İki firma arasındaki bence en büyük fark teknoloji değil, veri kaynağı farkı. Garmin kullanıcı sayısı, bu sektördeki yılları göz önünde alındığında veri analizi için kullandığı kaynak miktarı ister istemez diğer tüm markaları açık farkla geride bırakıyor. Bu yüzden bence Garmin diğer markalara göre daha tutarlı, gerçeğe yakın öngörüler ve değerlendirmeler yapabiliyor.
Bu konu biraz kullanıcı özelliğine ve seviyesine göre değişiyor. Benim gibi amatör birine fazlasıyla yeterli veriler sağlıyor. Beklentim gps, pace, mesafe, nabız verilerini dğoruya yakın vermesi. Dikey Salınım, Kadans, Yerle temas, Ritim bunlar bana hitap etmediği için Fiyat ve Performans Tartısına koyduğumda Huawei Aşırı ağır bastı. Şöyle Örnek vereyim. Huawei 8 bin₺, Garmin 23 bin₺ idi. Birazda Mecbur olarak
böyle bir seçim yaptım.
Şimdiye Kadar tek hissettiğim eksiklik Garmin connect. Bu Özelliği özledim açıkçası
Strava Huawei’in bazı verilerini kendi parametreleri açısından bir sağlamaya tutuyor ve kendine göre düzeltiyor. Özellikle mesafe farkı buradan kaynaklanıyor. Huawei Watch GT 6 kullanıyorum, dış mekan aktiviteleri Strava’da her zaman farklı oluyor. Nedenlerini araştırdığımda Huawei’in tüm gelişmiş sensörlerine rağmen rakımda biraz yanıldığını gördüm (anladığım kadarıyla Apple gibi diğer saatler de yanılıyor ama Apple kendi harita verisiyle barometre ölçümlerini düzeltiyor). Önceden Apple kullanıyordum, Strava Apple verileriyle bu nedenle oynamıyor. Huawei ise ham veriye çok dokunmuyor ve sağlamasını yapmıyor (mesela rakım ölçümünü verili koordinata göre global bir database ile karşılaştırmıyor).
Bunu Huawei ile yaptığım koşu verilerini aynı güzergahta Apple ile yaptığım eski koşu verileriyle kıyaslayarak buldum. Huawei başlangıcı ve bitişi aynı olan aktivitelerde farklı yükseklik değerleri verirken Apple’ın bu hatayı yapmadığını gördüm (ayrıca her iki saatin rakım verilerini Google Earth verileriyle kıyasladım). Ve Strava’nın Huawei yanlış ölçümlerini bir güzel düzelttiğini de teyit ettim.
Bu aslında can sıkıcı bir durum ama Huawei’in neredeyse 2 hafta giden şarj performansı (Apple hala komik bir şekilde günlük şarja mahkum ediyor insanları) nedeniyle birkaç metrelik (bazen daha fazla) rakım ölçüm hatasını görmezden gelmeye ve Strava’nın düzeltilmiş verilerini dikkate almaya karar verdim. Huawei, sahip olduğu donanım avantajını gerekli yazılım performansıyla desteklese gerçekten muazzam bir iş çıkaracak ama o yönde çok derinleşmiyorlar.
Sanırım burada hatanın kaynağı yükseklik için barometreyi baz alması barometreyle doğru ölçüm için kalibre edilmesi ve antrenman süresince hava basıncının değişmemesi gerek bu da imkansız. Yıllar geçti hala düzeltmemişler. Dışarıdan bakınca yazılım ile kolayca düzeltilebilecek gibi duruyor huawei neden yapmıyorum anlamıyorum.
amiral gemisi Huawei GT pro olmaktansa
Garmin 165 segmenti bir saat almak daha mı mantıklı?
Garmin’leri hiç bilmiyorum ama merak ediyorum açıkçası. Apple barometrik verileri bir sözgeçten geçirip doğru rakımı paylaşırken Huawei’in bunu yapmaması diğer verileri açısından da bir şüphe yaratmıyor değil. Forumda optik nabız ölçüm işine sıcak bakılmadığını biliyorum ama en azından detaylı incelemeler Huawei’in HR gibi temel diğer ölçümlerde iyi olduğunu gösteriyor. Ama ben bu bilgiye önceden sahip olsaydım tüm öteki artılarına rağmen Huawei almazdım açıkçası. Amerikan ambargosunun kısıtlayıcılığı saatlerinde bile hissediliyor. Uygulama marketi çok zayıf, konuşmaya bile değmez, Garmin vs. nasıl bilmiyorum ama iyi koşucular için bence diğer sporcu saatleri daha iyi olabilir. Tabii bir de fiyat uçurumu var…