Yeni izlerde ne değişiklik var:
30K : Parkuru yenilendi. Rotanın iki yerinde değişiklik var. MUTLAKA bu rota yüklenmelidir. Son durumda parkur uzunluğu 31.3km tırmanış 1090m öngörülmektedir.
140K / 90K / 50K : Derbent sonrası yol çalışmaları sonucu 860 metrelik etap yan patikaya geçti. Bu değişiklik tırmanış kazancını 10m kadar azalttı.
15K : Ayrı iz yüklenmedi. Lütfen 30K parkurunu yükleyiniz.
Bütün parkurlar : GPS cihazlarını sadece yardımcı bilgi olarak kullanınız.
İşaretleme:
Arazide gayet net işaretleme yapıldı. Görüş açıklığına göre 5 ila 75 metre aralıkla, parkurun %80’inde bir işaretten sonrakini görecek gibi turuncu beyaz ikaz şeritleri asıldı / kazıklandı. Karanlıkta geçilecek etaplara, ışık vurduğunda parlayan reflektörler eklendi. Önünüzde koşanı değil, işaretleri takip ediniz. 150-250 metre işaret görmediğinizde geri dönünüz. Asfalt geçişlerinde yerde boya oklar destek olacaktır.
Ek Kontrol noktaları:
Parkur üstünde konumu önceden ilan edilmeyecek ek kontrol noktaları olabilir. Bu kontrol noktalarında RFID veya hakemle kontrol yapılabilir. Bu noktaları eksik olan yarışmacılar kontrol noktası atlamış sayılır ve diskalifiye edilir.
Varış öncesi son kontrol noktası Lefke Kapı’dır. Katılımcılar işaretleri takip ederek sur dışına çıkacak ve daha sonra Lefke Kapı içinden merdivenleri çıkacaktır.
Bir kaç küçük sorum olucak hazır bulmuşken sorayım, bu benim katılacağım ilk patika koşu yarışı olacak mazur görün. (Derbent)
Rotalardan gördüğüm kadarıyla 2 farklı bitiş noktası var, 2 farklı finish kapısı kullanmanın sebebi nedir? (Finishden sonra tekrar startın verildiği noktaya yürümek gerekecek maraton alanına ulaşmak için…)
Yarışmacıların kendi imkanlarıyla derbent’e ulaşmalarında herhangi bir sakınca var mı? ve yarışmacı servislerinin kalkacağı İznik Dörtyol tam olarak neresi?
İznik Ultra’nın koşulmasının üstünden 10 günden fazla süre geçti. Konuşulmayı hak eden bir yarıştı, konuyu hareketlendiren arkadaşa teşekkürler.
İznik Ultra’da 90K parkurunu koştum, Kapadokya 60K sonrası kişisel olarak en uzun koşum oldu. Kendi adıma değerlendirecek olursam;
-Kayıt aşamasından kit dağıtımına, yarış başlangıcından bilgi maillerine kadar herşey güzeldi benim için.
-İlk kez çadırda konakladım, organizasyonun gösterdiği çadır alanını tercih ettim. Yarış öncesi ve sonrası 2 gece kaldım. Yarış günü de çadırı ve eşyalarımı güvenle bıraktım, toplamakla uğraşmadım. Döndüğümde sorunla karşılaşmadım. Çadırda konaklamayı çok ama çok beğendim.
-Start alanına intikal ve yarış başlangıcı sorunsuzdu.
-İstasyonlar belirtilen konumlarda belirtilen içerikteydi. Narlıca istasyonundaki aşure benim için süpriz oldu ve çok iyi geldi. @aykutc Abi’yi görmek güzeldi burada. Narlıca sonrasında @caner beyi de bol bol andım, macera doluydu:slight_smile:
Derbent’teki bulgur pilavı ve ayran çok iyi geldi.
-Parkur ve organizasyon herşeyiyle güzeldi. Manzara ve madalya harikaydı
Emeği geçen herkesin ellerine sağlık, özellikle çok kibar olan ve yardımcı olmak için çabalayan gönüllüler mükemmellerdi…
Seneye inşallah 140K da olmak görüşmek üzere
İznik ultra maratonu severek koştuğum bir organizasyon gerçekten. Her senede katılımcı sayısı ve bitiren yüzdesi yükseliyor. Bence artık olgunlaştı cp lerdeki ekip son derece deneyimli ve güleryüzlü arkadaşlardan oluşuyor.İkramlar her istasyonda standart hale gelmiş çeşit çok ve doyurucu Aşure bile var daha ne olsun.
Ayrıca start alanına yakın maraton otoparkı dahi düşünülmüş otomobil ile gelipte starta yakın yer arayanlar için güzel bir imkan .Dropbag sistemi çok iyi çalışıyor daha cp ye girerken çantayı bulup elinize veriyorlar o yorgunlukla bu bile çok hoş. Şöyle koştum böyle koştum kısmı çok anlatılıyor kalemi kuvvetli arkadaşların raporlarını zevkle okuyorum daha çok yazılsın isterim çünkü her rapordan öğreneceğimiz çok şeyler bulabiliyorum. Aslında 140 km 3 yıldır koşuluyor bunun ara bir mesafe olduğunu düşünüyorum 140 yerine 160 km mutlaka olması gerekir diye düşünüyorum.90 , 120, ve 160 olursa iznik konseptini çok farklı yerlere taşıyacağını düşünüyorum.Saygılarımı sunarım.
Bütün blog paylaşanlara, yorum yazanlara teşekkür ederim. İznik Ultra koşucular tarafından koşucular için en iyi parkur ve yarış deneyimini yaşatmak isteyen, her seviyeden koşucuyu aynı patikalardan farklı mesafe ve hızlarla aynı varış hattına taşımayı ülkü edinmiş bir organizasyon.
Sizlerin paylaşımları ve yorumları (ve geliştirme önerileri!) bizim için çok değerli. Bu bağlamda https://form.jotform.com/81151930238957 adresindeki 2018 anketini de buradan hatırlatmak isterim.
@erhan 140km yetmez diye yazınca araya not bırakmak istedim:)
Parkurlarda büyük ölçüde oturmuş durumdayız. 140km parkuru için 2 hedef değişiklik var gelecekte. Bunlardan biri rotanın ilk yarısında içime sinmeyen bir hat Mesafe uzatmak için değil, daha doğal kendiğinden bir hat oluşturmak için, mesafe için alternatiflerimiz var. Dürüstçe detaylı keşif yapmadım. Çünkü kendime söz verdim, sponsor lansmanına saklıyorum İkincisi start saati. Onu her koşulda 2019da hayata geçireceğiz. Keşke ikisi beraber olsa.
Not: Bu postumu 2 hafta önce yazmış idim ama göndermeden sayfası kapatmışım. Tarayıcının kaydettiğini gördüm ve sevindim.
İznik Ultra 2018 için bir gönüllü blog raporu yazılmış. Murat Akan’ın kalemine sağlık. Koşucu neden gönüllü olur, ne yaşar, ne öğrenir üstüne bilgilendirici. Oldukça da akıcı.