda 58 K’da cut offa takılacağımı anlayıp yarışı bıraktım. Yarışı da buraları gözü kapalı bile koşabilecek Mustafa Hocamla onla uzun süre beraber koşan Kemal Hocam bitirebildi.

Sevgi ve saygılarımla

2 Beğeni

Daha teknik toplantıyı dinlerken beni işaretleme stresi sarmıştı: şuraya kadar şu boyaları takip et sonra bunları ama bunu takip etme… Bir de üzerine yardımcı olması için kart verilince, tamam kesin kayboluyoruz dedim. Bir noktada gündüz gözüyle, el ve saat GPS’ne rağmen üç kişi yolu doğrultamadık. Bir kez de sonlara doğru kayboldum. Son yokuştan zig zag çizerek inerken , tanrı gece buradan geçeceklerin yardımcısı olsun, dedim. Gündüz gözüyle düşmeye ramak kaldıysa gece kafayı gözü yarardım herhalde.

Belki Uzunetap’tan birileri görüp açıklama yapabilir. Benim tahminim, herhalde Likya Yolu’nun doğal yapısını korumak ve parkuru zorlu kılmak için ilave işaret yoktu.

ITRA sayfasında şöyle diyor:
“Properly marked” means that the runners will receive enough information to complete the race without getting lost. That includes physical markings (flags, tapes, signs…) or GR permanent markings or GPS tracks or map indication.

Bu bağlamda standartlara uygun.

Course marking objectives:

  1. Define the course so that runners do not get lost;
  2. Warn runners of specific dangers.
    Distances between the markings should be determined by the nature of the terrain, the weather and the visibility (night/day).
    Reflective waypoints should be used during nighttime running.
    If the organizer does not set up specific marking, it should ascertain that the course is made sufficiently clear by permanent markings
    or documents provided to all competitors (map, road-book, GPS track) so that they may follow the right course and identify dangers.

Bu bağlamda da kısmi uygun.

Belki yarış güvenliğini arttırmak için işaretleme tekrar gözden geçirilebilir.

1 Beğeni

Tam da bu konuyla alakalı hafta içi yarışı yarıda bırakanlardan biriyle iletişim kurdum, benzer şikayetlerde bulundu kendisi 174K için.

Bu sene değişen Likya Ultra için rapor yazabilirseniz müsait bir vaktinizde çok faydalı olur(varsa lütfen beni düzeltin). Seneye katılacaklar için kaynak ve organizasyon için güzel bir geri dönüş olur. Teşekkür ederim.

Öncelikle verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim.Bu parkurda 7 günlük etabıda 250 K koştum.Bu yarışın sadece uzun 100 K olanı gece başlamıştı.Gündüz koşulan diğer etaplarında bile taş işaretlemelerine ilave beyaz flag ile yapılmış ißaretlemeler vardı bende buna güvenerek yarışa katıldım. Tamamladıgim 58K kısmın son 20 K sını Berezilya ve Almanyadan gelmiş yarışçılarla koşmaya çalıştım onlarda şaşkındı. Özellikle Berezilyalının vurguladığı Portekizde bu tür yarış çok ama onlarda zaman daha geniş. Bu tür yarışlarda GPS olsada yönleri takip zor daha çok yürümek zorundasınız.Aslında bir tür orientering yarış bu.Koşarsa nız bol bol kaybolur uçurumdan aşağıda düşebilirsiniz.Sağlıcakla

1 Beğeni

Haklısın Likya 174 K yaşadıklarımı yazıp yazmamakta çok tereddüt ettim.O ana kadar Uzun Etap ekibi gözümde bir numaraydi. Buraya yazmadan onlarada anketleriyle geri bildirim verdim bana dönüş olmadı.Buraya katılmayı düşünenlere bilgi vereyim istedim. Düşünün bu benim 2018 hedef yarışı mı ťüm hazırlıklarını buna göre yaptım.Hiç koşamadan yarışa ısınamadan yarışı bırakmak tam hayal kırıklıgi.Yarıştan sonra uzun süre koşamadım.Sağolsun Red Team koşu arkadaşlarım sayesinde tekrar toparladım.Konuştuğum bu yarışın gündüz kısmında koşanlarda tehlikeler atlatti,kayboldu.Sanırım artık yarış organizasyonlarının Parkur işaretlemelerini de yarış bilgilerine ekleme zamanı geldi.Seneye Likya da Uzun Etap Parkur işaretlemelerine reflektör flag,beyaz flag işaretlemeleri ve yönlendirmeleri koymamışsa gündüz etabı olsa bile katılmayın.Sağlıcakla

2 Beğeni

Aslında deneyimlerinizi yazsanız, olumlu veya olumsuz, ileride yarışa katılmak isteyenler açısından çok faydalı olur. Her sene koşu organizasyonu sayısı artıyor ve takvim belirlerken ben önceki yarış raporlarını mutlaka gözden geçiriyorum. Nihayetinde iş güç derken birim zamana biçilen maddi ve manevi değer artıyor ve öncelik belirlemek icap ediyor. Katılmayı düşünüp yarış raporlarını okuduktan sonra vazgeçtiğim organizasyona giden arkadaşların anlattıkları ve burada yazdıkları verdiğim kararları hep onaylar nitelikteydi. Hiç pişman olmadım. Geri bildirim bir de şu açıdan önemli: Birçok faaliyet gibi koşular da arz talep üzerinden şekilleniyor, kalitesini arttırmayı başarabilen organizasyonlar büyüyerek devam ederken gelişemeyenler ister istemez çekilmek durumunda kalacak ve varsayımsal olarak, nitelik artacak. Misal, yarış sırasında, Türkiye’de zorunlu malzemenin kontrol edildiği bir yarışa denk geldiniz mi? En star organizasyonda bile elinde pet şişe ile koşan oluyor… Bunlar ancak zamanla ve geri bildirim ile olumlu yönde yapılandırılabilir diye düşünüyorum.

Saygılar :v:

Yarış sırasında kontrol edileni değil ama eksik malzeme sebebiyle yarış kaydının alınmadığını gördüm: Tahtalı, Kapadokya. Bu birazda oradaki görevlinin ne kadar dirayetli olduğuyla da alakalı. Tuzgölü’nde görevlilerin üzerine cırlayan bir beyefendi* eksik malzemeye rağmen kaydını yapabilmişti.

1 Beğeni