Garmin Hrm Run Pil Değiştirme

Arkadaşlar merhaba. Elimde 1 adet Garmin Hrm-Run model nabız bandı var idi. Bu daha ziyade bisiklette kullanmakla beraber arada bir koşularım için de kullanıyordum. Yaklaşık zamanını pek hatırlayamasam da 5-6 ay yoğun kullanım sonrası ve beraberinde belki 3-5 sefer yıkama ile beraber (ürünün üstünde her kullanım sonrası yıkama ve 7 kullanımda 1 deterjanlı yıkama tavsiye ediliyor bu arada) pili bitti ve ben de pilini değiştirdim. Sonrasında yaklaşık 1 ay daha çalışan cihaz bu süre sonunda hiçbir şekilde çalışmamaya başladı. Ben de onunla uğraşamadım ve gidip yenisini aldım. Aşağıda sormuş olduğum sorulara cevap bulabilen ve bu cevapları paylaşmak isteyen arkadaşları konuya beklerim. Şimdiden teşekkür ederim.

  1. Garmin Hrm Run cinsi bir nabız bandının Türkiye’de tamirini yapabilecek bir yer var mıdır? (Baytekin hariç)
  2. Az önce bahsetmiş olduğum sorun acaba pili değişip sonra yıkama esnasında contayı takamama ve su kaçma sonrası mı oluşmuş olabilir yoksa cihazı uzunca süre yıkamadan kullanmak kaynaklı nabzı ölçen kısımlar mı bozulmuş olabilir?
  3. Yeni bantta pil bitiminde pil değişimi yaparken neye dikkat etmeli? Başıma yine aynı sorunun gelmesini istemiyorum malum bu kurlarla cihaz 1000 liralara kadar çıktı.
1 Beğeni

Selam,
Bir kaç tavsiyem olabilir. İlki, bazen pil tam temas etmiyor. Bundan dolayı bant çalışmıyor. Oradaki metali biraz yukarı ittirip pili öyle takıp deneyebilirsin. Pilin değdiği metal kısımda bir renk değişimi varsa (korozyon) orayı kazıyabilirsin. ve son olarak bantı resetleyebilirsin. Bunun için pili ters takıp bir süre tutup, pili çıkarman yeterli.
Ben pil değiştirirken, contayı yerinden kesinlikle kıpırdatmıyorum. Çıkardığım vidaları da aynı deliğe takmaya dikkat ediyorum.
Umarım yeniden çalışır.

3 Beğeni

Yeni sağlam bir pil ile tekrar deneyebilirsiniz, belki cihaz çalışıyor ama telefon bluetooth görmüyordur.Başka telefondan hr cihazını bulmaya çalışın.
2.madde için, nabız ölçen elektrotları test etmek için yeni aldığınız Bluetooth kısmını o strapa takıp deneyin.Yada tam tersi eski cihazı yeni strapa bağlayınız.
Not:Bazen pilin üzerindeki jelatini bile farketmez, o şekilde takarız.

2 Beğeni

Hocam cevabınız için teşekkür ederim ancak hrm run modeli cihazı banttan ayırmaya müsade etmeyen bir cihaz maalesef

1 Beğeni

Cevabınız için teşekkür ederim. Akşam deneyip geri bildirim yapacağım size

2 Beğeni

Genel olarak buradaki tavsiyeler de bulunsun.
2 Beğeni

ne yazık ki bu durum benim de başıma geldi…2018’de aldığım hrm-run’ı neredeyse tam 2 sene sonra atmak durumunda kaldım…benimki ama tamamen el beceriksizliği…pil değiştirirken vidaları çok sert sıkmam sonucu plastik parça çatlamış ve ordan ter/su sızması sebebi ile korozyon meydana gelmiş…tekrar pil değiştirirken fark ettim, kendim çözemedim, baytekin’e gönderdim onlar da sağolsunlar piyasa fiyatının biraz altından bir fiyatla yeni bir tane gönderdiler…dersimi aldım, pili bitince saatçiye gidip değiştirteceğim pilini :slight_smile:

