Kariaultra Organizasyon çalışmalarımız

Biz Kariaultra yı ve kartalgoluultra yı organize ederken hep sporcuların söylediklerini dinliyoruz, ve dinlemeye devam edeceğiz. Her yıl daha iyiye gidebilmek için karşılıklı değerlendirmeler çok önemli. Bir yaptık, haklıyız olamaz. Şunu bilinsin ki cesaretimizi, emeğimizi bildiğimiz ve gördüğümüzce ortaya koyup iyi sonuçlar elde edeceğiz. Bize uyarıda bulunun, hatamızı tekrar etmeyelim. 2020 yılı kariaultra tarihini yine geçen yıl oduğu gibi ocak son haftası olarak belirledim.

Yeni okul tatili sisteminde de 15 tatil dediğimiz ara tatil bu haftaya geliyordu. Kariaultra’nın atrihini etkileyen bu tatil haftası oluyor. ve Dalaman belediye Başkanımız ile de konuyu görüştük. başvurularımızı yaptık. TAF olan başvurumuzu dalaman ilçe gençlik ve spor hizmetleri müdürlüğü vasıtası ile gerçekleştirdik.

parkurumuzun 24, 50 ve 85K olması netleştirmek için 2019 yılında yaşadığımız Dalaman TİGEM arazisinden geçecek olan patika yolun görüşmesini yapmak için randevu aldım. Konuya karar verme yetkisinin Tigem genel müdürlüğünde olduğunu söylediler ki arazilerinden geçen yola izin veremeyeceklerini söylediler. Bu durumda asfalt yolda rota hazırlamak istemdim. iki dağın arasındaki yol asfalttı. bu koşucumuzun heyecanını azaltacağını bildiğim için 24 ve 50K parkurunu düzenlemeye karar verdim.

Biz Kariaultra yı ve kartalgoluultra yı organize ederken hep sporcuların söylediklerini dinliyoruz, ve dinlemeye devam edeceğiz. Her yıl daha iyiye gidebilmek için karşılıklı değerlendirmeler çok önemli. Bir yaptık, haklıyız olamaz. Şunu bilinsin ki cesaretimizi, emeğimizi bildiğimiz ve gördüğümüzce ortaya koyup iyi sonuçlar elde edeceğiz. Bize uyarıda bulunun, hatamızı tekrar etmeyelim. 2020 yılı kariaultra tarihini yine geçen yıl oduğu gibi ocak son haftası olarak belirledim.Yeni okul tatili sisteminde de 15 tatil dediğimiz ara tatil bu haftaya geliyordu. Kariaultra’nın atrihini etkileyen bu tatil haftası oluyor. ve Dalaman belediye Başkanımız ile de konuyu görüştük. başvurularımızı yaptık. TAF olan başvurumuzu dalaman ilçe gençlik ve spor hizmetleri müdürlüğü vasıtası ile gerçekleştirdik.\n\nparkurumuzun 24, 50 ve 85K olması netleştirmek için 2019 yılında yaşadığımız Dalaman TİGEM arazisinden geçecek olan patika yolun görüşmesini yapmak için randevu aldım. Konuya karar verme yetkisinin Tigem genel müdürlüğünde olduğunu söylediler ki arazilerinden geçen yola izin veremeyeceklerini söylediler. Bu durumda asfalt yolda rota hazırlamak istemdim. iki dağın arasındaki yol asfalttı. bu koşucumuzun heyecanını azaltacağını bildiğim için 24 ve 50K parkurunu düzenlemeye karar verdim.\n\ncoğrafyamızda genelde dağlardaki yollar bile asfaltlama çalışmaları yapılıyor buda bizi rota hazırlamamız konusunda zora sokuyordu.bu yollardan uzak ve patika ağırlıklı bir rota çalışması için araştırmalarıma başladım.\n\nve keşiflerimde yeni patikalar (Kille koyu, bedri rahmi koyu, sarsala koyu, yörüklerin lydai’ye giderken göç yolu olan patikalar gibi) ekleyerek muhteşem manzaralara hakim bir rota çıkardım. \n\nkayıtların daha profesyonelce yapılamsı için alivex’e net üzeerinden bir kayıt yaptım.\n\nBozbel mahallemizde Dalaman inciri tanıtım toplantısında iken alivex yetkilisi alirıza bey aradı. konuyu görüştük. aramızda bir sözleşme yaparak kendileri ile çalışmaya karar verdim. çünki yarışması değişik ödeme yöntemleri talep ediyor ve teknolojiyi burada kullanmam gerekiyordu.\nweb sayfamız olan kariaultra.wordpress.com düzenledim. yarışçıların görmek istediği bilgiler olan, linkleri oluşturdum. en çok soru lar aldığımız katılımcı listesi, kayıt linki, cp noktaları gibi bilgileri ekledim. Tek eksiğimiz parkurun yükseltisini profesyonelce yayınlayamadım. wikiloc sayfamızdan parkurun uzunluk ve yükseltsini hesapladım.\nKartalgolu ultrada kategorilerin 40 (+ ve -) bir de 50+ 'nın olmasına karar vermiştim. 50 yaş üstü koşucularımızın emeklerini onurlandırmak gerekiyordu. onlar yaşıtları hereketsiz olan kişilere örnek oluyorlardı.\nHer katılımcımıza madalya verilecekti. kariaultra 2019 da kendimce kupa harici Türkiye haritası olan bir plaket yaptırdım.\n\nbuna ağaç oymacısı Cengiz sezer çok emek harcadı. Ben farklı bir ödüllendirme diye düşündüm. yarış sonu gördüm ki sporcunun en değer verdiği Kupa. sporcunu onure etmek istiyorsan uygun ölçülerde kupa vereceksin.\n\nkürsüde o alın terini, emekşerinin sonucunu havaya kaldırdığı kupası ile taçlandıracak.\nKariaultrada hem madalya hemde kupa bağlantılarını yaptım. katılımcılarımıza vereceğimiz kupalar şimdiden hazır.\n\nİstanbulda emeği geçen arkadaşıma çok teşekkür ederim.\nburaya bir yarış nasıl hazırlanıyor neler yapıyoruzu yaşadıkça orgenizatör gözünden yazmaya çalışacağım

