Yanlış Ayakkabı Seçimi

Herkese merhaba,

Eskiden kısa süreli yapmam haricinde koşuya yeni başladım sayılır. Geçenlerde aşağıdaki ayakkabıyı satın aldım:

Skechers Go Run Arch Fit 2.0

Ayağım içe bastığı için bu modeli tercih ettim ama ayağımı birkaç yüz metrelik kısa bir koşuda bile oldukça acıttı. Özellikle serçe parmak hizasındaki ayağımın dış kısmını özellikle ağrıttı. Ortopedik ve destekli bir model olduğu için bunu tercih etmiştim.

Sonrasında nispeten ucuz ve altı köpüklü daha düz bir ayakkabı ile denedim ve bu sorunu yaşamadığımı fark ettim.

Boyum 1.82 kilom ise 104. İçe basan biri olarak destekli bir ayakkabı değil de düz bir modeli tercih etmem daha mı doğru olur? Konuya yönelik tavsiyelerinizi rica ederim.

skechers modelleri dar eğer ayağınız geniş ve taraklıysa uymaz , koşu ayakkabılarını yarım yada 1 numara büyük alın

içe basanlara yönelik ayakkabıların tabanı geniş olur sizin aldığınız modelde ayak kemeri yastıklaması var tabana entegre destek sistemi yok

ayakkabı satan mağazalarda Ayak analizi yapanlar var İnternete aratın , ortopedi doktoruna da görünmekte fayda var.
içe basanlar için asics kayano , new balance 860 modellerine bakın

Öncelikle ayak analizinizi çıkarmanızı tavsiye ederim. Kayano iyi bir tercih, mizuno wave inspire ve nike structure da deneyebilirsiniz.

Kişiye özel tabanlık denenebilir ama onun da yüksek bir maliyeti var (bana göre), bu tabanlıkla istediğiniz ayakkabıyı giyebilirsiniz deniyor ben denemedim. Fırında ısıtılan hazır tabanlıkları denemiştim ama çok sert bir yapıya büründüğünden benim hoşuma gitmemişti.

Yanlış ayakkabıda ısrar etmeyin başka sakatlıklara sebebiyet verecektir. Özellikle IT band, dizler, parmaklardaki sinir sıkışması, bel gibi sakatlıklara kadar gidebilir.

3 Beğeni