Bel fıtığı hakkında

İyi günler Arkadaşlar
Geçen gün talihsiz bir sakatlık yaşadım. Günlük hayatta yaptığım yanlış hareket sonrası ağrı hissettim ve doktorlar fıtık teşhisi( 4 ve 5 inci disk arasında)koydular. Doktorlar diyorum 5 farklı doktora gidip fikir aldım. Aralarında fikir birliği olmadığı için benimde aklım da bulantıya sebep oldu. Bana verilen tavsiyeler söyle

İlk doktor (ortopedi): Bir hafta dinlen koş.
İkinci doktor(nöroloji):Spor hayatın bitti bir aya yakın istirahat sonra uzun olmayan yürüyüşler.
Üçüncü doktor(beyin ve sinir): Bir hafta dinlen yavaştan başla
Dördüncü doktor (beyin ve sinir): Sen koşmadan bilemeyiz kendini iyi hissettiğinde koş sonra ne olacağını görelim
Beşinci doktor(radyoloji): Ciddi bir durum bir ay dinlen devamlı kontrollü olarak yavaş yavaş artır.

Haftada 50 km’nin üstünde koşan 10 km’yi 40 dk altında koşabilen bilen amatör koşucuyum. Hedeflerim ultra maratonlara yavaş ve emin adımlarla ilerleye bilmekti. Bir yıldır İstanbul yarı maratonuna hazırlanıyordum ve bir hafta önce sakatlandım. bir haftadır yataktan çıkmıyorum. Ağrım yok hatta olayın ilk iki günü ağrıya rağmen bir 10k ve birde tempolu 15k koştum.

Bir koşucuyu en iyi bir koşucu anlar sizin tavsiyeleriniz neler başınızdan böyle bir olay geçtimi.

Selam, öncelikle geçmiş olsun.Çok uzun yıllardır bel fıtığım vardı hatta çok ilerlemişti. Defalarca fizik tedavi oldum. Bazen iyi bazen kötü bazen de daha kötüydüm. Sporu hiç bırakmadım. Yarı maraton koştum defalarca… Bir sabah hapşırdım ve sağ ayağımda uyuşma ve topukta yürüyememe oldu. Hemen ameliyat dediler, ameliyat oldum, 10 ay sonra yarı olimpik triathlon ameliyattan 1 sene sonra maraton koştum. Bu uzun süreçte öğrendiklerimi paylaşmak isterim.

  • Hemen yataktan çık, aktif ama dikkatli bir hayata başla.
  • İlk iş bir pilates hocası bul, haftada en az 2 gün pilates yap. Hatta Ataşehir ASM Hastanesinde hem pilates hem fizik tedavi yapıyorlar.
  • Bel ve sırt kaslarını güçlendir. Yüzmek çok iyi.
  • Yataktan kalkmanın oturup kalkmanın bile bir şekli adabı var, onları öğren bir fizik terapistten. Amaç oralardaki kemiklerin değil kasların yükü taşıması.
  • Koşuyu bırakma ama ağrı olursa azalt.
  • Kilon varsa zayıfla.
  • Belinde ağrı yaratan ya da rahatsızlık hiçbir şeyi yapma, zorlama.
  • Özellikle mevsim geçişlerinde atlet giy (şaka değil), temel strateji o bölgedeki kaslar üşüyüp, kasılıp kalırsa tüm yük omurgaya biniyor, ağrı yapıyor.
  • BİR GÜN HERHANGİ BİR UYUŞMA HİS KAYBI PARMAK UÇLARINDA YA DA TOPUKLARININ ÜZERİNDE YÜRÜYEMEME şikayetin olursa ameliyat zamanı geldi demektir, pijamanı kap ve iyi bir doktora ameliyat ol. Ameliyatın hemen ertesi hafta fizik tedaviye başla. Kesinlikle hareketsiz kalma.
1 Beğeni

Cevabın için çok teşekkür ederim beni gerçekten ferahlattı. Denize düşeni en iyi denize düşen anlar. Geçen hafta tanı kondu ama hiç bir şikayetim yok antrenmanlara devam etmeli miyim. Ne kadar kendime yükleme yapmalıyım?

Tabii ki ben doktor değilim ama ben senin yerinde olsaydım, ki oldum bir dönem, antrenmanlara devam ederdim. Antrenman rutinime sırt ve bel kasları (core) için de hareketler eklerdim. Youtube burada sana faydalı olacaktır. “Lower back pain exercises” diye aratabilirsin. Koşarken de kendimi iyi hissettiğim sürece yüklenmekte de bir sakınca görmezdim.
Tekrar edeyim, ben doktor değilim, senin yerinde ben olsaydım böyle yapardım.
Selamlar…