coğrafyamızda genelde dağlardaki yollar bile asfaltlama çalışmaları yapılıyor buda bizi rota hazırlamamız konusunda zora sokuyordu.bu yollardan uzak ve patika ağırlıklı bir rota çalışması için araştırmalarıma başladım.

ve keşiflerimde yeni patikalar (Kille koyu, bedri rahmi koyu, sarsala koyu, yörüklerin lydai’ye giderken göç yolu olan patikalar gibi) ekleyerek muhteşem manzaralara hakim bir rota çıkardım.

kayıtların daha profesyonelce yapılamsı için alivex’e net üzeerinden bir kayıt yaptım.

Bozbel mahallemizde Dalaman inciri tanıtım toplantısında iken alivex yetkilisi alirıza bey aradı. konuyu görüştük. aramızda bir sözleşme yaparak kendileri ile çalışmaya karar verdim. çünki yarışması değişik ödeme yöntemleri talep ediyor ve teknolojiyi burada kullanmam gerekiyordu.

web sayfamız olan kariaultra.wordpress.com düzenledim. yarışçıların görmek istediği bilgiler olan, linkleri oluşturdum. en çok soru lar aldığımız katılımcı listesi, kayıt linki, cp noktaları gibi bilgileri ekledim. Tek eksiğimiz parkurun yükseltisini profesyonelce yayınlayamadım. wikiloc sayfamızdan parkurun uzunluk ve yükseltsini hesapladım.

Kartalgolu ultrada kategorilerin 40 (+ ve -) bir de 50+ 'nın olmasına karar vermiştim. 50 yaş üstü koşucularımızın emeklerini onurlandırmak gerekiyordu. onlar yaşıtları hereketsiz olan kişilere örnek oluyorlardı.

Her katılımcımıza madalya verilecekti. kariaultra 2019 da kendimce kupa harici Türkiye haritası olan bir plaket yaptırdım.

buna ağaç oymacısı Cengiz sezer çok emek harcadı. Ben farklı bir ödüllendirme diye düşündüm. yarış sonu gördüm ki sporcunun en değer verdiği Kupa. sporcunu onure etmek istiyorsan uygun ölçülerde kupa vereceksin.

kürsüde o alın terini, emekşerinin sonucunu havaya kaldırdığı kupası ile taçlandıracak.

