Program öncesi ara antrenman

Merhaba arkadaşlar,

Geçtiğimiz hafta İstanbul Yarı Maratonu’nda ilk yarı maratonumu koştum. Şimdiki hedefim de Kasım ayında yapılacak olan Vodafone İstanbul maratonunda ilk maratonumu koşmak. Maraton hazırlıkları için 4 aylık bir program uygulamayı planlıyorum. Ancak program temmuz ayının sonunda başlıyor, ve programın başlamasına 3 aya yakın bir süre var. Sizce bu 2.5-3 ayı nasıl değerlendirmeliyim?

Bisiklet,yüzme ve fitness çok iyi olacaktır.Hafta da 2-3 interval içermeyen sakin uzun koşular faydalı olur. Olanak olursa bolca trekking. Bu ara dönemlerde ki en büyük sorun sabırlı olamayıp erken forma girmek olur. Maraton programına ne kadar fit başlanırsa o kadar verim artacaktır.Asıl programa kadar koşudan kopmadan ama yüklenmeden koşuları yapıp fırsatı çapraz antrenmanlarla değerlendirmek lazım.

Cevabınız için teşekkürler Serdar bey. Bu boşlukta core fitness ile özellikle üst vücudumu güçlendirmek bence de iyi olacaktır.

Peki bu arada yarış koşmamı tavsiye eder misiniz? Benim için hedef yarış olmayacak, süre ile ilgili bir sıkıntımın olmayacağı bir yarış. Yarış takvimine bakınca temmuz sonunda Runfire Cappadocia (20K) ve Geyik Koşuları (14K) var, bunlardan birine katılarak yarış tecrübesi kazanmak da iyi olur mu sizce, antrenman programımı sıkıntıya sokar mı?

En iyi antrenman yarıştır. Yarış atmosferi sizi her zaman diri tutar . Yarışlarda ne kadar tecrübe kazanırsanız sonra ki hedef yarışlar için beslenme vb stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Runfire etabını bilmiyorum ama Geyik Koşularını şiddetle tavsiye ederim. Antrenman niteliğinde yürü-koş olmak kaydıyla harika olabilir.

İstanbul’da yaşamam Geyik Koşularını bir adım öne çıkardı, ben de 14K parkuruna kaydımı yaptırdım :slight_smile:

Zor ve uzun zamanda gelişen core bölgesi için her hafta body building yaparsanız, ilerde uzun koşularda ve maratonda daha rahat edeceğinizi düşünüyorum. İlk maratonumda karın kaslarının ağrısı yürütmek zorunda bırakmıştı beni.