Ayak Bileği Burkulma ve Ödem Sonrası Öneriler

Merhabalar,

Tam 3 hafta önce merdivenden inerken sağ ayağımı burktum ve soluğu acilde aldım. Ayağım bir gece alçıda kaldıktan sonra alçıyı ertesi gün çıkardılar. İlk bir hafta ayağımı gayet iyi korudum, hatta tek ayak gezdim. Sonra yürüşlere başladım. Fakat sakatlığımı tamamen geçiremeyince 3 hafta sonra tekrar MR çektirdim ve doktor burkulmaya bağlı ödem olduğunu söyledi, 3 hafta daha olabildiğince dinlenmemi, ayakta kalmamamı tavsiye etti. 5 hafta daha spor yasak. Toplam 2 ayı tamamlayacağız yani.

Hayatımın en iyi koşu derecelerini çıkardığım ve en performanslı olduğum dönemde, özellikle de maratona hazırlandığım ve 5 aylık tüm çabamın çöpe gittiği bir durumda ister istemez psikolojik olarak yıkılmış durumdayım ve sizlerin değerli görüşlerine ihtiyacım var.

  • Şu an çok uzun mesafeler olmadığı sürece yürüyebiliyorum. Yürüme sonrası şişme olmuyor genelde, sadece sızlaması kalıyor bir süre. Ayağımı hiç kullanmadığım zaman rahatsızlığımı unuttuğum bile oluyor.
  • Herhangi bir ortopedi uzmanına görünmüştüm. Özellikle bir spor hekimine göstermeme gerek var mı? Çünkü malum normal bir doktor garanti olsun diye fazla fazla dinlendiriyor, sporcunun halinden en iyi sporcu anlar sanırım:slight_smile: 3 haftadan sonra artık herhangi bir ilaç, krem veya buz yöntemi de önermedi. Kendi kendine geçmesini bekliyorum. Bu doğru bir yöntem midir? O ayağı güçlendirmeye gerek var mıdır? The Last Dance, MJ geliyor da sürekli aklıma :slight_smile:
  • Bir tanıdığım eski basketbol antrenörü ve epey tecrübeli olması lâzım sakatlık konularında. Bana 3 gün boyunca sabah öğle akşam önce 3 dakika sıcak, sonra 3 dakika soğuk suya sok bunu 4 set uygula, akşam da voltaren sür ve ayağını sar öyle yat diye bir öneri sundu. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
    *Son olarak cidden sağlığınızın kıymetini bilin, sakatlıkla uğraşmak iğrenç bir duygu. 7 yıldır düzenli koşan, yeri gelince haftada 6 gün antrenman ve 100 km’nin üzerine çıkan biri olarak iki adım öteye gidemem bile ne kadar zor bir şeymiş.
2 Beğeni

Çok Geçmiş Olsun. Spor Hekimliğine Kesinlikle Gitmelisin. Koşu Arkadaşımla Dağda Koşarken Aynı Burkulmayı Yaşadı. Hatta Anladığım Kadarıyla Seninkinden Daha Ciddi. Normal Ortopedi Uzmanı na Göründü. Faydası Oldu Ama Yaklaşık 2 Ay Hiç Antrenman Yapmadı. Daha Sonra Spor Hekimliğine Gitti. Hekim Hemen Antrenmanlara Başlattı :blush: Gerekli Kuvvetlendirme Tekniklerini vs Hepsini Gösterdi. Çok Kısa Sürede Sakatlık Öncesine Döndü.

1 Beğeni

Şunuda Söyleyebilirim. Antrenmanlara Başladı. Her Koşudan Sonra Bileğinde Morarma ve Şişlik oldu ama buna rağmen Spor hekimi Antrenmanlara devam ettirdi. Şuan bilekleri Çok kuvvetli. Benimkilerden Bile

1 Beğeni

Öncelikle geçmiş olsun. 3 hafta geçmiş, 5 hafta sonrasında iyileşmek araya birkaç koşu sıkıştırıp süreci daha da uzatmaktan iyidir.Kış dönemi de geldi zaten.
Önerim;
Bileğe yük binmeyecek bisiklet, ağırlık, pilates vs antrenmanları bileğin durumunu da gözlemleyerek yapabilirsin.
İster 5 hafta ister 2 hafta sonra illaki koşuya başladığında mantık olarak yavaş, kısa sürelerle, haftada 1-2 koşudan sonraki haftalar 2-3 koşuya çıkmanız.
Ödem varken sıcak su ödemi artırdığı söyleniyor -kasdettiğim en azından ilk burkulmdan birkaç gün sonrasına kadar sıcak sudan uzak durmalı-

Burada güzel anlatmışlar.Ayağı kalp seviyesi üstünde tutulabilir.3 hafta geçmiş ne kadar etkiler bilmiyorum ama genel olarak o RICE aşaması ilk başlarda denenebilir.
Sağlık olsun.Maratona asıl hazırlık olumsuz psikolojik durumlarda nasıl tepki verip çözüm üreteceğiniz, bu 2 ayda zihnen hazırlık olsun.

1 Beğeni