Kariaultrada hem madalya hemde kupa bağlantılarını yaptım. katılımcılarımıza vereceğimiz kupalar şimdiden hazır.

İstanbulda emeği geçen arkadaşıma çok teşekkür ederim.

buraya bir yarış nasıl hazırlanıyor neler yapıyoruzu yaşadıkça orgenizatör gözünden yazmaya çalışacağım

6 Likes

Ulaşım

Dalyan’a en yakın havalimanı olan Dalaman Havalimanı, Dalyan’a 30 km. mesafededir. Eğer Dalaman Havalimanı’ndan Dalyan’a ulaşmak istiyorDalyan’a en yakın havalimanı olan Dalaman Havalimanı, Dalyan’a 30 km. mesafededir. Eğer Dalaman Havalimanı’ndan Dalyan’a ulaşmak istiyorsanız; Havaş ya da Muttaş’ın Marmaris yönüne giden araçlarıyla önce Ortaca’ya, oradan minibüsler ile Dalyan’a gelebilirsiniz. Ya da sizi havalimanından alarak Dalyan’daki otelinize bırakacak transfer hizmeti ayarlayabilirsiniz.\n\nKarayolu ile ulaşım sağlacaksanız, İstanbul’dan özel araçlarla yol yaklaşık 9 saat sürerken, otobüs firmaları ile yaklaşık 13 saatte Dalyan’a ulaşabilirsiniz. Bunun için önce Ortaca’ya gelmeli, oradan kalkan minibüsler ile 15 dk. uzaklıktaki Dalyan’a ulaşmalısınız. İzmir ve Antalya’dan ise karayolu ile Dalyan’a yaklaşık 3,5 saatte ulaşılabilmektedir.\n\nGöcek ve fethiyeye otobüs yada kendi aracınızla kolayca gelebilirsiniz.sanız; Havaş ya da Muttaş’ın Marmaris yönüne giden araçlarıyla önce Ortaca’ya, oradan minibüsler ile Dalyan’a gelebilirsiniz. Ya da sizi havalimanından alarak Dalyan’daki otelinize bırakacak transfer hizmeti ayarlayabilirsiniz.

Karayolu ile ulaşım sağlacaksanız, İstanbul’dan özel araçlarla yol yaklaşık 9 saat sürerken, otobüs firmaları ile yaklaşık 13 saatte Dalyan’a ulaşabilirsiniz. Bunun için önce Ortaca’ya gelmeli, oradan kalkan minibüsler ile 15 dk. uzaklıktaki Dalyan’a ulaşmalısınız. İzmir ve Antalya’dan ise karayolu ile Dalyan’a yaklaşık 3,5 saatte ulaşılabilmektedir.

Göcek ve fethiyeye otobüs yada kendi aracınızla kolayca gelebilirsiniz.