3 Beğeni

Zannedersem nabzı alan elektrotlar bozuldu. Son iş olarak onları ölçmeyi deneyeceğim. Öteki yöntemlerin hiçbiri işe yaramadı

1 Beğeni

Bu nabız bantlarını bence Baytekin bile tamir etmiyor. Arkadaşın geçen yıl aldığı bisiklet setinden çıkan nabız bandı sıkıntı çıkarmaya başlamıştı. Baytekin’e gönderdik, değiştirdiler ürünü. Tamiri zor bir süreç. Pil değişimi vidalarını sökerek yapılabiliyor belki ama daha detaylı tüm tamirler bir yapışkanla kapatılmış kasayı açmayı gerektirdiğinden kasaya zarar vermeden kolay olmuyor. Bu şekilde arkadaşın eski bir sensörünü parçaladım, oradan biliyorum. İçinde de tamir edilecek özel bir bölge görünmüyor. Hani detaylı komponent ölçümü yapmak gerekebiliyor.
Ayrılabilen sensörlü kayışlarda işler görece daha rahat. Hatalı okumalar genelde kayış kısmının yıpranması ile ortaya çıkıyor ve Decathlon’un ANT/BLE nabız bandının kayışı Garmin sensörlere uyuyor. Bu şekilde hem Fenix 3 ile gelen HRM-RUN sensörünü Decathlon’un kayışı ile kullanabiliyorum, hem de bir şey olursa elimde yedek bir sensör olmuş oluyor. Bakmayın çok işe yarıyor. Arkadaşlardan birinin sensörde sıkıntı olunca, kayış bulun kafa var diyorum, işlerini görüyor.
Pil değişimi yapılmasa bile bir süre sonra bir şekilde sensör terden zarar görebiliyor, artık içine mi sızıyor tam ne oluyor bilmiyorum. Özellikle kapalı alanda bisiklet antrenmanlarında aşırı terlendiği için bu yoğun ter cihaza sızabiliyor. Hiç batarya değiştirmeden de bu şekilde sensörün bozulabildiğini görüyorsunuz. Kayışı ayrılmayan ünitelerde daha da farklı problemler olabiliyor muhtemelen.
Tavsiyem koşu dinamikleri verilerine ihtiyaç yoksa Decathlon’un nabız bandını alıp kullanmak. Koşu dinamiklerine önem veriliyorsa paraya kıymak şart ama bir koşu dinamiği verisi veren pod almak da bir alternatif olabilir.

3 Beğeni

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Fenix3 ile gelen hrm ruh sensörünü decathlon’un kayışı ile nasıl kullandığınızı tam olarak anlayamadım ama. Hrm run sensörü ayrılabilen bir parça değil ki onu nasıl kayışa monte ettiniz acaba? Bu arada evet bir pod mantıklı olabilir çünkü koşu verileri mühim benim için.

1 Beğeni

Aslında karıştırılmasın diye Fenix 3 ile gelen diye eklemiştim. HRM RUN nabız bantları eskiden kayış ve sensör kısmı olarak iki ayrı parçaydı. Sonradan kayış ve sensörün birleşik olduğu ilk mavi, sonra kırmızı kenarlı sensörleri vs. olan modellere geçti Garmin. Hani bir zamanlar işler çok daha iyiydi, şimdi birleşik kayışları bir şeyleri bozmadan tamir etmek ya da kayış değiştirmek vs. mümkün olmaz.

2 Beğeni

Pil takılı durumda yıkamak hatalı durumdur, bozulmuş olabilir, veya tortul birikim içerde kalmıştır, komple söküp temiz su yumuşak fırçayla temizleyipsac kurutma ile kurutun yeni pil ile tekrar deneyin. Ben nasıl yapiyorum ambit 3 e ait hr bandından kafayı ayırıp bandı elle yıkayıp, kafayı tekrar yerine takıyorum.