Uzun yarışlarda flaster kullanıyorum, antrenman koşularında çocuğun pişik kremi iyi iş görüyor, iz de bırakmıyor. Hametan’ın da özellikle pomad olanı güzel. Dar tişört esnek de olsa bana gelmiyor maalesef, sanki nefesimi kesiyor.
Öncelikle pişik için;
Travazol krem iyi gelir. Koşuya başlayacağınız günün sabahında genital bölgenize sürebilirsiniz.
Meme ucu için;
Kıyafet temasını önlemek gerekiyor ki; krem, vazelin vs işinizi görebilir. Eğer görmez ise, şeffaf ortasında pamuk olan yara bantları var. Bunlardan kullanabilirsiniz. Bant terden çıkmasın diye de; kılları o bölgede traş edip ‘ opside ‘ sprey sıkıp 1-2 dk kurumasını beklerseniz bant çok sıkı yapışır. Şeffaf bu yara pedleri suya fa dayanıklı olduğu için etkilenmesi zor olur sudan ve terden. Yarışın yarısında sizi idare etse zaten sorunun büyük kısmından kurtulmuş olursunuz.
Özetlersek; apış arana travazol sür, keyfine bak.
Meme ucuna vazelin pomadı sür a bir miktar, üstüne opside sprey ve de en üst katmana da su geçirmez yara pedinden koydun mu 100 km bile koşarsın gibi geliyor.
Kolay gelsin.
Alternatif; genital bölge için bebek pudrasıda kuruluk sağlayıp sürtünmeyi arttırıp pişiği önlüyor.
Travazol antifungal ve steroid içeren reçeteli medikal bir ilaçtır, böyle bir kremi önermek sakıncalı olabilir, ben şahsen hekim olarak önermem.
Reçetesiz alınabiliyor. Steroid içeriği düşük diğer steroidli kremlere göre. Ayda 1-2 defa katılacağı koşu yarışında kullanacağını düşünürsek sorun olmaz. Ben şahsen yıllardır kullanıyorum. Maksat burda seçenek sunmak. İnatçı pişiklerde steroid etkisiyle hızlıca iyileştiriyor yoksa mantar tedavi edici özelliğinin bir faydası olduğunu düşünmüyorum.
Decathlonda ki krem de iş görür. Ya da çinko içerikli pişik kremleri ya da bebek pudrası. Sorunu olan kişinin deneyip kendisi için en ideal çözümü bulması en sağlıklısı. Kolay gelsin.