1 Like

Biz Kariaultra yı ve kartalgoluultra yı organize ederken hep sporcuların söylediklerini dinliyoruz, ve dinlemeye devam edeceğiz. Her yıl daha iyiye gidebilmek için karşılıklı değerlendirmeler çok önemli. Bir yaptık, haklıyız olamaz. Şunu bilinsin ki cesaretimizi, emeğimizi bildiğimiz ve gördüğümüzce ortaya koyup iyi sonuçlar elde edeceğiz. Bize uyarıda bulunun, hatamızı tekrar etmeyelim. 2020 yılı kariaultra tarihini yine geçen yıl oduğu gibi ocak son haftası olarak belirledim.Yeni okul tatili sisteminde de 15 tatil dediğimiz ara tatil bu haftaya geliyordu. Kariaultra’nın atrihini etkileyen bu tatil haftası oluyor. ve Dalaman belediye Başkanımız ile de konuyu görüştük. başvurularımızı yaptık. TAF olan başvurumuzu dalaman ilçe gençlik ve spor hizmetleri müdürlüğü vasıtası ile gerçekleştirdik.parkurumuzun 24, 50 ve 85K olması netleştirmek için 2019 yılında yaşadığımız Dalaman TİGEM arazisinden geçecek olan patika yolun görüşmesini yapmak için randevu aldım. Konuya karar verme yetkisinin Tigem genel müdürlüğünde olduğunu söylediler ki arazilerinden geçen yola izin veremeyeceklerini söylediler. Bu durumda asfalt yolda rota hazırlamak istemdim. iki dağın arasındaki yol asfalttı. bu koşucumuzun heyecanını azaltacağını bildiğim için 24 ve 50K parkurunu düzenlemeye karar verdim.\nBiz Kariaultra yı ve kartalgoluultra yı organize ederken hep sporcuların söylediklerini dinliyoruz, ve dinlemeye devam edeceğiz. Her yıl daha iyiye gidebilmek için karşılıklı değerlendirmeler çok önemli. Bir yaptık, haklıyız olamaz. Şunu bilinsin ki cesaretimizi, emeğimizi bildiğimiz ve gördüğümüzce ortaya koyup iyi sonuçlar elde edeceğiz. Bize uyarıda bulunun, hatamızı tekrar etmeyelim. 2020 yılı kariaultra tarihini yine geçen yıl oduğu gibi ocak son haftası olarak belirledim.\n\nYeni okul tatili sisteminde de 15 tatil dediğimiz ara tatil bu haftaya geliyordu. Kariaultra’nın atrihini etkileyen bu tatil haftası oluyor. ve Dalaman belediye Başkanımız ile de konuyu görüştük. başvurularımızı yaptık. TAF olan başvurumuzu dalaman ilçe gençlik ve spor hizmetleri müdürlüğü vasıtası ile gerçekleştirdik.\n\nparkurumuzun 24, 50 ve 85K olması netleştirmek için 2019 yılında yaşadığımız Dalaman TİGEM arazisinden geçecek olan patika yolun görüşmesini yapmak için randevu aldım. Konuya karar verme yetkisinin Tigem genel müdürlüğünde olduğunu söylediler ki arazilerinden geçen yola izin veremeyeceklerini söylediler. Bu durumda asfalt yolda rota hazırlamak istemdim. iki dağın arasındaki yol asfalttı. bu koşucumuzun heyecanını azaltacağını bildiğim için 24 ve 50K parkurunu düzenlemeye karar verdim.\n\ncoğrafyamızda genelde dağlardaki yollar bile asfaltlama çalışmaları yapılıyor buda bizi rota hazırlamamız konusunda zora sokuyordu.bu yollardan uzak ve patika ağırlıklı bir rota çalışması için araştırmalarıma başladım.\n\nve keşiflerimde yeni patikalar (Kille koyu, bedri rahmi koyu, sarsala koyu, yörüklerin lydai’ye giderken göç yolu olan patikalar gibi) ekleyerek muhteşem manzaralara hakim bir rota çıkardım. \n\nkayıtların daha profesyonelce yapılamsı için alivex’e net üzeerinden bir kayıt yaptım.\n\nBozbel mahallemizde Dalaman inciri tanıtım toplantısında iken alivex yetkilisi alirıza bey aradı. konuyu görüştük. aramızda bir sözleşme yaparak kendileri ile çalışmaya karar verdim. çünki yarışması değişik ödeme yöntemleri talep ediyor ve teknolojiyi burada kullanmam gerekiyordu.\nweb sayfamız olan kariaultra.wordpress.com düzenledim. yarışçıların görmek istediği bilgiler olan, linkleri oluşturdum. en çok soru lar aldığımız katılımcı listesi, kayıt linki, cp noktaları gibi bilgileri ekledim. Tek eksiğimiz parkurun yükseltisini profesyonelce yayınlayamadım. wikiloc sayfamızdan parkurun uzunluk ve yükseltsini hesapladım.\nKartalgolu ultrada kategorilerin 40 (+ ve -) bir de 50+ 'nın olmasına karar vermiştim. 50 yaş üstü koşucularımızın emeklerini onurlandırmak gerekiyordu. onlar yaşıtları hereketsiz olan kişilere örnek oluyorlardı.\nHer katılımcımıza madalya verilecekti. kariaultra 2019 da kendimce kupa harici Türkiye haritası olan bir plaket yaptırdım.\n\nbuna ağaç oymacısı Cengiz sezer çok emek harcadı. Ben farklı bir ödüllendirme diye düşündüm. yarış sonu gördüm ki sporcunun en değer verdiği Kupa. sporcunu onure etmek istiyorsan uygun ölçülerde kupa vereceksin.\n\nkürsüde o alın terini, emekşerinin sonucunu havaya kaldırdığı kupası ile taçlandıracak.\nKariaultrada hem madalya hemde kupa bağlantılarını yaptım. katılımcılarımıza vereceğimiz kupalar şimdiden hazır.\n\nİstanbulda emeği geçen arkadaşıma çok teşekkür ederim.\nburaya bir yarış nasıl hazırlanıyor neler yapıyoruzu yaşadıkça orgenizatör gözünden yazmaya çalışacağım!coğrafyamızda genelde dağlardaki yollar bile asfaltlama çalışmaları yapılıyor buda bizi rota hazırlamamız konusunda zora sokuyordu.bu yollardan uzak ve patika ağırlıklı bir rota çalışması için araştırmalarıma başladım.ve keşiflerimde yeni patikalar (Kille koyu, bedri rahmi koyu, sarsala koyu, yörüklerin lydai’ye giderken göç yolu olan patikalar gibi) ekleyerek muhteşem manzaralara hakim bir rota çıkardım.kayıtların daha profesyonelce yapılamsı için alivex’e net üzeerinden bir kayıt yaptım.)Bozbel mahallemizde Dalaman inciri tanıtım toplantısında iken alivex yetkilisi alirıza bey aradı. konuyu görüştük. aramızda bir sözleşme yaparak kendileri ile çalışmaya karar verdim. çünki yarışması değişik ödeme yöntemleri talep ediyor ve teknolojiyi burada kullanmam gerekiyordu.web sayfamız olan kariaultra.wordpress.com düzenledim. yarışçıların görmek istediği bilgiler olan, linkleri oluşturdum. en çok soru lar aldığımız katılımcı listesi, kayıt linki, cp noktaları gibi bilgileri ekledim. Tek eksiğimiz parkurun yükseltisini profesyonelce yayınlayamadım. wikiloc sayfamızdan parkurun uzunluk ve yükseltsini hesapladım.Kartalgolu ultrada kategorilerin 40 (+ ve -) bir de 50+ 'nın olmasına karar vermiştim. 50 yaş üstü koşucularımızın emeklerini onurlandırmak gerekiyordu. onlar yaşıtları hereketsiz olan kişilere örnek oluyorlardı.Her katılımcımıza madalya verilecekti. kariaultra 2019 da kendimce kupa harici Türkiye haritası olan bir plaket yaptırdım.buna ağaç oymacısı Cengiz sezer çok emek harcadı. Ben farklı bir ödüllendirme diye düşündüm. yarış sonu gördüm ki sporcunun en değer verdiği Kupa. sporcunu onure etmek istiyorsan uygun ölçülerde kupa vereceksinkürsüde o alın terini, emekşerinin sonucunu havaya kaldırdığı kupası ile taçlandıracak.Kariaultrada hem madalya hemde kupa bağlantılarını yaptım. katılımcılarımıza vereceğimiz kupalar şimdiden hazırİstanbulda emeği geçen arkadaşıma çok teşekkür ederim.buraya bir yarış nasıl hazırlanıyor neler yapıyoruzu yaşadıkça orgenizatör gözünden yazmaya çalışacağımBilet Satış işlemleri için alivex ile anlaştım. Satışlar devam ediyor. Kupa ve madalya işlerimizi yapan zeki ile görüştüm. En son ne zaman hazırlar ve kargo ile bana ulaştırır son dedim2 gün kargo sürüyor İstanbul’dan Dalaman a ve 21 salı akşamı listeyi vereceğim. Web Sayfamıza da o tarihi yazdım. TAF a da digorts işlemleri için o gün bildireceğim. 18 Ocak 2020 günü numaratajlar ve dönüş işaretleri için kardeşler matbaa ya gittim. Güngör ile Üzerlerinde çalıştık ve bugün hazırlarım dedi.

