Haftada 3 antrenman 16 haftada maraton koşmak

Haftada 3 koşu antrenmanı ile acısız bir maraton tamamlamak mümkün müdür? Mümkün olduğunu söyleyen bir antrenman programı ile karşılaştım internet’te. Kıymetli görüşlerinizi merakla bekliyorum. Programın link’ini de şuraya iliştiriyorum.

1 Beğeni

Teşekkürler, beni biraz şaşırttı açıkçası. Ama araştırmanın içeriğini iyi incelemek lazım, yeterli alt yapıya sahip olmayan biri yazıyı detaylıca okumadan yanlış bir fikre kapılabilir. Bu araştırmada birkaç temel şey var:

Birincisi 25 katılımcının 17si zaten daha önce bir veya daha fazla maraton koşmuş, tecrübeli kişiler. Bir maraton koşmak için gerekli altyapıya sahip olduklarını varsaymak yanlış olmaz.

İkincisi, araştırmaya katılmak için en az 16 kilometre koşabiliyor olmak şartı var. Bu da daha az tecrübesi olan katılımcıları eliyor.

Üçüncüsü, haftada sadece 3 gün koşma olsa bile, haftada 2 gün cross-training yani koşu dışı bir antrenman şiddetle önerilmiş. Cross-training’in faydalarını göz ardı etmemek gerek.

Dördüncüsü, makalede koştukları maratonun acısız olduğuna dair bir şey bulamadım. Belki gözümden kaçmıştır. Bence bir maratonun kim için olursa olsun acısız geçmesi zor, çünkü yarışmanın doğasında kendini zorlamak var. Acı da bu işin bir parçası.

Son olarak, özellikle uzun koşuların genelde uygulanandan hızlı koşulması önerilmiş ve bu şekilde program yapılmış. Bu antrenmanların da biraz zorlayıcı olabileceğini düşünüyorum.

1 Beğeni

linki açamadım fakat program sanırım “Run Less Run Faster” idman programının bir benzeri…Furman üniversitesinin hocaları tarafından çok uzun yıllardır uygulanan bir program ve kitabı da var…ben 10K’yı 55 dakika civarında koşabiliyorken, bu programla yarı maraton mesafesine geçtim, ne kendimi sonuna kadar zorlayarak, ne bir sakatlık yaşayarak en son Runatolia 2019’da 1.42 yaptım…Ama haftada bir, yaz döneminde de çok daha yoğun olarak crossfit yaptım diyebilirim (gençliğimdeki profesyonel yüzücülüğün bir seviyede etkisi olmuştur illa ki)…
şahsi tecrübem, idmaların neredeyse hepsi yoğun tempoda geçiyor, haftasonu uzun koşular bile nerdeyse tempo koşusu seviyesinde öyle olunca da vücud ciddi sınırlarında dolaşıyor…16 hafta kısa da değil, bir yerde psikolojik olarak fena zorluyor…

1 Beğeni

Cevap için teşekkürler

1 Beğeni