İŞARETLEME ÇALIŞMALARIMIZKullacağım malzemeleri dün aldım. İlk göcekten başlayıp kırcagedre arasındaki 15 km lik parkuru işaretlemeye karar verdim. Motorsikletimle göcek tünel girişindeki total e kadar gittim. Orada motorsikleti bırakıp dolmuş ile Parkurun başladığı yere geldim. Yürüyerek işaretlemeye başladım ve akşam saat 17 de bitirebildim. Yoruldum.!Parkuru işaretlemek için 2 yöntem kullanmayı tercih ettim!Kırmızı beyaz şerit ve beyaz kireç kullandım. Parkuru yürüyerek kendimi yarışının yerine koydum ve işaret gerekli olan yerleri, dönüşleri yada yolların kesiştiği alanları kaybolmayacak şekilde işaretledim. Parkurda koşan Ferhat Semiz e rastladım. Konuştuk. Oda Kariaultra Kayıt olmuş ve yardım ederim sana bu hafta buradayım dedi.!Hava durumuna baktım. Önümüzdeki hafta boyunca hava güneşli. Doğada kendini buna uydurmuş ve Karia coğrafyasında bahar yaşanmaya başlamış. Beyaz papatyalar açmış.!20 0cak 2020 işyerinde 5 günlük izin aldım. Yeğemim Hasancan ile işaretlemeye devam ettim. Kırcagedren Kille koyunu birlikte işaretledik. O motorsiklet sürdü ben işaretledim.!
Kille koyundan Bedri Rahmi koyu, krya ve taşyakaya ulaştım.![Bedri Rahmi koyu ve krya antik kent!iHava da sert bir rüzgar var. Soğuk ta ama çalışmaya devam ediyoruz.!
Teknik toplantımızı gerçekleştirdik. Geleceğe ışık tutuyoruz

Sabah 6.30 da otelden Dalaman Belediyesinin tahsis ettiği araç ile Dalyana harekeettik

Yarışma planladığımız gibi 08.00 de başladı

!
Ölçümü wikoloc tan yapmıştım. 24K 30 km geldi. 2. Kontrol noktasında finish yapsaydık çok iyi olurmuş.

Bu bizim için bir ders oldu. Sporcularımıza durumu izah ettim. Hatamızı kabul ettim.

50K devam ediyordu. Öğleye doğru sarsala Koyu tarafında işaret bulunamıyor, nerede diye soran bir kaç sporcumuz oldu.

Kaybolunan nokta. İşaretlemeyi böyle yapmıştık. Yerine vardığımda işaret yoktu

Yarış günü öğleye doğru çamlar budanmış ve işaretimiz yerinde yoktu. Hemen şeritli taktım.

Salimen 50K da koşuldu.

Sporcularımıza çok teşekkür ederim.

Hemen parkuru motorsikletimle dolaşırken sporcularımız nerede, kontrol ederken, değerlendirme yaptım.

Kariaultra 2021,

  1. Başlama ve Bitiş aynı yerde olacak. Göcekten başlayıp, göcekte bitireceğiz.

  2. Başlama saati Ocak ayında 10. Olacak, Fethiye, Dalaman, Dalyanda konaklayanlar kolayca başlama saatine gelecek.

  3. Kesinlikle süre sınırı konulacak.

  4. Parkur ölçümü profesyonel saat ile yapılacak.

3 Likes

başarılı bir organizasyon için yapmalıyım
yarış organizatörü olarak başarılı organizasyon nasıl yapılır. sporcunun gözü ile yakalamaya çalışıyorum. forumdan okuduğumu kendime yol haritası olarak aldım.

onların yazdıkalrından Bir yarış organizasyon için neyi, nasıl, yapmalıyım.

Ben sporcularımızın kendi aktardıkları aşağıdaki konulara dikkat etmek istiyorum sporcular aklındaki maddeleri sıralamışlar.Şöyle ki;

  • Parkur mesafelerinin (yarımaraton - maraton) kalibrasyonunu ve standartlara uygun olarak, gerçek mesafe uzunluklarında olduğunu gerekirse defalarca kontrol eder, GPS verilerini, güncel formatlarda, önceden yarışın web sitesinden yarışmacılarla paylaşırdım.
  • İstasyon (yerleri, nerede hangi hizmetlerin verildiği) ve parkur (zemin ve eğim profili) bilgilerinin olduğu, acil durumlarda kullanılacak irtibat bilgilerini de içeren bir broşürü mutlaka yarış kitine koyardım. Hatta bu bilgileri küçücük de olsa göğüs numarasının tasarımına eklerdim.
  • Yarış rotasını trafiğe kapatır ve kontrollü olarak hangi saatlerde nerelerin açılmaya başlayacağı bilgisini paylaşırdım.
  • Güzel bir yerde ve doğru zamanda (yarışmacıların yarıştan önceki akşam erken yatmak isteyeceğini düşünerek) iptal edilmeyecek bir teknik toplantıda bütün önemli noktaları anlatırdım.
  • Cip dağıtımı, Start-Finish noktaları, ödül töreni yerini mümkünse aynı yerde yapardım.
  • Trail yarışlarında işaretlemeleri çok özenli yapardım.
  • Yeterli sıklıkta ve işlevsellikte (yeterli gıda ve mutlaka su bulunan, önceden gerekli eğitimi almış, güleryüzlü, yardımsever gönüllülerin olduğu) CP yapardım.
  • Eğer yaz aylarındaysak yarışı mutlaka daha serin olan, sabah erken saatlerde başlatırdım.
  • Rotayı katılımcıların sağlığını tehdit edebilecek, tehlikeli ortamlardan uzak tutardım.Vahşi hayvan barınağı, arı kovanı, vs…
  • Finish noktasında ve CPlerde sağlık ekibi bulundururdum. Bunu sağlayamıyorsam da CPlere hızlıca ulaşabilecekleri bir sistem oluştururdum.
  • Yarış tshirtünü gerçekten giyilebilir kalitede yapardım. Giye-bili-rsek sizin reklamınız olur. Çoğu gerçekten çok kötü oluyor.
  • Yarış fotoğraflarına koşucuların ücretsiz ulaşmasını sağlardım.
  1. Özellikle Trail yarışlarında yaş kategorilerini 5 yıla indirirdim. +40 dendiğinde 50- 60 lı yaşlarında ki insanlara büyük haksızlık oluyor.Hatta 60 yaş üstü katılan herkesi kürsüye çıkarır ayrıca tebrik ederdim (En azından katılımın bu kadar az olduğu şu an için)
  2. Trail yarışlarında parkurları değiştirmezdim.Aynı parkuru tekrar koştuğunuzda eski halinizi ,sürelerinizi yokuşları çıkma/inme şeklinizi vs konularda kıyaslama imkanınız oluyor.
  3. Yarış Tşirtünü kayıt esnasında opsiyonel yapar istemeyene vermezdim. (Benim için çok özel olmayan hiç bir yarış tşirtünü giymiyorum boşuna masraf yapılıyor bence yarış tşirti meselesinde )
  4. Yarışın düzenlendiği tüm yıllara ait sonuçları web sitesinde tutardım.
  5. Yarış parkuru gps verilerini tüm yıl web sitesinde tutardım.
  6. Web sitesini sürekli aktif ve güncel tutardım.
  7. Yarış parkurunun çeşitli yerlerine ait fotoğrafları farklı mevsimlerde ki halini yıl boyunca web sitesinde aktif tutardım.
  8. Teknik toplantıda ‘Falanca ağacı gecince’ ya da ‘’… Yaylasına’’ varınca gibi sanki katılımcılar oranın köylüsüymüş gibi muallak yer tarifleri yerine
    ’’… km’’ de gibi daha nesnel veriler kullanırdım veya oraya gecici tabela koyardim. ‘’’…Yaylasında’’ ‘’’…agacının orada ‘’’ tabela olmadığını yarışmacıların oranın yerlisi olmadığını bilirdim.
  9. Trail yarışlarında aralara minik tabelalar yerleştirir istasyonlara olan mesafeyi yazardım.(İstasyona 500 mt kaldığı halde bitik çok koşucu gördüm .). Bence istasyonlarda bulunan sonra

yukarıda sporcuların not düştüklerini “BAŞARILI ORGANİZASYON NASIL YAPILIR” dediğimde dikkat edeceğim konular olacak. emekleri geçenlere teşekkür eder. bizin için notlar alındı

2 Likes

Demissiniz ancak son 9 madde benim bu forumda baska başlık altinda yazdıklarım .Noktası dahi değişmemiş. Bari bu forumda paylaşırken aklimdakiler demeseydiniz. :slight_smile:
Başarılı bir yarış organizasyonu nasıl olur?

2 Likes

Serdar başta sporcuların yazdıklarından olduğunu yazdım. orada aklımdakiler değil aklındakiler olacak, burada bizde bunları okuyarak doğruları bulmaya çalışıyoruz. onu hemen düzeltiyorum.iyi günler

Serdar başta sporcuların yazdıklarından olduğunu yazdım. orada aklımdakiler değil aklındakiler olacak, burada bizde bunları okuyarak doğruları bulmaya çalışıyoruz. onu hemen düzeltiyorum.iyi günler